Auteur Topic: Het Polo 86c sporthart  (gelezen 62317 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #30 Gepost op: do, 21 apr 2011, 12:24:30 »
en of dat het werkt , heb het zelf gedaan toendertijd op de 1e polo motor met cv carbs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #31 Gepost op: za, 23 apr 2011, 23:35:11 »
 -thumbsup- Gezocht, gevonden en bevestiging.

Setup wordt (in het kort):

AAV onderblok met GK zuigers => standaard 86c componenten  -thumbsup-
421 Italiaans uitlaatspruitstuk, rest uitlaatlijn nader te bepalen => standaard 86c component, gezien de ruime verkrijgbaarheid  :)
Bewerkte 3F kop met 3F as met grootste lift => standaard 86c component  -thumbsup-
DIGNITION ontsteking, aangepast om RON 95 te kunnen tanken => standaard 86c component  -thumbsup-
Motorfietscarbs => standaard 86c component  -nana-

Vandaag onderblok uit elkaar gesleuteld.
Twee meter stalen pijp nodig om de krukaspoeliebout los te krijgen, met een stuk draadeind tussen onderblok en krukaswangen om de blokkeren.  -klus-
Hoonsporen nog goed aanwezig maar toch even naar de revisie boer om te meten, te wassen en te vlakken.

Verder besloten om zelf een verstelbaar nokkenastandwiel te maken. Lijkt me leuk om te doen. Pa heeft de draaibank en de kennis daarvoor en ik het internet met de info over hoe of wat.


Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #32 Gepost op: zo, 24 apr 2011, 00:27:08 »
ik zeg als je het goed doet een koppelvlakke van 111nm en 96,3 pk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #33 Gepost op: zo, 24 apr 2011, 08:35:00 »
Luc.....dus volgens jou zijn motorfiets carbs standaard?
Mooi dan heb ik een standaard blokkie :)
maar een leuk lijstje met plannen heb je  -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #34 Gepost op: zo, 24 apr 2011, 09:04:11 »
ik zeg als je het goed doet een koppelvlakke van 111nm en 96,3 pk
De uitdaging: we gaan voor verbetering! Al is het in tienden van nm of pk's  :)

Dat zou mogelijk kunnen zijn omdat jij een MH kop hebt gebruikt en nu een 3F kop gebruikt gaat worden? En als jij de bewerking doet heb je ook een doel om het zo goed mogelijk uit te voeren -ja-

@Patrick, mijn Sedan heeft wat dat betreft ook een "standaard" blok   -naughty-
« Laatst bewerkt op: zo, 24 apr 2011, 09:14:11 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #35 Gepost op: zo, 24 apr 2011, 09:15:28 »
Wat is eigenlijk het voordeel van die GK zuigers tegen over je standaard zuigers?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #36 Gepost op: zo, 24 apr 2011, 09:50:10 »
Minder diepe kom dus hogere compressieverhouding. 11,x:1 tegen 9,x:1
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #37 Gepost op: wo, 11 mei 2011, 12:09:51 »
Net bij de lokale motortuner geweest voor een carbs setje. Daar is hij niet duur in merk ik   -thumbsup-

Hij heeft nu vnl Keihin van de Kawasaki's liggen. Dit zijn geen High Velocity (HV) carbs en waarschijnlijk beter geschikt voor deze set up omdat de toeren niet al te hoog worden agv een toerenbegrenzer.
Honda CBR zijn meer HV, gemaakt voor 10k toeren.

Iemand ervaring hiermee?  :)


Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #38 Gepost op: wo, 11 mei 2011, 13:40:07 »
Snelheid wordt bepaald door de cilinderinhoud en de 'venturi' van de carb.

Als je carbs van een 600cc motorfiets op een 1300cc motor zet zijn de luchtsnelheden bij hetzelfde toerental (motor vs. auto) zeker niet gelijk.


It's all about the combination  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #39 Gepost op: wo, 11 mei 2011, 16:24:41 »
Logisch denkend: 1300 cc is meer dan 600 cc. Dus er moet meer lucht verplaatst worden. Dus bij gelijke doorlaat opening van diverse carbs setjes ligt de voorkeur bij een setje welke ontworpen is om lucht sneller te laten stromen. Pokke ding weet toch niet of het 6500 of 10k toeren zijn  -nana-

Ergo: High Velocity carbs are the shizzle  :)

Weer wat geleerd  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #40 Gepost op: wo, 11 mei 2011, 16:56:01 »
De carb 'ziet' alleen de hoeveelheid lucht/luchtsnelheid en zorgt voor benzine. Waar deze  lucht heen gaat (1300cc met 3000 toeren of 650cc met 6000 toeren, even grof gezegd), dat boeit hem geen fl*kker :)

Het gaat om CV carbs; Constant Velocity carbs , zijn semi-zelfstellend door de combi onderdruk gestuurde luchtschuif en gasklep. De luchtsnelheid door de 'venturi' blijft over het hele toerenbereik ongeveer constant (door onderdruksturing van de membraanconstructie en dus variabele venturi)

http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #41 Gepost op: vr, 20 mei 2011, 21:15:06 »
Twee avonden bezig geweest met het maken van een verstelbaar nokkenastandwiel. Soort van cursus op de draaibank van mijn pa.

Leuk werk, maar heel veel meten en passen om te voorkomen dat je te veel materiaal weg haalt   -uitlachen- Daar ben ik blijkbaar erg goed in gezien de proefstukjes die we gedaan hebben.
Af en toe moet ik wel mijn vader opzij duwen anders gaat hij het voor me doen.

Zondag maar even het fototoestel mee!

Volgende week carbs bestellen bij de motortuner: worden gewoon de beproefde CBR carbs (CV en 36mm)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #42 Gepost op: zo, 22 mei 2011, 18:41:08 »
Even checken qua benodigdheden om de alle lagers en keerringen te vervangen:

1.3 AAV lagerschalen voor de krukas.
1.3 AAV oliekeerringen voor de krukas, zonder aluminium gietstuk.
1.3 GK zuigerveren. NAKIJKEN: Passen de GK zuigers dan in de standaard AAV boring?
1.3 GK big end lagerschalen NAKIJKEN: Passen de GK drijstangen dan op standaard AAV krukas?
1.3 3F: hydrostoters.
1.3 3F: oliekeerringen nokkenas.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #43 Gepost op: zo, 22 mei 2011, 19:40:20 »
Even checken qua benodigdheden om de alle lagers en keerringen te vervangen:

1.3 AAV lagerschalen voor de krukas.
1.3 AAV oliekeerringen voor de krukas, zonder aluminium gietstuk.
1.3 GK zuigerveren. NAKIJKEN: Passen de GK zuigers dan in de standaard AAV boring?
1.3 GK big end lagerschalen NAKIJKEN: Passen de GK drijstangen dan op standaard AAV krukas?
1.3 3F: hydrostoters.
1.3 3F: oliekeerringen nokkenas.
dubbel maal ja
en je dignition ligt nog hier ,mocht je hem nodig hebben
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #44 Gepost op: zo, 22 mei 2011, 19:46:16 »
Top.

Van Sjon al begrepen dat hij nog bij jouw lag  :)
Morgen bij de motortuner 36mm CV carbs "bestellen". Als die binnen zijn en spruitstuk klaar is maken we een afspraak.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift