Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 55407 keer)

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Hulp gezocht tegen vergoeding
« Reactie #480 Gepost op: wo, 30 nov 2011, 18:41:42 »
Hmmm, tempting. Wat wil je ervoor hebben, Pieter?

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Hulp gezocht tegen vergoeding
« Reactie #481 Gepost op: wo, 30 nov 2011, 19:10:18 »
Hmmm, tempting. Wat wil je ervoor hebben, Pieter?

verzend kosten zijn goed  :)
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Hulp gezocht tegen vergoeding
« Reactie #482 Gepost op: wo, 30 nov 2011, 22:46:31 »
verzend kosten zijn goed  :)

Top!  -hug- Dan ga ik geen zoektocht naar een M15 snijmoer opstarten. Je hebt mijn adres. Ik heb 10 euro naar je overgemaakt. Alvast bedankt voor de service! -thumbsup-

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Hulp gezocht tegen vergoeding
« Reactie #483 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 13:04:42 »
Vandaag de stuurpen binnen gekregen. Top service van Pieter! Daar hoef ik me niet meer druk om te maken. Dus... tijd om me met frisse moed op de elektronica te storten.

Ik heb een vermoeden waarom het ruitenswisser/sproeier systeem niet werkt zoals zou moeten. Er is Het massa-contact is van de stuurhendel gebroken. Geen idee wanneer dit gebeurd is en het contactpunt kan ik niet terug vinden. Dus direct bij forumlid "olop" een andere setje stuurhendels gekocht. Deze moeten nog verzonden worden, dus ik moet nog even geduld hebben.

Voor wat betreft de toerenteller loop ik een beetje vast. De toerentelleraansturing van een Polo 2 verschilt blijkbaar van een 2F. Bij een Polo 2 loopt er een draad direct vanaf de bobine naar de toerentelleraansluiting op de cockpit. Bij een 2F(AAV) loopt de toerenteller aansturing niet vanaf de bobine, maar vanaf de Motronic unit naar de toerentelleraansluiting op de cockpit. De pin-layout op de stekker naast de zekeringkast is wel hetzelfde. Vanaf de zekeringkast/stekkers is de bedrading gelijk.

De vraag is dus of er verschil zit in de wijze van aansturing (misschien het voltage o.i.d.) voor de toerenteller van een Polo 2 en die van een 2F? Iemand die hier iets over kan zeggen?


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #484 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 13:36:45 »
Lijkt me sterk dat daar iets in verschilt, dus signalen zijn uitwisselbaar.
Mooie vorderingen dus weer... Mbt ontbrekende massa: niet alles meteen in moeilijke elektronische vraagstukken zoeken, soms goed je ogen de kost geven vwb mechanische/fysieke verbindingen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #485 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 14:04:12 »
Lijkt me sterk dat daar iets in verschilt, dus signalen zijn uitwisselbaar.

Lijkt je sterk, of weet je zeker? Want als je het zeker weet dan ligt het aan mijn cockpit. En een ander forumlid heeft me verzekerd dat die goed is. :)

Wat is het verschil tussen een bobine van een NZ en die van een AAV? Ik kan namelijk relatief eenvoudig de toerentelleraansluiting vanaf de cockpit direct op de min van de bobine aansluiten(zoals het hoort bij een Polo 2 cockpit). Ik heb er alleen geen Polo 2 blok meer in liggen. Ik weet dus niet wat er eventueel mis zou kunnen gaan.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #486 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 14:41:03 »
Lijkt je sterk, of weet je zeker? Want als je het zeker weet dan ligt het aan mijn cockpit. En een ander forumlid heeft me verzekerd dat die goed is. :)

Tja. Als je van mij garanties verwacht, dan ga ik je die niet bieden, maar waar denk je die wel te kunnen halen? Toerentellers zijn over het algemeen behoorlijk algemeen qua aansturing. Maar ik zou simpelweg een draad trekken van de bobine naar de aansluiting van je binnenkabelboom...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #487 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 15:55:11 »
Wat ik hier lees:

Citaat
du musst einfach ein Kabel direkt vom Hallgeber an deinen Tacho ziehen also beim 2F Tacho ist es der Pin 10 rot/schwarzes Kabel wo das kabel dran muss.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #488 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 16:00:05 »
Tja. Als je van mij garanties verwacht, dan ga ik je die niet bieden, maar waar denk je die wel te kunnen halen? Toerentellers zijn over het algemeen behoorlijk algemeen qua aansturing. Maar ik zou simpelweg een draad trekken van de bobine naar de aansluiting van je binnenkabelboom...

Haha, uiteraard verwacht ik geen garanties. Ik heb net de toerentelleraansluitingen van de 2F cockpit provisorisch aangesloten op de cockpitconnector van de Polo 2 kabelboom. Dat werkt zoals het hoort. Dus dan heb ik twee mogelijkheden: de toerenteller van de cockpit is kapot of er zit toch verschil in aansturing. Hier is eenvoudig achter te komen door, wat je al zegt Geert, de min van de bobine direct op de cockpit aan te sluiten en dus niet via de Motronic te laten lopen. Als de toerenteller dan wel werkt zit er dus verschil in aansturing. Werkt hij niet dan is de toerenteller kapot.

Zonet de stuurpen vervangen. Maar uiteraard een kleine kink in de kabel. De stuurpen die ik van Pieter heb gekregen heeft een iets grotere diameter. Hierdoor past de klemring (die na het contactslot en de veer over de naaf heen klemt) niet. Zo te zien scheelt het maar 1mm of 2mm, maar dat is voldoende. Dus, op zoek naar een passende klemring.

Ook even de ontbrekende massapin op de stuurhendels vervangen door een draadje. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de massa.


Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #489 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 16:05:47 »
Wat ik hier lees:


Hmmm, zo is het momenteel bij mijn AAV blok niet aangesloten en zo staat het ook niet in de Haynes van 90-94. Ook niet in de Haynes van 82-90. Er is dus nog een manier. Haha, lekker zo. Ik ga straks eerst proberen op de 82-90 manier, door de min van de bobine direct aan te sluiten op de toerentelleraansluiting van de cockpit.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #490 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 16:15:35 »
Even plaatjes bij de praatjes.

Haynes 82'-90':


1 = bobine
2 = cockpitaansluiting

Haynes '90-'94:


1 = bobine
2 = cockpitaansluiting
3 = hallsensor
4 = Motronic ECU
« Laatst bewerkt op: vr, 02 dec 2011, 16:19:50 door Douma »

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #491 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 16:56:53 »
Met dit zelfde probleem zit ik ook. Ik heb er nog niet echt veel tijd in gestoken. Al wil je het simpel doen dan trek je de kabel vanaf je bobine.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #492 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 17:43:54 »
Met dit zelfde probleem zit ik ook. Ik heb er nog niet echt veel tijd in gestoken. Al wil je het simpel doen dan trek je de kabel vanaf je bobine.

Heb ik net gedaan. Maar de toerenteller werkt nog steeds niet.

« Laatst bewerkt op: vr, 02 dec 2011, 17:48:44 door Douma »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #493 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 18:22:55 »
Dan heb je kans dat je toerenteller dood is,dus even een andere proberen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Toerenteller vraag
« Reactie #494 Gepost op: vr, 02 dec 2011, 21:40:29 »
Dan heb je kans dat je toerenteller dood is,dus even een andere proberen.

Dat is de beste manier. Ik weet alleen niet waar ik zo snel een cockpit vandaan haal om mee te testen.