Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 79857 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #690 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 19:33:30 »
Pffff....wat een geneuzel over een einddemper.
andere halen eronder knuppen en rijden,gewoon hopen dat je geen strenge winter krijgt met die pekel troep.
Tenslotte blijft het een slijtage deel van een auto net zoals banden enz...
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #691 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 21:26:54 »
Moet passen, ik heb ook achter H&R schroefpoten van een golf 1 onder mijn GT. -thumbsup-

perfect, maar eens even een setje bestellen dan  -thumbsup-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #692 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 22:16:08 »
Weet iemand of er ergens remleiding-wartels te koop zijn van een beter materiaal dan standaard staal. Zoals koper-nikkel of RVS. Ik kan nog niets vinden.
Pimp my Polo

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #693 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 22:41:17 »
perfect, maar eens even een setje bestellen dan  -thumbsup-

Bedenk me wel net dat het niet helemaal plug & play was. Aansluiting op de achteras is iets anders, maar daarvoor had ik een pasbusje ertussen gezet. Niet moeilijk en wijst zich vanzelf als je hem eronder zet.  -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #694 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 22:42:50 »
Pffff....wat een geneuzel over een einddemper.
andere halen eronder knuppen en rijden,gewoon hopen dat je geen strenge winter krijgt met die pekel troep.
Tenslotte blijft het een slijtage deel van een auto net zoals banden enz...

jij kan ook nooit normaal doen als ik wat post he?

Slijtagedeel klopt, maar hij heeft t een jaar uitgehouden maar, vind ik te kort.
Ik heb de afgelopen winter vrijwel niet met mijn auto gereden. Dus veel last van pekeltroep heeft ie niet gehad.

Als t een beetje meezit heb ik woensdag een andere in huis. Gelijk ook een andere middendemper. Dan zullen er na demontage van de oude ook fotos gemaakt worden van de geleden schade. Als dat door pekel kwam, zou de hele demper moeten zijn aangetast.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #695 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 23:03:26 »
als de demper nog roestvrij is, of roestvrij te maken aan de buitenkant kan je er hittebestendige lak erop spuiten. Dit heb ik gedaan met mijn "nieuwe" lange levendsduur middendemper. Orgineel volkswagen, dus van goed materiaal. De oude heeft er 20 jaar onder gezeten en was nog niet lek (maar ik was het vertrouwen erin een beetje kwijt, want hij zag eruit alsof hij elk moment uit elkaar kon vallen)

Over roest heen spuiten is vrij zinloos en mindere kwaliteit staal zal je de levensduur niet zo lang van rekken. Tegen van binnenuit weg rotten helpt ook niets van dit alles.

Vooral 's winters de onderkant van de auto goed schoon maken zal waarschijnlijk het meeste verschil maken.

Mijn eigen beperkte ervaring is dat einddempers behoorlijk wat sneller "slijten" dan middendempers, zelfs met orgineel volkswagen spul, misschien omdat de temperatuur lager is.

Pekelschade is volgens mij niet uniform op de demper. Slechtere kwaliteit staal, op bijvoorbeeld lasnaden is gevoeliger. Plekken waar rotzooi zich kan ophopen en minder goed worden schoongemaakt zijn gevoeliger. Plekken die veel direct contact krijgen of vaak beschadigen zijn gevoeliger.
« Laatst bewerkt op: ma, 11 jul 2011, 23:07:31 door PoloDennis »
Pimp my Polo

Offline andré Steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
  • steilheck 1982
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #696 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 23:18:15 »
Hoi ik heb eens een klein vraagje over kentekens (even los van polo)
Ik zag een lada uit 2010 met een kenteken wat normaal rond 2005 voor komt , vreemd en wie weet hoe dit nou zit??
(nieuw kenteken op oude auto wist ik natuurlijk wel, maar dit heb ik nooit eerder gezien!)

betreft : 58-RX-XP   Lada 112 1.5-16V Li

.......... Datum eerste toelating  10-06-2010 (1,1 jaar)

   

andré
(polo 1.1CL steilheck 1982 + een V8)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #697 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 23:40:42 »
de X in het kenteken zegt voldoende: ingevoerd.
Die kentekens zijn langer door kunnen gaan omdat ze minder zijn uitgegeven
bedrijfswagens zijn bijvoorbeeld al langer bezig met de 3 letterige kentekens dan autos. Om even te vergelijken.
« Laatst bewerkt op: ma, 11 jul 2011, 23:42:23 door Rverlinde »

Offline andré Steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
  • steilheck 1982
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #698 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 23:53:42 »
dus het kan best zijn dat als ik nu een nieuwe auto koop dat ik bv een kenteken krijg met  22-ZX-XR , omdat ze die nog niet in 2007/2008 hadden uitgegeven!
En ik begrijp niet wat je bedoeld met ingevoerd gezien de datum eerste toelating gewoon 2010 is en eerste toelating in nederland ook 2010 is?
andré
(polo 1.1CL steilheck 1982 + een V8)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #699 Gepost op: ma, 11 jul 2011, 23:57:08 »
auto is waarschijnlijk bij een buitenlandse dealer gekocht. Dan krijg je dat. Officieel staat ie dus ook in het buitenland geregistreerd, maar hij is gelijk ook ingevoerd in nederland omdat de koper nederlands is.

Maar huidige invoerkentekens zijn wel al met 3 letters inmiddels!

Offline andré Steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
  • steilheck 1982
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #700 Gepost op: di, 12 jul 2011, 00:06:05 »
Oké ik begin het al iets te begrijpen , maar het hoeft dus niet altijd zo te zijn bij invoer, want als ik nu b.v een polo uit duitsland haal en een kenteken aanvraag bij de rdw , krijg ik toch gewoon de eerst volgende waar zij zijn gebleven , dat zal dan ongeveer  9-RSD-22, worden! (hoewel er uit de 6-N..-22 nog heel wat niet zijn uitgegeven.
andré
(polo 1.1CL steilheck 1982 + een V8)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #701 Gepost op: di, 12 jul 2011, 00:37:15 »
Nope, import krijgt eigenlijk altijd een X mee op het kenteken.
sowieso is het 00-XXX-0 qua volgorde

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #702 Gepost op: di, 12 jul 2011, 00:44:35 »
Ik zou 't graag voor je meten, maar mijn hoekjes willen er niet soepel vanaf.

Met hoekjes is ook prima -thumbsup- Kan ik toch ongeveer een inschatting maken of het wel of geen polo bumpert is
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #703 Gepost op: di, 12 jul 2011, 01:06:24 »
Nope, import krijgt eigenlijk altijd een X mee op het kenteken.
sowieso is het 00-XXX-0 qua volgorde

Onzin:
Staan nog wel een X (:D) aantal in het register.

« Laatst bewerkt op: di, 12 jul 2011, 01:07:58 door Gerard »

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #704 Gepost op: di, 12 jul 2011, 07:36:59 »
Nope, import krijgt eigenlijk altijd een X mee op het kenteken.
sowieso is het 00-XXX-0 qua volgorde

waar staat in dit kenteken een X dan ?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!