Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 103268 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #285 Gepost op: di, 19 jul 2011, 23:16:18 »
Injectoren wip je er normaal zo uit door even met carburateurreiniger de o-ring in te spuiten en dan met steeksleutel 17 als hefboompje te gebruiken.
Reiningen bij motorrevisiebedrijf of BOSCH-servicepunt.
Ben benieuwd!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #286 Gepost op: di, 19 jul 2011, 23:27:26 »
Ik ook, vind de verborgen Pk's! -thumbsup-

Zou leuk zijn als je hem voor het NB weekend goed aan het lopen krijgt, anders word je er straks nog uitgereden door een 75 pk GT'tje  -nana-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #287 Gepost op: di, 19 jul 2011, 23:49:51 »
Ja.. en dat willen we natuurlijk allemaal niet!

(Ben meer bang voor motorschade bij een te arm lopende motor).

Compressie-test-set ligt ook klaar, maar zo zonder injectoren maar even géén spanning op de brandstofpomp zetten :)

Injectoren eruit wippen? ze vielen er niet uit, maar trok ze met het handje zo los.. Geen WD-40 of hefboom nodig.. *stiekum hopende dat als ik het aandik hoe 'los' ze zaten, het vermogensprobleem straks extra goed verdwenen is*

Morgen naar Hoogeveen ( http://www.hoogeveenbosch.nl/ ) (te Veenendaal) om de injectoren te laten 'doen'.  Ben benieuwd wat het kost: Dennis, wat was jij destijds (ongeveer) kwijt?  Vorige keer (Hall-gever) trokken ze zonder knipperen een rip uit m'n lijf. (Gelukkig heb ik er dan volgende wikipedia nog 23 over).

Meer dan 20 euro per stuk zal het toch niet zijn? Ringetjes, zeefje, een nieuwe neus en 'ff' ultra-soon reinigen: Heb zelf op het werk ook een ultrasoon badje, maar testen qua opbrengst zit er alsnog niet in dan: Dat doet de specialist dan maar mooi.
« Laatst bewerkt op: wo, 20 jul 2011, 14:39:40 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #288 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 00:11:03 »
brandstofpomp kun je ook gewoon loskoppelen  -thumbsup-
Lets speed it up! (en dat zinnetje heeft veel kanten :P)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #289 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 00:35:18 »
Rond de 100 euro heb ik betaald met rapport...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #290 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 10:05:56 »
brandstofpomp kun je ook gewoon loskoppelen  -thumbsup-
Lets speed it up! (en dat zinnetje heeft veel kanten :P)

Ze (de injectoren) liggen nu al bij de Bosch servicedienst. Vanmiddag ophalen, vanavond monteren en vervolgens compressietest doen? Lijkt me best een goede volgorde: Slang vanaf G-lader ligt toch al los :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #291 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 10:16:02 »
Gaat snel zo Jaap, ben ook wel benieuwd!

Polo-loos Audi A4 b5

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #292 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:30:22 »
(...) en vervolgens compressietest doen?

Dynamische of een statische compressietest?

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #293 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:17:22 »


Ja.. en dat willen we natuurlijk allemaal niet!

(Ben meer bang voor motorschade bij een te arm lopende motor).

Compressie-test-set ligt ook klaar, maar zo zonder injectoren maar even géén spanning op de brandstofpomp zetten :)

Injectoren eruit wippen? ze vielen er niet uit, maar trok ze met het handje zo los.. Geen WD-40 of hefboom nodig.. *stiekum hopende dat als ik het aandik hoe 'los' ze zaten, het vermogensprobleem straks extra goed verdwenen is*

Morgen naar Hoogeveen ( http://www.hoogeveenbosch.nl/ ) (te Veenendaal) om de injectoren te laten 'doen'.  Ben benieuwd wat het kost: Dennis, wat was jij destijds (ongeveer) kwijt?  Vorige keer (Hall-gever) trokken ze zonder knipperen een rip uit m'n lijf. (Gelukkig heb ik er dan volgende wikipedia nog 23 over).

Meer dan 20 euro per stuk zal het toch niet zijn? Ringetjes, zeefje, een nieuwe neus en 'ff' ultra-soon reinigen: Heb zelf op het werk ook een ultrasoon badje, maar testen qua opbrengst zit er alsnog niet in dan: Dat doet de specialist dan maar mooi.

als je die andere rib ook laat verwijderen schijnt het zo te zijn dat je jezelf kan pijpen.
Het is maar dat je het weet.....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #294 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:32:24 »
brrrrr......

@ jaap: succes. hoop dat je ribben intakt blijven  -thumbsup-

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #295 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:35:38 »
onderzocht en overwogen ? -nana-


ben benieuwd of je nu het vermogen terug hebt, want een nz is volgens mij niet voorruit te branden
Audi 50 GK

VW Derby

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #296 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:53:29 »
Vindt een standaard NZ prima voor in een polo hoor, heb geen vergelijkingsmateriaal omdat het mn eerste polo is, maar ik vindt m best vlot -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #297 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 13:02:47 »
voor een standaard polo wel,

niet voor een polo 2 g40, dan had ie beter voor een standaard polo 2 kunnen gaan, een verschil van? 70pk wil je wel voelen natuurlijk
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #298 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 13:12:15 »
Dynamische of een statische compressietest?

Dynamisch
Statisch is mij iets te veel werk voor het doel.
Doel: Achterhalen of de compressie op alle cilinders ongeveer gelijk is, en op basis daarvan de 'staat' van de motor beoordelen.

Ter info:
Statisch -> het met perslucht op druk brengen van een cilinder in BDP (kleppen gesloten, zuiger bovenin) en het drukverlies tegen de tijd afzetten.

Dynamisch -> Met behulp van de startmotor de motor laten draaien en de opgebouwde druk meten.

Dynamisch is enigzins afhankelijk van snelheid van de startmotor, stand gasklep en wellicht zelfs buitenlucht temperatuur. Is vooral bedoelt voor het controleren van de druk verschillen tussen de cilinders, en niet exact genoeg voor een vergelijking met eerdere metingen of metingen met een andere compressiemeter. (Maar meestal geeft het wel een goede indictatie).



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #299 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 13:21:34 »
Statisch, noem je dan toch ook wel een lektest? Geloof dat ik het ooit zo geleerd heb op school. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..