Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 102105 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #45 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 02:45:21 »
Cool man -sturen-
Nog ff en dan kan ik em hoop ik even in 'real-life' bekijken :)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #46 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 07:39:34 »
Daar is prima wat van te maken met de juiste dosis TLC  -klus- -thumbsup-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #47 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 11:59:20 »


Jaap to the rescue!

Hoop slijtage en gebruikssporen, maar bijna allemaal schroefbare delen...
Hoe is de koets verder? Ruitenwisserdoorvoerblik? Dorpels?

Originele einddemper?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #48 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 13:00:41 »
Koets, voorzover bekeken:

Puntjes van aandacht:
1)
Hoekje rechtsachter in binnen spatbord: Plekje, Waarschijnlijk repareerbaar, maar je weet nooit wat er onder de kit vandaan komt als je eenmaal bezig bent.

2)
Hoekstuk onder achterlicht linksachter: Erg bekend van o.a. jouw G40: gatenkaas. Behandelbaar of vervangbaar: Geen idee nog. Vorige die er mee bezig is geweest heeft t kaal geschuurd, maar daarbij het achterlicht niet verwijderd ( schuurkrassen ), dus echt grondig is er niet naar gekeken

3) Bestuurdersdeur: Klein plekje (dacht ik), maar heel de onderkant staat vol met bloemkolen: gooi maar weg

4) Achterklep: Links op de hoek doorgerot van binnenuit. Klein plekje ( dubbeltje) , maar vermoed dat 't allemaal nog groter wordt als je eraan komt

5) Front: Rechtsvoor niet helemaal 100%. Nog geen roest of rot gezien, maar het metalen randje onder de grill is zeker niet recht, er lijkt plamuur op de bumper te zitten en het rechtervoorscherm is vervangen of los geweest.

Ruitenwissergat / paravant ziet er goed uit: Daarom twijfelde ik al of het wel een echte was.. Accubak zal waarschijnlijk niet helemaal heel zijn: Dashboardkastje is droog, maar ik vermoed dat er roest aanwezig is.

Einddemper: Is een Bosal: is dat origineel? http://www.steilheck.nl/cpg/displayimage.php?pid=3321&fullsize=1

Plan begint al wel vorm te krijgen;

- Gordelsteun bestuurdersstoel vast zetten;
- Vergrendel haak van rugleuning losmaken;
- Wiellager vervangen
- Ontsteking wisselen
- G-lader wisselen voor die van de Giesel
- Lijsten en dorpelkappen eraf


G40 Boodschappenlijstje:
- 2 draagarmen
- Afdekplaat radiateur
- Speciale slang voor tussen Polo 2 luchtfilterhuis naar 2f lader
- Emblemen

Maar goed: Veel Polo's, te weinig geld/tijd. Met geduld hebben komt 't met de tijd wel goed,.. en de centjes? Tja. YardSale?

« Laatst bewerkt op: ma, 13 jun 2011, 07:52:42 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #49 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 14:18:28 »

Puntjes van aandacht:
1)
Hoekje rechtsachter in binnen spatbord: Plekje, Waarschijnlijk repareerbaar, maar je weet nooit wat er onder de kit vandaan komt als je eenmaal bezig bent.

2)
Hoekstuk onder achterlicht linksachter: Erg bekend van o.a. jouw G40: gatenkaas. Behandelbaar of vervangbaar: Geen idee nog. Vorige die er mee bezig is geweest heeft t kaal geschuurd, maar daarbij het achterlicht niet verwijderd ( schuurkrassen ), dus echt grondig is er niet naar gekeken

3) Bestuurdersdeur: Klein plekje (dacht ik), maar heel de onderkant staat vol met bloemkolen: gooi maar weg

4) Achterklep: Links op de hoek doorgerot van binnenuit. Klein plekje ( dubbeltje) , maar vermoed dat 't allemaal nog groter wordt als je eraan komt

5) Front: Rechtsvoor niet helemaal 100%. Nog geen roest of rot gezien, maar het metalen randje onder de grill is zeker niet recht, er lijkt plamuur op de bumper te zitten en het rechtervoorscherm is vervangen of los geweest.



Hoor wel als je hoekjes nodig bent uit de nieuwe aanwinst van mijn.

« Laatst bewerkt op: zo, 12 jun 2011, 16:05:56 door Jaap »
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #50 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 16:04:18 »
Geloof er stonden nog spullen van een g40 op mp, ook een afdek kapje.

gr ramon
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #51 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 16:06:56 »

Hoor wel als je hoekjes nodig bent uit de nieuwe aanwinst van mijn.



ff de foto's geknipt; maar inderdaad: Had jouw sloper al gezien :)   Jouw wielranden en dorpellijsten zien d'r nog zwart uit; Is dat gespoten, gepoetst of gewoon nog mooi?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #52 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 21:46:58 »
ff de foto's geknipt; maar inderdaad: Had jouw sloper al gezien :)   Jouw wielranden en dorpellijsten zien d'r nog zwart uit; Is dat gespoten, gepoetst of gewoon nog mooi?

zijn gespoten,
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #53 Gepost op: zo, 12 jun 2011, 22:52:07 »
 :(

Anyhow:

Vanavond dus toch stiekum even een beetje geklust. Allereerst voorzichtig met een doekje een hoekje van de motorkap geprobeerd schoon te maken..  hmm..  daar is werk aan de winkel!

Ik wàs van plan om, naar aanleiding van het PPP-project van Martin en de resultaten behaald met de SLW om bij CarClean dezelfde starter set als Martin aan te schaffen: De verkoop van de SLW zou daarbij weer wat centjes vrijmaken. Maar je weet wel hoe dat gaat: het geld is nog niet binnen, en het is al weer weg. Met de aanschaf van de 2G40 is er een gat geslagen in de bodem, welke de SLW niet eens kan vullen. Laten we CarClean dus maar even voor wat het is; ElbowGrease!

Dan maar eens iets belangrijks aanpakken: Hoe was 't lijstje ook alweer?

Bestuursdersstoel uitgebouwd wegens:
1) Gordelbevestiging
2) Klapmechanisme
3) Speling
4) Aanslag

Gordelbevestiging hangt los:
Bout te lang;  past niet goed in de geleiding, Dus of het gordelslot zit goed vast, maar de stoel past niet in de auto, of vice-versa. Oom Edgar gevraagd welke ik moet hebben: 111957799A -> Ah, 20mm lang. Gezocht en gevonden in het bakje 'Gordel bouten': Een gelijkende bout. Staat 8.8 op? Is dat de juiste sterkte? Voorlopig doet ie het 10 x beter dan de oude.

Klapmechanisme ontregeld:
Het rugleuning ontgrendel kabeltje ( wat een woord ) dat dwars door de stoel loopt is ooit gebroken. Dus klapte de stoel niet meer. Met een ijzerdraadje op de vanghaak was 't opgelost.. Maar dat is wat mij betreft een nop-lossing: APK afkeur. De leuning van de stoel hang nog maar op 1 haakje, en dat is wel erg weinig. Een nieuw seilzug (veel korter woord) zal ik ooit nog wel monteren, maar voorlopig klapt de stoel maar niet naar voren: KNIP door het ijzerdraadje. Klaar. 191881596A

Speling op de stoelpoot:
Aan de tunnel wilde het pootje niet lekker schuiven door een te lange gordelbout, aan de andere kant heeft t stoelpootje speling (boenk boenk) in de rails doordat het plastic 'gleitstuck' ontbreekt. Zoeken in het archief, en voila: Aan de oude stoel van de 2-tone vind ik het juiste plasticje: de 171881213B (aussen) :)  Zo die stoel kan weer terug. 

Aanslag uiterste stand:
Voor wie er wel eens in een auto van mij is meegereden weten de meesten het wel: De vergrendeling van de uiterste stand wil nog wel eens ontbreken. De drie-eenheid van inbusbout, ringetje en 'hoed'moer liggen vaken in de asbak te rammelen dan dat ze daadwerkelijk dienst doen. Omdat je toch één keer moet beginnen met het beteren van je leven, dus nu deze wél terug gemonteerd. En wel mèt ringetje en hoedmoer.

En dan?! Knallen!
Gordel om, Stoel stellen, Gas. Een klein blokje om wordt zo al snel een groot blokje. En nog groter. Tja. Warm rijden,. dat duurt even. Aangezien de auto normaal in gebruik was, probeer ik een heel klein beetje vertrouwen te hebben in de techniek: Dat 't elk moment kapot kan gaan zonder controle, vraagt in iedergeval om enige beheersing. Na een kwartiertje ben ik het wiellager helemaal zat. Komt overal bovenuit. Is in een bocht naar links helemaal weg, maar ik merk nog iets: Bij flink optrekken (neusje komt omhoog) is het zoemen van het lager óók weg.. :)  Nog 1 maal valt de motor weer bij 5000 rpm uit, maar daarna een aantal keer ook niet. Ja,. en er is leven in de lader. Met het pedaal echt ver onderin zit er redelijk wat schop-in-de-rug. Ik durf nog niet helemaal vol te gaan, mede ook vanwege het wiellager, maar een sprintje naar 140 op de teller doet ie toch wel vrij rap; met 175/50 bandjes is het natuurlijk kinderspel. Of het echt vlotter is dan de GK in de ToekToek betwijfel ik nog, maar dat zal de tijd leren. Eerst maar eens vol gooien, met alweer  RON98.. Eens kijken of ie de 1 op 13,95 die Sebastiaan  kan halen..  Na een uurtje rijden voel ik mij steeds meer huis,. en voel ik steeds meer puntjes op de i's die moeten worden gezet..  Gelukkig zijn de meeste zaken kolfjes naar mijn hand: Pedaalrubbertjes vernieuwen, uitzuigen, middenconsole eruit, radio weg, bedrading opruimen, dat soort spul. Ik hoor een toplager of een veer, de rubbers van de stabilisatorstang zijn waarschijnlijk wel op, en er zit wel meer 'vrijheid' in de voortrein. De 5e versnelling zoemt, dus het naaldlager moet vervangen.

Denk dat voor deze auto het thema 'origineel' de beste keuze is, en dus ook originele hoogte: Dan zijn wellems blokken niet nodig en kan er een unterfahrschutz onder; zonder afbreuk te doen aan de originaliteit toch een stijve voortrein. ( Van de 2 CUPframe's gaat er één onder de Giesel en de ander heeft nog geen bestemming: dat zien we tzt wel weer) Voor nu stuurt de auto in iedergeval boven verwachting goed: Er zijn imitatie veren onder gekomen met Monroe dempers: vast comfortabele SensaTracks dempers, en imitatie-veren zullen wel niet 'specifiek' voor de G40 zijn.

Weltrusten!
« Laatst bewerkt op: ma, 13 jun 2011, 00:15:28 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #54 Gepost op: ma, 13 jun 2011, 02:04:17 »
 :)

Deze GT G40 is wel op de goede plek beland, haha.
Mooi om te lezen hoe enorm enthousiast iemand over een auto kan zijn, kan ik me helemaal in vinden, dikke thumbsup  -thumbsup-

 -prut-

Sorry voor de topicvervuiling, dat heb je na x aantal halve liters

« Laatst bewerkt op: ma, 13 jun 2011, 02:06:18 door Gerard »

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #55 Gepost op: ma, 13 jun 2011, 09:47:35 »
Datum eerste toelating: 16 september 1987,.  1 van 500 (!)

Kann mir einer sagen woran man einen 2er Polo G40 aus der 500er Serie erkennt?




Schwarz, ohne Schiebedach, die gestreife GT Ausstattung.



Die o.g. Bedingungen PLUS eine ZHW Fahrgestellnummer, dann ist es ein "500er".

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #56 Gepost op: ma, 13 jun 2011, 11:43:03 »
o.g. => Oben genannte??

Ries: Vertaal ik het als volgt?

Citaat
Kan iemand mij zegen waaraan men een Polo 2 G40 uit de 500-serie herkent?

Zwart, zonder schuifdak, de gestreepte GT uitvoering/bekleding.

De bovenstaande kenmerken PLUS een chassisnummer met ZHW, dan is het een "500er"?

Naja: Leuk dat t een vroege is, maar volgens de tekst op G-lader.info zijn d'r ook 500 naar Frankrijk gegaan:

Citaat
Bekannt sind neben einer Hand von Vorserien- bzw. Pressemodellen mit rot-schwarzen Innenausstattungen und "GT G40-Schriftzügen" auch noch 500 schwarze GT G40, die nach Frankreich exportiert wurden. Nach der schwarzen 500er Serie in Deutschland wurde 1988 eine zweite Serie gebaut, die überwiegend in den Farben tornadorot, heliosblau-metallic und alpinweiß  bestellt wurden.
Bron: http://www.g-lader.info/fahrzeuge_vwpolo_vwpologtg40.htm

Vertaald:
Citaat
Bekend zijn naast een handje vol voor-serie en/of persmodellen met rood-zwart interieur en GT-G40 emblemen, ook nog 500 zwarte GT G40érs die naar Frankrijk ge-exporteerd zijn. Na de zwarte 500 serie in Duitsland, werd in 1988 een 2e serie gebouwd, die voornamelijk in de kleuren Tornado rood, Helios blauw metallic en Alpine wit besteld werden.

Als ik het dan goed lees is de eerste serie van '500' voor een 'Duitser' dus wel bijzonder, maar besloeg de complete 'oplage' van de eerste serie eigenlijk gewoon 1000 stuks. Naar Nederlandse begrippen boeit het niet zoveel of een 'eerste serie' uit Duitsland of Frankrijk komt: Altijd grijze import. Ik dacht altijd dat er maar 500 in totaal gebouwd waren in 1987, waarvan er een aantal naar Frankrijk zijn ge-exporteerd.  Dus is het wel één van de 500 eerste uit Duitsland, maar ook 1 van een totale oplage van ruim 1000 serie auto's.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #57 Gepost op: ma, 13 jun 2011, 11:45:48 »
Oh, dan is-ie al véél minder bijzonder... -gert- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #58 Gepost op: ma, 13 jun 2011, 11:53:14 »
Downplayen he? :)

Wel leuk,. de nederlandse vertegenwoordiging:
Helios Blauw ->  Dennis
Tornado Rood -> Arno
Alpine Wit (Replica) -> Douwe
Zwart -> Jaap

Origineel witte zijn erg schaars, dus dat 't slechts een Replica is, zien we maar door de vingers toch?

Ook leuk: http://g-lader.info/gallery/index.php?twg_album=1.+Int.+Polo+2+G40+Treffen+in+Wolfsburg+2010&twg_show=IMG_8119.JPG en dan naar rechts bladeren.
« Laatst bewerkt op: ma, 13 jun 2011, 11:58:20 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #59 Gepost op: ma, 13 jun 2011, 12:03:37 »
Ik dacht altijd dat er maar 500 in totaal gebouwd waren in 1987, waarvan er een aantal naar Frankrijk zijn ge-exporteerd.  

dat denken er wel meer, fout gedacht meestal :)

vertalen is perfect zo -thumbsup-

Oh, dan is-ie al véél minder bijzonder... -gert- :D

dat is ook weer niet zo snel het geval, maar minder uniek als men altijd denkt -klus-
deslniettemin nog steeds een geille karre -thumbsup-

Ook leuk: http://g-lader.info/gallery/index.php?twg_album=1.+Int.+Polo+2+G40+Treffen+in+Wolfsburg+2010&twg_show=IMG_8119.JPG en dan naar rechts bladeren.

 -naughty-

Kenteken MH-PY 87: die twijfelt tussen een MH en PY torretje   -nana-

oow my god.....hoe zinloos kan het worden
Dat jou humor de mijne niet is, daar ben ik ook erg blij mee!  -thumbsup-



*edit: Samengevoegd  -nana-
« Laatst bewerkt op: ma, 13 jun 2011, 13:43:42 door Jaap »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud