Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 103148 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #120 Gepost op: za, 18 jun 2011, 12:30:43 »
Bijnaam voor de GT G40: "Phoenix" of "Feniks" (in de rij van "Bijnaniks" (Toektoek?), "Netniks" (Polo 1 N), "Zietniks" (Giesel) e.d.). Met dank aan Goscinny voor de inspiratie... :D
-thumbsup- GG
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #121 Gepost op: za, 18 jun 2011, 12:50:03 »
GL -> Mistnix?


*
Toch even checken wat voor bougie'tjes d'r in zitten: D'r hoort Bosch W5DTC in ( 15.000 km ) - Polo 2 GT G40. Maar de latere 2f heeft de W5DPO voorgeschreven..

Bronnen: ( http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6393.msg221215.html#msg221215 / http://www.steilheck.nl/smf/index.php?topic=6963.0 )

Ik had geen idee wat er in mijn G40 zit, dus toch maar eens even 1 eruit draaien:

3 poot,.. NGK BUR6ET: Prima bougietje,. maar volgens mij niet geschikt voor de G40 (toch?)

Dus?

W5DTC W5DPO WR56 ??  Ik weet t niet meer, maar Dennis gaf voor de 2G40 in iedergeval W5DTC op -> zijn goed voor 15.000 km, de DPO voor 30.000
Is 't prijsverschil enorm? Is de DPO ook gewoon voor de 2G40 geschikt?

« Laatst bewerkt op: zo, 19 jun 2011, 22:16:58 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #122 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 22:25:29 »
Bougie check:

NGK BUR6ET

Moet zijn: Polo 2 G40 -> W5DTC  ( Bosch ) . Voor 2F G40 is een longlife voorgeschreven W5DPO -> Ben d'r nog niet uit wat het gaat worden. Is de W5DPO gewoon pas in de jaren 90 ontwikkeld en dus een modernere, nieuwere, longlife versie van de W5DTC of is er daadwerkelijk verschil tussen de motoren?

Wil best langs de dealer gaan, maar die heeft waarschijnlijk niet echt verstand van bougies en kijkt gewoon in OmeEdgar; Daar staat 101 000 001 AC Bosch of 101 000 001 AC Beru (longlife).

Wat is wijsheid? Longlife hoeft voor mij niet perce: W5DTC = 15.000 km, of te wel: minimaal 3 jaar verder. W5DPO = 30.000 km.  Het verschil tussen beiden ga ik dus niet snel vaststellen..  en het prijsverschil? G-lader seite vraag 80 euro voor een set van W5DPO's.. + verzendkosten => duur grapje...

Maar olie ( 10W60 ) en filters ( olie, brandstof, lucht ) wil ik toch nog wisselen binnenkort: Dus onderhoud alleen gaat al knaken zat kosten,.. dan telt elke euro, of juist niet: 1 keer bloeden en klaar...


 (Oliekoeler gaat eraf: zit knullig gemonteerd (slijtplek inlaat-luchtfilter-slang, en voor mij niet nodig: Ga m niet tunen  )

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #123 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 23:25:52 »
Die bougie's zien er niet helemaal fris uit...
Zou lekker de W5DTC doen, kosten een kwart van de W5DPO's...
Compressie al even gemeten?

Olie: kunt ook eerst 10W40 of 15W40 doen. Om blok wat mee te spoelen en als alles straks in orde is dan maar 10W60.


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #124 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 09:00:24 »
Ik wilde wel een flush doen: Zo'n systemcleaner, maar een keer spoelen/tijdje rijden met 15W40 kan natuurlijk ook.
Maakt dat nog uit voor de G-lader? denk het niet he? Is alleen een beetje (maar wel belangrijke) smering toch?.

 De olie die nog uit de G-lader van de Giesel kwam druppelen was trouwens ook duidelijk 'diesel'olie= lekker pik zwart.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #125 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 09:56:15 »
zal voor de lader niks uitmaken,je laat m toch alleen stationair draaien en dan afzetten en aftappen. Die bosch w5dpo zijn duur ja,maar gaan tot bijna 100.000 km mee.  Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #126 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 09:58:52 »
zwarte olie? dat heb je na een halfjaartje/jaartje goed rijden al. Neem aan dat je dat wel wist? Pas als ie koud veel dikker is dan normaal, is het niet goed.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #127 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 11:04:57 »
ik had in mijn 1.3i G40 Bosch w4dp0 met 0,8mm Elektrodenabstand.

De w5dpo heeft 0,6mm Elektrodenabstand, en is meer voor orginele motors -thumbsup-

de w4 is meer voor hogere verbrandingstemperatuur, maar niet minder geschikt vor orginele motor..

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #128 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 11:08:46 »
W5DTC of W7DTC  is niet voor G40!!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #129 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 12:34:40 »
W5DTC = voorgeschreven voor de Polo 2 G40.


Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #130 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 12:41:47 »
Ik zie het nu staan indd, Ook ik maak foutjes ;)
http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?t=22266&highlight=zundkerzen+g40


in een ander topicv stond toch echt dat die niet geschikt waren voor G40.... ook niet de POLO 2
Maar dat was alleen als die niet getund was/waren



« Laatst bewerkt op: ma, 20 jun 2011, 12:44:47 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #131 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 12:47:21 »
bougies ngk ,bosch is rommel ..
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #132 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 12:47:54 »
niet, dat vind JIJ.... een ander vind NGK weeer rommel -nana-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #133 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 12:57:51 »
mag ji zo doen heb al diverse keren bosch bougies verbrandt en hierdoor zuiger schade gehad .met ngk nog geen probleem gehad .

dus ik vind niks heb alleen ondervonden .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #134 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 12:59:00 »
precies en ik met NGK -thumbsup-

dus ieder heeft zijn of haar voorkeuren... -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud