Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 102142 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #180 Gepost op: do, 23 jun 2011, 20:53:36 »
*Pakt een zak chips en een biertje om te genieten van de bitch-fight over wie er nou het stuurtje mag leveren voor de GT G40 van Jaap*

:D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #181 Gepost op: do, 23 jun 2011, 21:28:34 »
Bij niet kunnen vinden van stuurtje van Jellehier,.  opteer ik voor die van Martin.

Voorlopig even met een Polo 1 stuurtje cruizen. zonder claxon. Wel goed zicht op de tellers!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #182 Gepost op: do, 23 jun 2011, 23:34:16 »
- G-lader gewisseld, brandstofslang(aanvoer) vervangen, vacuumslang benzinedrukregelaar vervangen, slang koelvloeistofreservoir-radiateur vervangen, bougies vervangen.

Bootstuur uit Polo 1 geplaatst: Toet toeeet afwezig.. maar wel kunnen  -sturen-

Geschat vermogen: rond de 80 pk,. mist nog wel het een en ander. Commentaar op het gebrek aan vermogen (vanavond):

Marcel: "D'r is de afgelopen jaren gewoon nooit echt mee gesport,. vrouwen auto he, beetje boodschappen doen"

Ergo: Eerst maar eens een beetje 'rustig warm rijden, sporten en cooling down' doen. Ook de ontsteking wisselen voor de juist, en de LMM afstellen. Brandstoffilter moet nog, al verwacht ik daar geen reuze sprongen mee te maken: stukje onderhoud.  We zullen zien.

(dashboard afbouwen zodat ventilatie naar de ramen kan ipv alleen richting benen is ook wel fijn)


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #183 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 11:35:42 »
Intercooler inwendig schoonmaken (remmenreiniger/benzine/diesel) kan ook wel eens helpen. Misschien flink verstopt?
Laderdruk al gemeten? Lader zal goed zijn, maar mischien ergens anders lek in aanzuigtraject?
Injectiereiniger kan ook geen kwaad.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #184 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 14:20:10 »
Intercooler inwendig schoonmaken (remmenreiniger/benzine/diesel) kan ook wel eens helpen. Misschien flink verstopt?
Laderdruk al gemeten? Lader zal goed zijn, maar mischien ergens anders lek in aanzuigtraject?
Injectiereiniger kan ook geen kwaad.

Intercooler bekeken voor gat van de ingang :) Zag wel wat olie maar niets spectaculairs. Heb er aan gedacht om m te spoelen (had jij dat niet ook eens gedaan?)  maar omdat de auto thuis, buiten, op de oprit staat/stond, verre van ideaal om te klussen.

Injectiereiniger geloof ik niet zo in: vuil dat los komt, komt dan toch gewoon in ('t zeefje van) de injector terrecht? Zou ze liever even, (zoals jij ooit deed) demonteren, (laten) reinigen en weer gaan. Sebastiaan tipte ook al op nieuwe 'dichting-ringen'.

De auto trekt wel redelijk. vooral voorbij de 5500 rpm voel je m iets of wat harder sleuren, maar algemene indruk is dus nog niet wonderbaarlijk.

Er zijn echter 2 dingen die het (voor mij) moeilijk maken om een oordeel te geven:
- Bandjes: Zijn te klein, dus meer koppel dan met 'normale' banden
- Bandjes: Zijn te klein, dus kilometerteller afwijking is redelijk groot
- Kilometertellerschaal: Wijkt af van standaard polo: ipv rond de 80 a 100 zit je al snel op 100 a 130 (op de teller).

Kijkend naar de buitenwereld doet ook wel iets van snelheidsbeleving geven, maar het rijden in den Coupé geeft ook een ander gevoel dan in een steilheck: Zwart hemeltje, groene zonneband, 'gedrongen' achterkant door de schuin aflopende achterruit.
Verifieren dat 't hard gaat op de snelheidsmeter is dus niet echt een optie.

Nu eerst eens uitmesten ( kilometers bedrading, scotchblokjes, zekeringen, parkeerkaartjes en bodemrommel ) en de boel 'fatsoeneren'

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #185 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 15:33:06 »
anders staat er zo goed als om de hoek een grijze polo met +- 75 pk en 130 nm. Daarmee kan je het komen vergelijken. De amsterdamse weg leent zich daar goed voor.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #186 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 16:15:07 »
:)

Dacht eerder aan: benzinefilter vervangen, banden wisselen, TomTom achter de voorruit, A12 af en 'ff' richting Oberhausen knallen: Kijken of ie de 200 benaderd: dat zouden dan 'ongeveer' 85kw's moeten zijn. :) 

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #187 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 16:54:49 »
Jammer dat mijn g40 niet loopt op het moment anders was ik zaterdag ermee gekomen en konden we ze eens naast elkaar zetten -thumbsup-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #188 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 16:57:23 »
Allebei petje op, auto's naast elkaar zetten en sprintje trekken te Oosterbeek :) :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983



Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #191 Gepost op: za, 25 jun 2011, 11:24:30 »
heb je al een stuur?
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #192 Gepost op: za, 25 jun 2011, 11:35:23 »
vermogen te kort ? controleer de basis afstellingen van het blok (dis ,ontsteking )
hierna controleerof je gasklep wel open komt en je retourklep wel sluit .
staat je potentiometer wel op 850kilo ohm (is enkelt 2f dacht ik ),
 is je kathalysator (denke dat ie er niet onder zit ) niet verstopt ,

reageert je luchtmassa meter wel  en zoja kloppen hier de waarden wel van en staat deze goed afgesteld .en zit er wel de juiste op (blauwkapje is niet zaligmakend)

als dit alles klopt en je hebt je ic gereinigd ,ga een stukje rijden met 165/60-13 (even onder de grijze 1f van marcel wegplukken ) over de snelweg in die heimat met 140 emmerich op en neer is afdoende .

is het nog niet afdoende ,controleer de blauwe sensor . blauwe sensor okee , dan deze even loslaten en 3x gas geven tot boven de 3000 rpm (dan reset je de computer )

succes ,u heeft een middagklusje
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #193 Gepost op: za, 25 jun 2011, 12:58:16 »
 -thumbsup-

Basis:
Ontsteking gewisseld tegen een 'verkeerde' van een ABD. Wordt nog gewisseld voor de juiste. Ruit-opening voor de hallgever is afwijkend bij vroege G40, dat zou uit kunnen maken. Ontsteking staat op tijd, distributie neem ik aan ook: Aanname is wel de moeder van alle neuk-op's, maar toch: Ik ken het effect van een tandje verkeerd: Zo slecht loopt ie dan ook weer niet :) :)

Gasklep gaat open, retour gaat dicht. Neem aan dat het stangetje dat de retour sluit 'af fabriek' krom is?

Poti in intercooler-buis heb ik inderdaad niet. Wel een hittedraad in de luchtfilterdeksel.

Power satt ohne Kat, dus dat is het probleem niet.

Inbus op luchtmassameter moet als basis 3/4 slag open staan.. Niet dertien-en-een-halve slag open zoals ie wel stond  -gert- Dat is al (enigzins) verbeterd: staat in iedergeval tussen de 0 en 3 slagen open ipv 13,5.  D'r is aan gefrut dus, maar wanneer en waarom? De bougies (NKG BUR6ET) waren al wel wat verder heen: driehoekig gebrande kernen: Onderhoud is dus wel een tijdje terug.  Of het de juiste LMM is? Inderdaad: Dat vermoedt ik wel (blauwe deksel), en ziet er niet uit alsof ie (recent) gewisseld is: Net zo vies als de rest van auto ;)

De klep in de deksel is gangbaar, maar schoon is de hittedraad die erin zit niet echt: Waarmee reinigen? Remmenreiniger lijkt mij wat aggresief, maar wellicht wel het middel om m goed schoon te krijgen?

Van de week hoop ik tijd te vinden om de 175/50 R 13 te wisselen tegen 175/60 R 13. Even een lekker stukje toeren is dan het eerste wat ik wil gaan doen: 'schoon' branden bij enige vermogensvraag: 120 a 140 per uur is een mooie weet ik ondertussen uit ervaring: Geen grote belasting, maar wel netjes en continu voldoende vermogensvraag: alles netjes op bedrijfstemperatuur met voldoende rijwindkoeling.

Blauwe sensor is (nog) niet verdacht, want met losgetrokken sensor is direct al het leven eruit: hij loopt wel, maar reageren ho maar.

Ergo: Brandstoffilter vervangen (onderhoud), IC, luchtklep en hittedraad reinigen ( preventief ) ,.. en kijken wat ie doet.

Olie is nu verse 15W40, incl vers filter, om de boel een te spoelen.  Richting Emmerich zit DutchPowerTrading, dus daar nog even 10W60 scoren en over een weekje eens wisselen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #194 Gepost op: za, 25 jun 2011, 14:19:12 »
-thumbsup-

Basis:
Ontsteking gewisseld tegen een 'verkeerde' van een ABD. Wordt nog gewisseld voor de juiste. Ruit-opening voor de hallgever is afwijkend bij vroege G40, dat zou uit kunnen maken. Ontsteking staat op tijd, distributie neem ik aan ook: Aanname is wel de moeder van alle neuk-op's, maar toch: Ik ken het effect van een tandje verkeerd: Zo slecht loopt ie dan ook weer niet :) :)

Gasklep gaat open, retour gaat dicht. Neem aan dat het stangetje dat de retour sluit 'af fabriek' krom is?

Poti in intercooler-buis heb ik inderdaad niet. Wel een hittedraad in de luchtfilterdeksel.

Power satt ohne Kat, dus dat is het probleem niet.

Inbus op luchtmassameter moet als basis 3/4 slag open staan.. Niet dertien-en-een-halve slag open zoals ie wel stond  -gert- Dat is al (enigzins) verbeterd: staat in iedergeval tussen de 0 en 3 slagen open ipv 13,5.  D'r is aan gefrut dus, maar wanneer en waarom? De bougies (NKG BUR6ET) waren al wel wat verder heen: driehoekig gebrande kernen: Onderhoud is dus wel een tijdje terug.  Of het de juiste LMM is? Inderdaad: Dat vermoedt ik wel (blauwe deksel), en ziet er niet uit alsof ie (recent) gewisseld is: Net zo vies als de rest van auto ;)

De klep in de deksel is gangbaar, maar schoon is de hittedraad die erin zit niet echt: Waarmee reinigen? Remmenreiniger lijkt mij wat aggresief, maar wellicht wel het middel om m goed schoon te krijgen?

Van de week hoop ik tijd te vinden om de 175/50 R 13 te wisselen tegen 175/60 R 13. Even een lekker stukje toeren is dan het eerste wat ik wil gaan doen: 'schoon' branden bij enige vermogensvraag: 120 a 140 per uur is een mooie weet ik ondertussen uit ervaring: Geen grote belasting, maar wel netjes en continu voldoende vermogensvraag: alles netjes op bedrijfstemperatuur met voldoende rijwindkoeling.

Blauwe sensor is (nog) niet verdacht, want met losgetrokken sensor is direct al het leven eruit: hij loopt wel, maar reageren ho maar.

Ergo: Brandstoffilter vervangen (onderhoud), IC, luchtklep en hittedraad reinigen ( preventief ) ,.. en kijken wat ie doet.

Olie is nu verse 15W40, incl vers filter, om de boel een te spoelen.  Richting Emmerich zit DutchPowerTrading, dus daar nog even 10W60 scoren en over een weekje eens wisselen.
tandje verkeer op een g40 kan 80pk tov 110 zijn hoor . controle is beter dan vertrouwen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .