Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 102097 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #255 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 14:54:01 »
Kapper op vakantie? -dunno- -nana-

Ik dacht eerst dat het zijn jongere broer was :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #256 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 15:19:52 »
Kapper op vakantie? -dunno- -nana-

Geert wordt al kalende?? Is al de tweede opmerking over iemand die wél een weelderige haardos heeft :) Proef enige jalouzie  -naughty-

@Jaap; wat een beetje elleboogzweet al niet kan doen  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #257 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 16:32:28 »

- Roest bij aansluiting reservewielbak : Check
- Roest onder achterlicht links : Check
- Roest bij aansluiting achterpaneel op rechterscherm: Check

Nog veel meer roest puntjes: Check!

Kentekenplaat: Lijkt heel mooi, is ook niet heel oud, maar is onscherp op de foto. Hoe de plaat vast zit? Geen idee. Als ge ut nie mir wit: Pur en Kit ?
(anders had er al wel een bordje achter gezet natuurlijk,..)

Weelderige haardos: Ik ben pot jan dozie Donderdag nog geweest!! (wanneer maken ze het af? Over 6 weken! :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #258 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 16:57:20 »
BTW: inderdaad, logo's zijn 'dof' gemaakt :(

Structuurfolie op een zwarte klep? Martin begon er ook al over. Dacht 'Zwart' zal dat wel niet hebben.. want is al zwart.. Maar begin te twijfelen.. .. Geen idee..  waar vind ik dat soort info?

Ik zet m wel eens naast die van Basti.. Al vermoed ik dat hij met zijn VWM breitbau naar de ring komt ?
« Laatst bewerkt op: ma, 04 jul 2011, 17:21:27 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #259 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 17:15:21 »
setje cup velgen staat alleen geen VB bij
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #260 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 17:17:07 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #261 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 18:06:28 »
Dat scheelt een hoop geblink ja!

Even terug te komen op de oko polo lader, ik denk dat ik er 1 heb.
In ieder geval de helften.
De verdringer is van een 2de serie russel lader.
Heb de helften naast een normale G40 gelegd, en je kunt de verschillen zien.
Heb er ook nieuwe sintimid lijsten in gedaan, en zoals je ziet zijn die te kort voor de lader.
Dit is bij alle russel laders zo.
Ook zie je dat de inkeping op de lader niet aanwezig is, waardoor deze nooit voorop een motor gemonteerd kan worden.
Bij de oko zit deze ook achterop.
De luchtaanzuig buizen zitten wel geschroeft, dat is de zien op deze foto's van de oko polo.
De helften zijn in een zeer goede staat, en een beetje vies door de wd40.
Zou m zo kunnen reviseren, maarja hoeveel oko polo's rijden er nog, en ik heb dan wel een donor 2 delige russel lader nodig.
Het bouwjaar staat er ook nog in, 2de maand 1988.

De lader met de vierkante inlaten heeft nog NOOIT gedraaid, is splinter nieuw.
Hebben zelfs nog nooit lagers in gezeten.
Ook daar moet een 2de serie russel lader verdringer in.
Hoe oud deze is, geen idee want er staat geen bouwjaar in.
Wel een onderdeel nummer wat afwijkt van een normaal G40 onderdeel nummer.

Geniet allen van de foto's.... -naughty-

























G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #262 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 20:42:08 »
Japio, kijk eens aan.
Bij deze gast in zijn onderdelen te koop lijst, een korte slang voor een 2f lader op een polo 2 GT G40.
En voor jorp, die slang die je mist, mocht die ene kerel m niet meer hebben, hier staat hij ook tussen :

http://www.86c.de/JFprivat/kfz2/
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #263 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 23:18:39 »
@Arno, heb jij zo'n slang niet nog van mij liggen? En de folie voor op de achterklep... En 2x 2F lader?  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #264 Gepost op: di, 05 jul 2011, 10:15:18 »

Gisteravond de volgende klusjes gedaan:

- T-steuntje tussen uitlaatspruitstuk en G-lader gemonteerd: T-steuntje gemodificeerd (half-open gaatje gemaakt), tapje door 't schroefdraad (voor zover bereikbaar) en de juiste lengte boutjes d'r weer in.  Uitwerking: Resonerend geluid bij 4000 rpm = weg
- Brandstoffilter vervangen: Moertje achter 't beugeltje was natuurlijk 'rond' en niets was gangbaar.. Beugel gemodificeerd: moertje zit er nu vast op gescheten: Scheelt weer 1 handje als het filter over 10 jaar weer eens vervangen moet worden.
- Uitlaatlekkage verholpen: Vloeibare pakkingsresten gevonden bij aansluiting einddemper op middenpijp.. Einddemper is een Bosal, voor Polo 1.3i G40 (stond ook op de sticker), maar met een buigveer líjkt het in iedergeval géén absorbtiedemper
- Koppelingskabel 'gefixed'. Het rubber dat op/in het bakhuis klemt was compleet vergaan en de vrije slag was ook behoorlijk. Resultaat: Koppelingskabel gaat weer soepel, maar de koppeling (Drukgroep?) zelf is er één uit het stenen-tijdperk: Heul Heul zwaar
- Banen in Luchtmassameter geinspecteerd: ziet er allemaal 'zgan' uit, maar de deksel: hoe zit die normaal vast? Deze ook: vloeibare pakking. Waarom?
- Vollast en Nullast gecontroleerd: schakelaars werken

Vervolgens dus Marcel maar eens laten rijden,.. en uit eindelijk geconcludeerd dat een G40 géén kanon is, géén racewagen, géén evo/delta/S1/STI of welk ander groep B apparaat dan ook.

Wat ie wel doet,.. vanaf redelijk laag in toeren sleuren: bij 50 in z'n 5 het gas onderin begint de auto te trekken, en blijft dat door het hele toerengebied heen doen. óf er dus nog PK's of NM's missen: Ik weet 't niet. Te weinig G-lader ervaring.

Overige zaken:
- Stuur sleept nog steeds aan
- Kilometerteller 'rattelt'
- Drukmeter (g-lader) en drukmeting brandstofdruk
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #265 Gepost op: di, 05 jul 2011, 12:39:34 »
@Arno, heb jij zo'n slang niet nog van mij liggen? En de folie voor op de achterklep... En 2x 2F lader?  :)

Die sticker klopt, die heb ik nog niet na laten maken.
Laders liggen in de garage.

Jaap de buiveer moet je zonder problemen door de eind demper kunnen jassen.
Je had toch ook nog de G40 einddemper van de giesel, al is het eindstukje wel wat langer want die was van een 2f.

Verder een mail terug gehad van mailman.
De 2f lader met russel lader binnenwerk is zeker van een oko polo.
Deze is ook op de aller laatste GT G40 serie gemonteerd.
Dus jaap, kijk eens naar het bouwjaar van de 2f lader die eraf komt, voor t zelfde geld is die van jou er ook 1.

Het apparaat met de vierkante inlaten :

I have some interesting things too (for example some pre-stages from construction), but not that curious thing with the square inlets.
I'd like to use some pics for my website, do you allow?
Would be cool! I think this version was a R&D version for later planned cars, such as the IRVW4 ( http://g-lader.info/fahrzeuge_studien_irvw4futura.htm ).
The dark red colour is significant for the R&D department, I've seen some chargers with this paint.
We talked to the developers in Wolfsburg last year and learned some interesting things aboput the chargers and the plans of making lots of produced units.
They planned a joint venture with Mercedes-Benz.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #266 Gepost op: di, 05 jul 2011, 12:56:19 »

Vervolgens dus Marcel maar eens laten rijden,.. en uit eindelijk geconcludeerd dat een G40 géén kanon is, géén racewagen, géén evo/delta/S1/STI of welk ander groep B apparaat dan ook


Na mijn idee is een G40, Wel een kanon, Wel een racemonters, als je een goed afgestelde motor hebt dan -klus-

vooral als je geen of weinig g-lader ervaring hebt is een G40 motortje toch echt wel snel te noemen -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #267 Gepost op: di, 05 jul 2011, 13:24:45 »
Denk/Hoop dat de bandencombinatie ( gaat van 175/50 naatr 175/60 R13 ) gaat helpen.  Bereik in toeren is nogal groot heb ik al wel gemerkt. Mijn GK met kortere bak heeft ook veel 'potentie', maar 't bereik is kleiner.

Goed afgesteld, is dat hetzelfde als niet afgesteld? :)

Ben druk doende (geweest) met in ieder geval de basis naar het juiste plan te trekken: Standaard onderhoud en potentiele valkuilen vervangen ( ontsteking compleet, filters, G-lader ).. 
Misschien eens controleren of de originele chip d'r nog wel inzit?  -dunno- Poulie was in iedergeval origineel, maar lader is al eens 'geklapt' want originele niet aanwezig.  Bij het uitspoelen van de intercooler kwam er ook wat spul voorbij dat leek op restantjes dichtlijst. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #269 Gepost op: di, 05 jul 2011, 13:43:42 »
En een G45...
Mooie verzameling Arno. Die speciale dingen van eBay geplukt?