Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 102096 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #15 Gepost op: za, 11 jun 2011, 10:13:23 »
Arno heeft toch nog zo'n lader liggen?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #16 Gepost op: za, 11 jun 2011, 10:21:14 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,ik zag deze ook staan en heb er nog even over na gedacht.
Maar ik ben blij dat hij bij een forummer is terecht gekomen
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #17 Gepost op: za, 11 jun 2011, 10:31:26 »
vet! -thumbsup-
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #18 Gepost op: za, 11 jun 2011, 10:36:22 »
Jaap, daarom had je ruimte gemaakt op de oprit :)

Goede actie en nog veel mooier verhaal  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #19 Gepost op: za, 11 jun 2011, 11:24:39 »
Ik zag de link op 't forum ongeveer 2 minuten voordat jij postte dat je 'm gekocht had. Stond al op 't punt om je te PM'en, maar dat was dus al niet meer nodig. Toen was ik wel overtuigd dat het er inderdaad 1 van 500 was... :D

Enjoy it! En probeer ook even wat slaap in te halen?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #20 Gepost op: za, 11 jun 2011, 11:35:13 »
Sorry Jaap, het was niet mijn bedoeling jou een slechte nachtrust te bezorgen. -nana-



Donderdagavond laat checkte ik even snel of er nog wat bijzonders bij was gekomen op marktplaats. De gebruikelijke trefwoorden werden snel één voor één gecheckt en bij ''G40'' kwam er een veelbelovende advertentie kop voorbij, natuurlijk dacht ook ik... het zal toch niet... jawel... in een superdroge advertentie met drie alleszeggende foto's werd voor een mooie prijs een heuse GT G40 aangeboden. Natuurlijk dacht ook ik, BUITENKANSJE!! DEZE WIL IK HEBBEN! Maar toen dat eerste gevoel gezakt was en mijn nuchtere verstand weer terugkwam, besloot ik dat het gekkenwerk zou zijn om nog een project op de oprit te zetten. Dus tja wat nu? De advertentie stond er pas net op en het was al laat, kleine kans dat hij al gespot was door anderen.

Natuurlijk zijn er zat mensen op dit forum die ook wel zoiets zouden willen hebben, alleen van Jaap wist ik dat hij serieus op zoek was. En Jaap was online op dat moment, dus maar een pm'tje gedaan waarvan de inhoud inmiddels bekend is. Damn wat had ik graag het tafereeltje willen zien wat zich vervolgens in huize Peters afspeelde...  :)


Inmiddels na middernacht, reactie terug van Jaap ==> ''Thanx. ff mailen''


 -wtf2- ff mailen?!?!?! Meteen bellen morgenochtend! Anders staat hij volgende maand gepoetst en wel voor het driedubbele op Volksforum. Dus direct weer een pm terug, met een kleine aansporing tot wat meer actie. -thumbsup- Gelukkig waren er meer mensen die er zo over dachten en dus ontving ik vrijdagochtend iets voor twaalven:


pm van Jaap ==> ''Gebeld en (blind) gekocht.  :)''


Top! -thumbsup- -klappen-

Dus nogmaals van harte Jaap, ik ben druk met het voorbereiden van mijn tentamens maar anders was ik graag even komen kijken natuurlijk. Ben erg benieuwd wat je verder over de auto te vertellen hebt en wat de plannen voor de toekomst zijn. Veel plezier ermee in elk geval. -thumbsup-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #21 Gepost op: za, 11 jun 2011, 12:09:47 »
Geweldig Jaap -thumbsup-

Veel plezier ermee, ben benieuwd naar eigen foto's en inspectieverslag :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #22 Gepost op: za, 11 jun 2011, 12:11:19 »
Precies, wanneer wordt-ie aan het 'grote publiek' getoond? Aangezien ik vermoed dat je op dit moment aan het poetsen en inspecteren bent? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #23 Gepost op: za, 11 jun 2011, 12:28:13 »
Aangezien ik vermoed dat je op dit moment aan het poetsen en inspecteren bent? :D

Ligt in zijn nest, slaap inhalen -nana- (zijn dan net kinderen die op schoolreisje gaan  -uitlachen-  )
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #24 Gepost op: za, 11 jun 2011, 12:33:33 »
Dit is spannender dan Sint Nicolaas!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #25 Gepost op: za, 11 jun 2011, 13:08:53 »
 -thumbsup-

hij is in goede handen gekomen, super verhaal!
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #26 Gepost op: za, 11 jun 2011, 13:56:15 »
en dat is nummer 9 ,dus nu is het echt zo geld en tijd te kort ,auto's te veel  :)



 -foto-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #27 Gepost op: za, 11 jun 2011, 14:00:06 »
mwoah.....

desnoods iets anders de deur uit?
(vind ik in ieder geval een goede ruil als daarna een  g40 voor de deur staat)  :)

@ Jaap: of het een verstandige keuze is kan ik niet bepalen. Maar euh...  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #28 Gepost op: za, 11 jun 2011, 14:08:34 »
*ogen op half zeven*

Dank dank voor de leuke reactie's :)  -thumbsup- Maar terwijl jullie misschien allemaal aan de computer gekluisterd zitten om updates/foto's te ontvangen,. moet huize Peters de boel nog wel een beetje verwerken. Vanochtend eerst maar eens even de papieren (incl overschrijvingsbewijs) veilig opgeborgen,.. want die lagen nog in de kofferbak.. Reservesleutel en dagelijkse sleutel gescheiden en voorzien van hangertjes. En toen over tot de orde van de dag: Dubbele Espresso, Boodschapjes doen,  klussen aan huis en de normale gang van zaken.

Want wat is het plan? Er is géén plan.

Laten we wel wezen, we zijn nu amper 24 uur verder, de auto staat koud bij huis, en ik zou al helemaal weten wat nu?  -gert- Nee, het plan moet duidelijk nog getrokken worden :)  Laten we wel wezen: Groot autobezitter: 't zijn d'r 10 op het moment (de Golf meegerekend). Damn.. Ruimen is al wel begonnen met de verkoop van de SLW natuurlijk, maar wat er vervolgens moet wijken? Hoe het allemaal ingericht gaat worden: ik mijn hoofd zit nog iets te vol met vreugde om daar aan te denken.

Maar goed:
De auto zelf!

Hij is zwart,. zonder schuifdak, oude type GT stoelen, 1987-ér, origineel PY volgens sticker in kofferbak, spoilertje + sleepoog voor, achterschort hapje, tellers en natuurlijk de motor zelf. Staat als 85 kW op kenteken, dus ik verwacht zonder katalysator. Datum eerste toelating: 16 september 1987,.  1 van 500 (!)

De staat bij aankomst in Son en Breugel:
Uiterlijk: Mat zwart. De auto is de afgelopen paar jaar steeds minder gebruikt: De eigenaresse (!) reed er steeds minder mee, haar man is fervent motorrijder en de gezinsauto ( Toyota Avensis Stationwagon ) is voorzien van 2 kinderzitjes. Geeft een redelijk goed beeld van de situatie: Eerste auto ( Op de trouwfoto die ik op het 'prikbord' in de woonkamer spotte was te zien dat ze in een zwart klein auto'tje getrouwd waren.. jawel ), later boodschappen wagentje misschien, naast de grote gezinsbak? Toen alleen nog voor plezier ritjes, en anno nu: Tja?. In on-bruik geraakt en met een kapotte versnellingsbak was de auto misschien eerder een blok aan het been dan een leuke, plezierige toerauto.
 
Maar goed: dat maakt m dus mat zwart, met een eigen groen eco-systeempje op het dak. In het daglicht was duidelijk te herkennen dat er (recent) even snel de hogedrukspuit overgegaan is. Maar echt verkoopklaar: Neuh... bij lange na niet. De bestuurdersdeur heeft een doorgerot plekje in de onderste regionenen,. het frontspoilertje heeft al wel eens een duwtje gehad. De bandjes in de maat 175/50 R13 op de originele Hockenheim velgen maken dat de wielkasten een erg lege indruk achterlaten. Noch op de achterklep, noch voorin de grill is een G40 embleem te vinden. Alleen het woordje 'limited' op de achterklep zou misschien iets doen vermoeden van de potentie van de auto.

Terwijl Marcel en ik de auto een klein beetje aan het inspecteren waren kwam André al naar buiten, handjes schudden, hallo, en vrij snel de auto in om m te laten overschrijven: Omdat 't allemaal wel erg vlot ging en door minder prettige ervaringen uit het verleden, wilde de verkopende partij de auto + papieren niet zo meegeven, maar vond de overdracht van de papieren officieel bij het postkantoor plaats. Omdat de klok ondertussen rasse schreden richting 8 uur 's avonds aan het maken was, niet te veel lullen en kijken maar 'wielen met die bak' op naar 't postkantoor in Best.

Starten; met een tik van de sleutel sloeg de motor aan. Een snelle blik over het dashboard gaf al heel snel aan dat er toch wel het een en ander aan de hand is: Overal extra knopjes; ruitensproeier voor, ruitenwisser achter, een lampje voor 'high-beam' en fel wit licht op de klokkenwinkel. Wel een klokkenwinkel tot 240 km/h, dus dat zat al wel snor.
Deurpanelen voorzien van creativiteit voor speakers, een sehr seltenes mittenconsole, maar dan met enig werk, modder kruimels, oude matten: Duidelijk gewoon een rijders auto, géén poets object. De in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, met een behoorlijk afgesleten wang, op standje hoogwater, en ondertussen was ook de hemel open gescheurd. Nee: 't zwarte hemeltje in de auto is niets mis mee, maar het plensde buiten wel. Intervalstand op de ruitenwissers: fehl-anzeige. Huh? GT zonder interval? Zal wel dan..

Rijden: Oeh.. de bak zou stuk zijn. Nou.. WOW.  Herrie. Kabaal. Heel veel lawaai. zoemend. Hmmm. Rijdt en schakelde goed, maar met beslagen ramen, piepend kachelmotortje, 3 personen, onbekende weg, onbekende auto was het wel zoeken naar 't juiste gevoel: Niet heel slecht, maar met de herrie vanuit het voor-onder ook zeker niet oksel fris.
De herrie was óók aanwezig met ingetrapte koppeling en met de motor uit.. zou dat dan wel de bak zijn? Ja, de bak (differentieel) draait vanuit de aandrijfassen natuurlijk altijd mee,. maar waarom werd het geluid op een drempel dan ineens anders? Beetje slingeren: Ah! Wiellager. Diagnose: links-voor waarschijnlijk. En niet een beetje kapot, maar waarschijnlijk gewoon vierkant. Meevaller? Wellicht. Het scheelt een bakwissel, maar een nieuw wiellager heb ik ook niet zo liggen.. D'r komt bij mij wel een vraag komt wel boven drijven: "Nieuwe apk?"  (24 maart).. was dan dan al, of is het sinds zeer recent? Naar later blijkt, zijn er wel wat meer APK puntjes dus je niet zomaar krijgt terwijl je de auto bijna niet gebruikt...

Verdere vluchtige inspectie: Hoedenplank: afgeschreven ( speakers ). Elektra: Spagetti met Nasi Kruiden: Smaakt nergens naar: Geen grootlicht, achterruitwisser met extra knop in dashboard; AAN. sproeier voor: met een zelfde kantel schakelaar zoals van je mistlampen: KLIK aan. Terugstelling van de ruitenwissers vóór? Soms.
Bestuurdersstoel klapmechanisme: ijzerdraadje stuk, 1 haak opgebonden: Hmmm. APk?
Bestuurdersstoel gordel-bevestiging: Los. (APK?) Voelt aan alsof ie met een stukje touw of ijzerdraad vast zit, zeker niet veel meer. Klik die gordel maar bij de passagier z'n stoel vast! Verder bleek de auto verlaagd te zijn geweest, maar sinds enige tijd voorzien van een 'verhogingsset': Standaard (?) veren gemonteerd: waarschijnlijk voor een standaard polo bedoelde veren. Hoog dus. Vandaar ook de erg lege wielkasten met die platte bandjes.

Motor: Trekt, maar vol gas had ik nog niet gegeven. Terugweg (alleen in de auto) voelde het niet direct als een raket aan en bij even doortrekken waren er volgens Marcel een zwarte pluim en blauwe wolken zichtbaar uit de uitlaat.. Ik dacht dat ik de toerenbegrenzer voelde in klappen.. Wel erg vroeg dacht ik nog: zo ver trok ik toch niet door?? Tweede keer doorhalen, bij oprit snelweg; toerenteller op 5000 toeren: Plop, motor uit. Niet overslaan, Niet begrenzer, nee, helemaal dood? Ook niet meer aanslaan ook. Dood. Hup aan de kant. Oh Gott. Hmm. contact uit, starten en rijden maar weer.  -dunno- -dunno-

Bij BP station de Gagel aan de A50 gestopt en nog eens de kap open getrokken. Hmm. gas tot 5000 rpm: Plop uit. Starten, lopen. Raar. Drukopbouw voelbaar? Knijpen in de slag vlak voor gasklephuis, en gashendel open: Jups, duurt even maar PLOP, d'r staat ineens druk op de slag. Maar vette vingers waren ook het resultaat. Full-service kan ie wel gebuiken. Hallgever stekker zag er eveneens provisorisch uit. Zou dat het zijn? Ontsteking bleek in iedergeval ook al een bron van zwaar be-olie-de vingers. Handjes wassen, naar huis. Met de kilometer teller op 100 ( circa 80 per uur ) naar huis gesnorkeld. Slapen. Morgen gezond weer op.




« Laatst bewerkt op: za, 11 jun 2011, 14:24:41 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #29 Gepost op: za, 11 jun 2011, 14:16:14 »
Gefeliciteerd Jaap en wat een verhaal! :)

Beetje werk dus, maar niet persee dan elke andere polo 2 :D