Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 102080 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Gepost op: za, 11 jun 2011, 06:57:32 »
Geen gelul, gebak van Krul!



Mag ik even niet meer kunnen slapen ja?! Verschikkelijk blije knuppel die ik ben? :)

Hoe wilt u het hebben? Strik d'r om en netjes ingepakt? Nee? U eet m hier op? Servetje dan maar?!


Met andere woorden; Ik heb er één!!

 -love- & :P & -moon-

Donderdagavond,.. bed tijd.. uurtje of half 12,.. nog even op t forum kijken of er nog nieuws is...

Hey, een PM-e-'tje:



Hmmm. Een mooie, origineel en complete Genesis G40, met alle stickers er nog op? Of onderdelen voor de Giesel? Ergens diep en ver weg, hoorde ik mijzelf al denken: "het zal toch niet een '2 G40' zijn he?" Klik Klik, Tikkerdie tik: Marktplaats, Eindhoven G40 -> [ZOEK]


BAM




[/center]

Ja hoor.. KOUD ZWEET! In 2 seconden gezien: Een compleet motorruim: Blauwe deksel van luchtmassameter,. Intercoolerslangen,. slotplaatje: Dit is in iedergeval een Polo 2 G40 motor. Nadere inspectie van de tekst bij de advertentie,. de foto's, de gegevens van de RDW: Ja.. dat kan haast niet missen: 't is er een. En, zo te zien zonder stalenschuifdakje... zwart....  1987-ér,....  Jawohl: 1 van de eerste serie van 500!
Damn,.. Advertentie tekst nog eens lezen: 275.000 km.. mwaoh,. das niet weinig,. maar 'boeiuh', bak giert: ja,.. vervelend, maar geen enorm probleem.. 100 pk; en op kenteken: De verkoper schept in ieder geval niet op over astronomische vermogens & enorme tuning verhalen.. Wat zei de RDW ook al weer? Al ruim tien jaar in bezit? (aan de hand van de datum laatste overschrijving: 1998)....  en een redelijk verse APK?

Klik Klikkerdie tik: Een berichtje aan wagen: 't is ondertussen rond middernacht, advertentie stond er nu een uurtje of 3 op: Wie niet waagt,. wie niet wint: " Voor welk bedrag mag de auto weg? " en " Vertel eens wat meer: Al langer in bezit: schade, gebreken, foto's?".  Een minuutje of 2 later toch nog maar een berichtje d'r achteraan: "Kan ik Zondag (1e pinkersterdag) komen kijken?"

Ondertussen half 1 's nachts, foto's van marktplaats afgehaald, Auto aangemeld in het register, en natuurlijk goed rond geneust op het forum of iemand anders d'r al lucht van gekregen heeft: Want tja.. Arno ( G40 gek), Richard ( Eindhoven de Gekste ) en weet ik veel wie zouden de advertentie toevallig gezien kunnen hebben,..  of veel erger: een of ander petje.  Nee, dan ga je niet echt rustig slapen.

Vrijdagochtend.. E-mail checken: Niets. Forum: PM'etje..



Hmm. Ja. dat is waar. 't is half 9, net op m'n werk. Nee,. zo vroeg bellen, dat komt vast a-sociaal vroeg over. 9:00u. Hmm. Onder werktijd? hmm. Beter vanavond bellen misschien: Zit de verkoper vast niet op te wachten om onder je werk gestoord te worden. Half 10. Ja,.. .zo kruipt de dag natuurlijk wel erg langzaam voorbij. Belletje dan maar: Kan ik in iedergeval even aftasten "Wat voor vlees hebben we in de kuip hebben". Ene André neemt op, en klinkt niet als een puber met te veel cola op. Geen grote verhalen over vermogen en snelheid, maar beschrijvend; "Oudere auto, Motor bijzonder; auto niet in showroom staat. Voor onderdelen of compleet: Prijs gebaseerd op de waarde van de motor, koets krijg je d'r bij wijze van spreken bij"  Waarom gaat ie weg? "Rijden er bijna niet meer mee, wordt geen oldtimer meer, tijd om afscheid te nemen".

Afgeproken dat hij 's avonds nog wat foto's zou sturen en dat ik zou terugbellen om af te spreken of en hoe laat ik zondag zou komen kijken. SMS'je naar Marcel of hij mee kan/wil gaan kijken naar "een auto'tje".

Uurtje later: Telefoon: Marcel: Wat voor auto? G40 zeker? Ja, hij had m ook gezien,.. Lucky tip 3: " Als je tot zondag wacht, is ie weg: Beter morgen of vanavond nog gaan kijken,.. " Hmmm..  Wat zei Mark ook al weer achter de schermen?



Tja..  ik hoopte ergens nog dat ik iets over het hoofd zag, en dat ik hier niet aan moest beginnen. Iemand zal toch wel zeggen: Nee, dat geeft alleen ellende, je hebt er al zoveel, doe nou eens nadenken, heb je geen tijd voor.. maar nee; Ik weet nu van 3 mensen die er vanaf weten, en 3x positief.. Bellen dan maar: Bla bla. Wat zullen we doen met de prijs? U vraag: Wij draaien? Goed, laat die foto's per e-mail maar zitten: Verkocht! Maak ik 't geld direct over. Ophalen en overschrijven regelen we later.

En zo zat ik gisteravond laat aan de koffie in Son en Breugel.... heb ik vannacht helemaal niet meer geslapen,.. en stond ik een uurtje terug al buiten bij de auto in m'n ogen te wrijven en in mn arm te knijpen!

Ondertussen is dochterlief aan het wakker worden, dus die halen we maar eens uit,.. goed weekend allemaal!

« Laatst bewerkt op: di, 30 okt 2012, 09:29:38 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #1 Gepost op: za, 11 jun 2011, 07:18:54 »
Wat een super verhaal Jaap,  -thumbsup- man, en neem aan veel  -sturen- plezier
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #2 Gepost op: za, 11 jun 2011, 07:39:19 »
 -goodjob- -love-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #3 Gepost op: za, 11 jun 2011, 08:24:29 »
Dat is een  mooie aanwinst  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #4 Gepost op: za, 11 jun 2011, 08:24:51 »
wat een geweldig verhaal!!
en dat zo vroeg op de morgen  -nana-

iig gefeliciteerd, en veel  -sturen- plezier ermee!!
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #5 Gepost op: za, 11 jun 2011, 08:45:59 »
heel mooi verhaal -thumbsup-
en stiekem word hier heel wat af geprivemailt :)
ik had hem nog niet gespot en ik ken de wagen eigenlijk ook niet! niet eerder mogen aanschouwen.

maar hij ziet er zo wel goed uit, nergens roest of rottigheid? {of heb ik daaroverheen gelezen}
« Laatst bewerkt op: za, 11 jun 2011, 08:47:38 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #6 Gepost op: za, 11 jun 2011, 08:59:49 »
Goede bezig jaap, ga je er meteen mee rijden na reparatie/of een andere bak?

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #7 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:01:45 »
Gaaf Jaap -naughty-. Weer een gelukje dus en dat mag je soms gewoon niet laten staan...

Wat wil je er mee gaan doen -dunno- opknappen en een jaren project van maken of een flot project om hem goed rijdend te hebben?

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #8 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:03:16 »
Wat een verhaal Jaap -thumbsup-

Gaaf dat je er nu 1 hebt. Natuurlijk wel heeeeeeel erg benieuwd hoe hij er bij staat -foto-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #9 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:22:40 »
buitenkansje! Mooi dat je er via het forum een paar subtiele schopjes onder de kont gekregen hebt, zal een mooie combi worden (G40D en 1 van de echte eerste serie G40's)

Was misschien wel wat voor Rutger geweest :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #10 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:23:43 »
gefeliciteerd met de aankoop.
volgens mij ook nog de originele lader aan de positie te zien of zit ik dan verkeerd te kijken.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #11 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:40:43 »
ziet eruit als 2F lader..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #12 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:41:01 »
GAAF, tis dat ik hem niet heb gezien......
Veel plezier er mee!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #13 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:54:26 »
zou wel leuk zijn als de originele lader er op zou zitten, maar neem het van je aan. dacht dat de slang vrij omhoog zat voor 2f maar kan gezichts bedrog zijn.

Offline jeroentje

  • L86C-0170
  • Non-Register lid
  • Berichten: 460
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Koopman
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #14 Gepost op: za, 11 jun 2011, 09:59:59 »
Nice  -thumbsup-