Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 103183 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #210 Gepost op: wo, 29 jun 2011, 22:22:33 »
Dan heb je na gisteren waarschijnlijk een paars en zeer gevoelig scrotum? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #211 Gepost op: wo, 29 jun 2011, 22:26:35 »
Inderdaad..  dat poetswereldje zit vol met gestoorden. Lijken wel polo-ridders!  -gert-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #212 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 09:37:58 »
[X] Ontsteking gewisseld voor de originele met nieuwe hall-gever, keerring, stofkap, rotor & verdelerkap
[X] Ontstekingstijdstip gesteld door gas te geven boven de 2000 rpm, dan de blauwe sensor eraf, en bij circa 2000 rpm de ontsteking te stellen op het pennetje
[X] Distributie gecontroleerd: staat op tijd
[X] Intercooler buizen en aansluitingen allemaal los gehad, doekje d'r door, gecontroleerd en weer aangesloten
[X] Intercooler doorgespoeld met ontvetter, water en ook uitwendig gereinigd
[X] Luchtfilter nieuw
[X] Bougies nieuw ( W5DTC Bosch (vw-audi))
[X] Tank 2e keer vol gegooit met verse RON98
[X] Vacuumslang rembekrachtiger gecontroleerd
[X] Vacuumslang brandstofdrukregelaar nieuw
[  ] Brandstoffiltervervangen
[  ] Uitlaat lekdicht


Hmm.. Hoop dat er heel wat peekaa'tjes in het brandstoffilter blijven hangen en via de lekkende uitlaat op straat vallen.

Ja: Als je m (uiteraard netjes warm) bij wegrijden in 1 onderin stampt begint ie flink te sleuren, waarbij in de hogere regionen je enigzins moet bijsturen om het spul in het gareel te houden ( torque-steer + geen uitlijning ), maar ik wordt er nog steeds niet echt bang van. Zou een G40 dan toch gewoon niet zo heel bijzonder veel sneller is dan pak m beet een GT met 75pk?

(ook in hogere versnellingen blijft ie hoog in toeren lekker doorsleuren, waar ik het gevoel heb dat ie bij 5500 rpm nog een extra schopje krijgt)
ff uitgezocht verder: 030 906 022 -> Regelapparaat is de juiste: zonder katalysator en d'r zit géén lade-druck slangetje aan het regelapparaat (?) (wat ik wel apart vind eigenlijk)

Moet nog steeds langs DPT voor olie, misschien eens een ladedruck metertje d'r bij aanschaffen...


Vraagje @Dennis/Arno/Douwe:  Wanneer hoort de bypass klep helemaal gesloten te zijn? Bij deze gaat ie pas dicht bij he-le-maal volgas. Eerste stukje gas blijft ie gesloten, daarna trekt een mee-nemer op de gasklep de bypass langzaam dicht waarna de bypass helemaal dicht zit nèt voor vollast bereikt wordt.. klopt dat?

« Laatst bewerkt op: vr, 01 jul 2011, 09:41:31 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #213 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 10:07:04 »
Dat klopt, bij net volgas zit hij dicht, en het laatst stukje word door een soort veerspanning dichtgehouden.
Dit beschermd ook voor eventuele overdruk, dan gaat de klep weer open.
Er zit toch een stationair en vollast schakelaar op het gasklephuis?
En heb je die doorgemeten?
En dat er niet gemeten word hoeveel druk er op het inlaatspruitstuk staat dat klopt, dat is pas vanaf de 2f.
Heb je het blauwe deksel van de luchtfilterbak af gehaald en gekeken of die spoortjes niet helemaal weggesleten en/of vies zijn?

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #214 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 10:11:44 »
Er zit toch een stationair en vollast schakelaar op het gasklephuis?
En heb je die doorgemeten?
Nope. Klikken wel :)

Citaat
Heb je het blauwe deksel van de luchtfilterbak af gehaald en gekeken of die spoortjes niet helemaal weggesleten en/of vies zijn?
Nope. Wel 'even snel' de voeler in het traject (voor de klep ) voorzichtig 'schoon' gemaakt,. maar is nog steeds wat viezig.

Heb nog wat te doen :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #215 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 11:04:31 »
gisteren nog voor huis langs gereden in de hoop een glimp op te vangen van de gt g40 maar er stond alleen een groene 1 en een golf 3.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #216 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 11:08:41 »
Ja.. wat denk jij dan? Dat ie thuis op de stoep staat? Achter slot, grendel en garagedeur!  :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #217 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 11:14:58 »
en de 1 staat open en bloot buiten.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #218 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 18:10:44 »
Ja.. wat denk jij dan? Dat ie thuis op de stoep staat? Achter slot, grendel en garagedeur!  :)


Toch vreemd dat ik hem vanmiddag op het eind van je oprit zag staan.,dus wat nou achter slot. -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #219 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 18:13:50 »
We hebben een stalker!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #220 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 18:15:53 »
wie ikkuh? :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #221 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 20:23:54 »
Vandaag bij mijn ouders eens op de zolder gekeken.
Ook daar heb ik nog een hoop spul opgeslagen liggen.

Daar kwam ik dit tegen, heb geen idee wat dit is???

Weet jij het jaap?

Heb er wel aardig wat liggen kwam ik achter....



G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #222 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 20:50:08 »
is dat een heel aparte lader of vergis ik mij
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #223 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 23:22:43 »
Eerste generatie (met los inlaatdeel) en tussengeneratie (gedeelde inlaat, met 2F verdringer).

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #224 Gepost op: za, 02 jul 2011, 08:19:58 »
 -hitit-

Zou best zo'n slurf-lader d'r op willen knopen,.. probleem is alleen dat:

er zijn 3 typen G40 laders ( grof )

1) 3 delige russel laders ( russel = slurf ), met een los stukje voor de aanzuigbuis
2) 2 delige russel laders, met een aangegoten aanzuigbuis
3) 2 delige '2f'-lader of zoals VW ze noemt: uni-laders:  2 aansluitingen en daardoor uni-verseel toepasbaar.



1e serie ( 3 delig ) niet echt betrouwbaar zijn; De techniek was toen nog verre van uit-ontwikkelt.
deze 3 delige laders zaten echter van origine wel op de eerste 500/1000 GT G40érs.
Bij deze serie was de productie van de helften en verdringers nog sub-optimaal, waardoor de helften en verdringers (bij wijze van of letterlijk?) met de hand bij elkaar gezocht werden.

de 2e serie GT G40érs ( 89 ) was voorzien van de 2 delige 'russel-lader' met '2f-inhoud': De techniek was ondertussen zover door-ontwikkelt dat bij de productie van de helften en verdringers zulke kleine marges mogelijk waren dat de onderdelen uitwisselbaar werden: Ze liepen niet meer stuk door fabricagefouten.  Eigenlijk zijn het 2f lader (uni-laders) met een 'oud' huisje: De carroserie-afdeling wilde niet de koets nóg eens wijzigen.


Voor zover ik bovenstaande begrepen heb van de mensen van de ontwikkelafdeling van Volkswagen, zo begreep ik ook het volgende:

Als bij een Polo de G-lader kapot liep (of om wat voor reden dan ook vervangen werd) dan werd er een 2f uni-lader geplaatst: Bij de eerste 500, of bij de 2e serie: Kapot = 2f lader.
Bij een Polo van de 1e serie hoort er dus een 3 delige russel lader op, óf een 2f lader.  Bij een Polo van de 2e serie hoort er dus een 2 delige russel lader op, óf een 2f lader.   Een 2e serie G40 heeft in iedergeval nooit een 3-delige lader, bij een 500-er serie is het on-waarschijnlijk dat er een 2 delige lader opgekomen is. De uni-lader is (waarschijnlijk) nog vóór de 2e serie G40érs ontwikkeld; De öko-polo ( 1987/88-ish ) had reeds een 2f lader.

Ergo: Op mijn Polo hoort of:
- een originele 3 delige lader: Apart binnenwerk, welke volgens Volkswagen niet gegarandeerd 100% bedrijfs zeker zijn doordat de fabricage nog te veel moeite kostte.
- een 2f uni-lader: Als de originele 3-delinge kapot liep (of om een andere reden werd vervangen) dan kwam er een 2f lader op: met goed binnenwerk.

Ik kan dus 'voor mijn gevoel' kiezen tussen 2 laders.. en de betrouwbare '2delige-russel-lader' zit daar eigenlijk niet bij :(

Wat dan weer wel waarschijnlijk is, is dat de 2f-lader er niet origineel af-volkswagen opgekomen is: het aanzuigslangetje vanaf luchtfilter naar G-lader is niet de juiste: daar is een speciale slang voor ontwikkeld: de hoek vanaf de luchtklep op het luchtfilterhuis is anders dan bij een 2f: Er is dus een speciaal slangetje voor een 2f lader op een Polo 2.
« Laatst bewerkt op: za, 02 jul 2011, 08:52:09 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken