Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 30483 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.278
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #30 Gepost op: za, 11 jun 2011, 14:29:01 »
Ach, zo'n vondst mag natuurlijk ook best wat werk met zich meebrengen, als de basis maar goed is, toch? En je bent er tenslotte zelfstandig mee thuis gekomen. De verbeterslagen zijn aan jou (zeker in samenwerking met Marcel e.e.a) wel besteed?! En alhoewel ik helemaal geen beeld heb van de aanschafprijs staat-ie gevoelsmatig zeker niet in verhouding tot de uniciteit van de auto, de verkoper heeft volgens mij geen besef gehad van de 'verzamelaarswaarde' van deze uitvoering, of wel?

Enneh... Gekentekend september 1987, maar eentje uit een bouwreeks van 500. Ik zou sowieso een certificaat willen hebben (ik denk jij ook?), en zou er in dit geval ook haast achter zetten, want hij zal maar nog net in '86 van de band gerold zijn?! Tot 31 december zou je daar nog iets mee kunnen (al weet ik dat dat tientje per maand bij jou niet het hangijzer zal zijn).

Hoe dan ook, mooie vondst, mooi avontuur, mooi nieuw project. En het afscheid moeten nemen van teveel projecten ken ik ook. Qua Polo's is er eigenlijk teveel, zelfs de droom (Range Rover) krijgt onvoldoende aandacht en daardoor heeft onlangs een spontane geïnteresseerde zelfs de overweging van afscheid voor elkaar gekregen. Uiteindelijk zijn het maar 'dingen' en kun je er toch maar in één tegelijk rijden... Het thuisfront kon wel begrip opbrengen voor het feit dat de kat weer een halfdode muis thuisbracht? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.272
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #31 Gepost op: za, 11 jun 2011, 14:51:41 »
jaap,deurbakken heb ik nog in nieuwstaat.  Lader weet je ook waar je heen kan.  En zou ff de distributieriem nakijken, de eerste 500 hebben namelijk niet de verbeterde goede riem en poelies die de latere wel hebben.  Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.021
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #32 Gepost op: za, 11 jun 2011, 14:57:34 »
Over de aanschafprijs: Tja. Geen idee. In de bladen worden hogere bedragen genoemd, maar dat geldt dan wel voor 'note 1 t/m 3'. Ik schaal m in op een magere 3, of eerder 2: Daar klopt de prijs van de oldtimermarkt uit 2009 dan ook aardig bij. De verkoper heeft via internet gezocht naar de waarde van de motor, inclusief aanbouwdelen. En zo stond ie ook te koop: De motor met lader compleet, voor onderdelen of opknapper. Feit is dat de auto compleet, als collectersitem, in goede staat ( note 2 ) een aantal pleuri's meer waard is dan in de huidige staat. Voor een paar honder euro's meer was de auto ook wel weg gegaan vermoed ik.

Zie: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9674.0.html -> deze is duidelijk met een ander doel tegen die prijs weggezet: Heeft geen haast en elke euro is er één. Als ik beide auto's met elkaar vergelijk ( met het beeld materiaal van Jorp erbij ) dan zouden de prijzen beter omgekeerd kunnen zijn geweest. Maar dan? Tja. Dan was deze aan mijn neus voorbij gegaan: Voor 1400,- kan ik echt niet de auto in springen om m te gaan halen. En die LT-FH-26 was wéér een enorm project geworden: voor ik die auto enigzins naar mijn zin zou hebben zou dat flink wat tijd en geld gaan kosten. Tja..

Qua plan met de auto mag duidelijk zijn: Conserveren, niet verder achteruit laten gaan. Technische staat naar veilig en goed rijdbaar brengen en langzaam een rijdend project van maken.  
Certificaat? Chassisnummer: WVWZZZ80ZHW1xxxxx -> H is toch vanaf augustus 1987?


jaap,deurbakken heb ik nog in nieuwstaat.  Lader weet je ook waar je heen kan.  En zou ff de distributieriem nakijken, de eerste 500 hebben namelijk niet de verbeterde goede riem en poelies die de latere wel hebben.  Arno

Lader gaat er in iedergeval over niet al te lange tijd af: Ik zet voorlopig de G-iesel lader d'r op: Daar heb ik voorlopig een miljoenmiljaard meer vertrouwen in, aangezien daar AZ ingeslagen staat :)   Deurkaarten: Zijn zwart van onder, roodbiesje, met grijs/ruitjes stof d'r boven. Als je ze hebt liggen en je wilt er vanaf, dan zeg ik daar zeker geen nee tegen, maar de optische staat van het geheel heeft op dit moment nog geen haast hoor :)
« Laatst bewerkt op: za, 11 jun 2011, 15:53:38 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.693
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #33 Gepost op: za, 11 jun 2011, 15:32:35 »
Gefeliciteerd man!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #34 Gepost op: za, 11 jun 2011, 16:00:32 »
briefje naar rdw (met wat mazzel is het een vroege g40 en dan kan het een 86er zijn )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #35 Gepost op: za, 11 jun 2011, 16:06:46 »

Certificaat? Chassisnummer: WVWZZZ80ZHW1xxxxx -> H is toch vanaf augustus 1987?


Nope, modeljaar 87, dus vanaf augustus 1986.
Zou er eens 50 euro voor een a4tje tegenaan smijten  :) -thumbsup-

Edit: mijn chassisnummer is WVWZZZ19(golf)ZHW4XXXXX en die is van november '86  -naughty-
« Laatst bewerkt op: za, 11 jun 2011, 16:11:58 door Gerard »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.278
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #36 Gepost op: za, 11 jun 2011, 16:46:34 »
Poeh, belastingvrij zou hooguit een leuke meevaller zijn, lijkt me, voor Jaap niet direct van doorslaggevend belang. Maar ik zou bij 1 van de 500 sowieso graag een origineel VW-geboorteaktie erbij willen hebben...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #37 Gepost op: za, 11 jun 2011, 16:53:58 »
jaap van harte

klinkt als leuke polo -naughty-

maikel
verloofd op 11-9-2011 trouwen op 13-03-2013

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.021
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #38 Gepost op: za, 11 jun 2011, 17:16:04 »
Dat chassisnummer kan ik zelf ook wel opzoeken: ff pc aanslingeren en ik weet welke maand het was.. :)  Maar ik ga d'r vanuit dat het sowieso 1987 was: immers:

Citaat
Erst 1987 sollte der G-Lader im auf vorerst 500 Fahrzeuge limitierten Polo GT G40 in Serie gehen

*edit*


Het chassisnummer is hoger dan het  nummer op 28 februari 1987 en lager dan het nummer op 31 maart 1987

Niet potentieel belastingvrij dus.. maar ehmz: Boeiuh!

Eens even wat documentatie d'r bij gepakt: (op klik voor groot)





Het serviceplan ( Scheckheft? ) is in iedergeval nog goed leesbaar: De sticker uit de kofferbak komt hier precies terug dat 't een G40 is: PY motor met 8S bak. De data zijn minimaal 'vreemd' te noemen: Op pagina 1, net boven de sticker; Datum der Auslieferung is doorgekrast: van 27-05-87 werd 16-09-87 gemaakt..  Op pagina 8 is 27 mei 1987 weer vermeld als de datum  "Die Übergabe Inspektion" -> de beroemde kosten-rijklaar-maken beurt is dus al in mei '87 uitgevoerd?
Op de Nederlandse RDW kentekenpapieren is de 16 september 1987 vermeld.

Voor de rest is het boekje erg sumier ingevuld.. Gelukkig heb ik een aantal rekeningen erbij gekregen, en kan ik kilometerstanden een beetje herleiden.

Also:
27-05-1987 - 0 km
16-09-1987 - 0 km - Koper: Herr Frank Berns - (47198) Duisburg - Kennzeichen: DU-Z431 -> Vandaag de dag nog op dat adres woonachtig.
05-09-1988 - 8383 km
30-08-1989 - 23941 km  
28-09-1994 - ? km - 871 497 272 C - Gelenkwell. 681,51 DM - Rekening t.a.v. Rolf Fischer (47198) Duisburg -> Zelfde postcode => Zelfde eigenaar??
03-01-1995 - Import Nederland

24-12-1998 - Aankoop door vorige eigenaar

25-02-1999 - 170512 km - Startmotor vernieuwen (300,- Gulden)
25-09-2000 - ? km - 111 905 865 L -  schakelaar (Contactslotblokje) ( 29,87 Gulden / 13,55 Euro )

14-01-2003 - 209.123 km - Schokdempers & Veren voor + achter vervangen: Monroe,  Suplex , Draagarmen L + R vervangen (imi) Eur 1366,24
14-11-2003 - ? km - rekening diverse G-lader delen - G-laderseite (Kleiner Wartungssatz)
23-11-2003 - 221815 km - G-lader alle x ringen vervangen ( briefje met deze tekst )
02-06-2004 - ? km - Startmotor ( 147,56 Euro )
28-08-2004 - ? km - VDO Temperatuurvoeler olietemperatuur Eur 17,85
23-11-2006 - ? km - Draagarm aanschaf ( Eur 83,97 )
09-12-2006 - 256.000 km - Uitlijnrapport Profile tyrecenter, 4 stuks Continental Sportcontact 175/50 R13
04-08-2008 - ? km - Aanschaf distributieriem, luchtfilter, spruitstukpakking
06-08-2008 - ? km - Rekening G-lader überholungssatz incl 4 lager fur VW G40 ( Peter Warlich VW Teileversand ) Eur 157,-
19-08-2008 - ? km - Rekening Autolichtstad ( VW dealer ) V-snaar  - > Vermoedelijk dus Distributie + G-lader revisie in 2008

23-08-2007 - 265.588 km ( G-lader revisie groot: incl lagers en Distributieriem ) -> geschreven in serviceplan boekje -> moet dat niet 2008 zijn??

24-03-2011 - 273.897 km ( APK keuring - Geen adviescodes )
10-06-2011 - 274.xxx km ( Aankoop huidige eigenaar )
« Laatst bewerkt op: za, 11 jun 2011, 17:34:36 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.512
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #39 Gepost op: za, 11 jun 2011, 17:32:52 »
 -hitit- Met boekjes!

Denk dat je met een beetje speurwerk de meeste eigenaren nog wel kunt achterhalen, had die André niet nog wat mooie verhalen over de auto? Als hij er zelfs in getrouwd is dan betekende het karretje vast wel wat voor hem. Ik ben gek op auto's met een historie! :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #40 Gepost op: za, 11 jun 2011, 17:41:19 »
Lijkt me wel gaaf om met deze G40 langs te gaan bij de eerste eigenaar :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.272
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #41 Gepost op: za, 11 jun 2011, 18:30:29 »


Jup die deurbakken zijn het exact
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.021
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #42 Gepost op: za, 11 jun 2011, 22:54:48 »
Pics anyone?









Man man,. wat schreeuwt ie om een poetsbeurt. Maar dat gaan we dus NIET doen. Eerst technisch in orde, dan dorpelkappen en wielranden eraf.. DAN poetsen, conserveren en netjes maken. Nurburgringweekend eerste treffen?

- Achter vuil , Voor vies

- Hoekje onder linker achterlicht
- Querlenkerstrebe ( en géén katalysator! )
- 3 Schroeven voor de linker buitenspiegel !
- bah bah.. wat een vieze lak
- Instap stoelschade
- Front met  wat vervormingen: Bumper zit zelfs plamuur op?!
« Laatst bewerkt op: za, 11 jun 2011, 22:58:20 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.278
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #43 Gepost op: za, 11 jun 2011, 23:03:17 »
Oeh, nog wel wat klusjes te doen in ieder geval... Een "eerlijke" auto, heet dat toch? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.069
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #44 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 00:21:19 »
Een van de eerte   :), succes met het project -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.