Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 80730 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #150 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 14:31:19 »
volgens mij is de uitlaat dicht. Inlaat zou ook dicht moeten zijn.

Ontsteking staat waarschijnlijk verkeerd, maar deze moet volgens de heren monteurs hier op de werkplaats met de tester aangesloten afgesteld worden?

Ik ga eerst maar eens de inlaat op valse lucht controleren.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #151 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 16:39:19 »
Hoe hoog is je CO?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #152 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 17:44:49 »
Toch maar een setje carb's Jelle? :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #153 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 17:53:15 »
co hangt rond 1.5
Inlaat is lek dicht.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #154 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 20:12:08 »
030905241

052905241D

037905241

039905241

Welke is voor de NZ??

betreft stofkap voor de stroomverdeler..
Kan op etka-online niet achterhalen welke nu geschikt is voor de stroomverdeler van een NZ.. wie o wie helpt?
 

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #155 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 21:45:19 »
Wat staat er op de oude?  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #156 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 21:48:56 »
is dat dat plaatje tussen de rotor en de ontsteking in? Zo ja, kijk ik morgen ff voor je na ;)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #157 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 21:52:52 »
Wat staat er op de oude?  :)

Die is in diverse stukjes in de kliko gegaan.. geen nummer op het onderdeel gevonden..

edit: heb ze alle 4 maar besteld.. zo duur waren ze niet..

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #158 Gepost op: ma, 02 mei 2011, 21:53:53 »
is dat dat plaatje tussen de rotor en de ontsteking in? Zo ja, kijk ik morgen ff voor je na ;)

Heb ze al besteld, toch bedankt..

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #159 Gepost op: di, 03 mei 2011, 13:31:28 »
nog een keer de vraag, gewoon omdat ik het nog niet gevonden heb,

De co is te hoog namelijk rond 1.5
Inlaat lijkt me luchtdicht, geen schommeling in toeren bij spuiten van remreiniger.
Ontsteking verdraaien tijdens de meeting hielp niet.
Wanneer er een vacuüm slangetje los word getrokken is de co beduidend lager.

Iemand een idee waar ik moet zoeken. Voordat ik geld uitgeef aan dingen die niet helpen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #160 Gepost op: di, 03 mei 2011, 13:48:53 »
dus bij valse lucht (vacuum slang los) is de co wel juist? Hmm, dan loopt ie dus te rijk. of je aanzuigtraject krijgt te weinig lucht. Lambda had je bij de bouw al problemen mee, weet je zeker dat deze wel functioneerd? Evenals de luchtmassameter, mits aanwezig.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #161 Gepost op: di, 03 mei 2011, 14:08:10 »
Lambda-sonde kaput? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #162 Gepost op: di, 03 mei 2011, 15:05:22 »
ik had er geen problemen mee. Is alleen een 3 draads ipv 4.

Lmm zit er niet op. Eigenlijk is het net een aav, maar dan iets groter.

Lambda zou kapot kunnen zijn, maar hoe sluit ik dat uit, ding kost nieuw rond 160 euro dus ga er niet 1 bestellen om te testen.
(ja ik weet dat een universele lambda goedkoper is)
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #163 Gepost op: di, 03 mei 2011, 15:32:36 »
Op de sloop een paar halen? -dunno-
In eerste instantie zou je 'm vast ook wel door moeten kunnen meten... Sowieso: wijzigt de motorloop als je 'm loskoppelt? Uiteraard niet direct na de koude start doen.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #164 Gepost op: di, 03 mei 2011, 15:42:20 »
Auto aan testkast, CO meten , tijdens meting lambda lostrekken. Verandert er niets in motorloop en/of CO gehalte, dan is je lambda iig niet functioneel.


Evt. kan je bij een monopoint de weerstandsbanen van het injectiehuis schoonmaken, er zit een 'slimme stationairregeling' in de AAV/ABU/AAU motormanagement ingebouwd die misschien niet lekker werkt als de weerstandsbanen niet goed schoon zijn. Al zou je dat ook in de motorloop terug moeten zien.

Gok zelf op de lambda. De sonde goed schoonmaken en bedrading controleren op evt. draadbreuken  -klus- -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983