Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 103165 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #330 Gepost op: vr, 22 jul 2011, 10:15:33 »
Of de stoter van cilinder 4 is schoongespoeld en werkt beter.  -dunno-

Anyhow, Jaap werkt zoals gewoonlijk weer netjes stapsgewijs waar ik wat van leren en de G40 gezonder wordt.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #331 Gepost op: vr, 22 jul 2011, 10:26:15 »
Let op:
Olie-flush is NOG niet toegepast!
blikje staat al klaar, 10W60 moet nog binnen komen.

Denk dat de stoters van cilinder 4 gewoon niet oksel fris meer zijn: Bij koude start hoor je er een paar tikken. De compressietest bij koude motor heeft (ondanks het doorstarten van enkele seconden per cilinder-test) waarschijnlijk niet voldoende druk of duur gehad om de stoters goed te laten functioneren. Bij warme motor, na een halfuurtje rijden, doen ze allemaal gewoon helemaal weer mee. Ik vermoed dat cilinder 4 na een minuutje draaien al weer volledig mee doet, maar goed: NA het toepassen van de flush ben ik benieuwd of het tikken weer helemaal over is (Bij de oude MH uit de 2-tone was 't he-le-maal weg na zo'n flush).
Daarnaast kan het best zo zijn dat cilinder 4 wel enigszins vervuild is geweest (wat Dennis ook opmerkt): Injectoren reinigen en goed vastzetten heeft duidelijk gevolg gehad. Een keer goed 'blazen' op de autobahn zal ie vast niet erg vinden nu :) (maar dan wel met olie-temp-meterje geinstalleerd!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #332 Gepost op: za, 23 jul 2011, 00:25:56 »
Afwachten dus! fingers crossed!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #333 Gepost op: za, 23 jul 2011, 03:31:16 »
Let op:
Olie-flush is NOG niet toegepast!
blikje staat al klaar,
Blikje oil flush? Staat me bij dat Dennis en/of Serge mij aantal maanden geleden hebben afgeraden te flushen met spul uit blikjes. Beter zou zijn dat te doen met een halve liter gewone diesel-olie...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #334 Gepost op: za, 23 jul 2011, 10:02:42 »
Ja.. omdat diesel eigenlijk hetzelfste doet/is. Oil flush is niet veel meer of minder dan diesel / terpentine,.. behalve dat t in een blikje zit en 20 keer zo duur is.
Ik had alleen géén schone jerrycan met schone diesel: heb alleen plantaardige olie staan, en dat is dan weer niet de bedoeling...

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #335 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 22:04:15 »
ik denk dat het motortje al langer dit probleem kende, en dat er al eerder provisorisch naar gekeken is. (lees stationair schroef hoger draaien)
gezien dat het nu opeens het stationair toerental hoger is bij warme motor.
mare goed bezig jaap.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #336 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 23:18:43 »
ik denk dat het motortje al langer dit probleem kende, en dat er al eerder provisorisch naar gekeken is. (lees stationair schroef hoger draaien)
gezien dat het nu opeens het stationair toerental hoger is bij warme motor.
mare goed bezig jaap.

Welk probleem? Waar is provisorisch naar gekeken?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #337 Gepost op: ma, 25 jul 2011, 07:22:25 »
 withstupid

 Ik volg ook niet helemaal waar je nu precies op doelt. -dunno-


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #338 Gepost op: ma, 25 jul 2011, 08:58:17 »
Welk probleem? Waar is provisorisch naar gekeken?

Maikel bedoelt: door slechte injectoren/valse lucht liep ie in het verleden waarschijnlijk te laag stationair.
Men heeft toen de oorzaak niet opgelost, maar gewoon de stationairschroef wat verder open gedraaid.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #339 Gepost op: ma, 25 jul 2011, 12:09:44 »
Ah: Ik dacht dat 'de injectoren' provisorisch gerepareerd,. (want die zijn dus wel los geweest ooit, en met kit (  -gert- ) vastgezet/afgedicht.

Met welke redenen (welke probleem men dacht op te lossen) de injectoren ooit zijn losgehaald is mij dus nog niet duidelijk. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #340 Gepost op: ma, 25 jul 2011, 23:25:15 »
Maikel bedoelt: door slechte injectoren/valse lucht liep ie in het verleden waarschijnlijk te laag stationair.
Men heeft toen de oorzaak niet opgelost, maar gewoon de stationairschroef wat verder open gedraaid.
thanks dennis

sorry jongens kom soms niet lekker uit me woorden.
mischien zijn de injectoren los geweest voor een ander probleem dat uiteindelijk wel is opgelost.
« Laatst bewerkt op: ma, 25 jul 2011, 23:45:56 door Jaap »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #341 Gepost op: ma, 25 jul 2011, 23:50:41 »
 :)

Vanavond weer een paar onderdeeltjes gemonteerd/vervangen.
Pics or it didn't happen? Than it didn't happen: No pics.

Van Dennis een slang overgenomen; vanaf luchtfilter naar G-lader: Deze is bij een 2 met 2f lader anders dan bij een 2f met 2f lader: op het luchtfilterhuis zit immers een 'luchtweger' en daardoor is de hoek en afstand tussen Luchtfilter en G-lader nét ff anders. Een 2f slang past net niet lekker en lijkt te knikken.
Noot @ Dennis: De slang is inderdaad net even wat zwarter en lijkt daardoor ook dikker/stugger dan de 2f slangen.

Daarnaast het G40 embleempje voor in de grill gescoord uit Dennis z'n privé verzameling. Er mist nu alleen het achterste logo'tje, maar dat komt wel weer een keer; Misschien loop ik nog tegen de juiste aan, en anders verbouwen we er 1 van in de grill voor op de kofferklep.

Het begint al ergens op de lijken voor vrijdag a.s. Meating waardig? Mwaoh. Uitzuigen doet een hoop!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #342 Gepost op: di, 26 jul 2011, 00:49:51 »
 -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #343 Gepost op: di, 26 jul 2011, 07:38:03 »
lijkt wel een goedekope detectiveroman zeg

aangezien er aan 'geknutseld' lijkt.

waarom niet eerst geprobeerd valse lucht uit te sluiten door wat vloeibare pakking
gevalletje: niet meten is weten maar uitsluiten door aanklooien. Zien we hier op het forum ook wel vaker door gebrek aan apparatuur / gezond verstand en niet naar een garage willen gaan.
Toen dat het niet bleek is alsnog de stationair omhooggeschroefd.

Of misschien was het wel andersom en was er idd een lek en heeft men zelfs al de stationair teruggeschroefd nadat dit was opgelost......  -dunno-

kort gezegd: we zullen het nooit weten.
maar volgens mij was jij al simpel tot de conclusie gekomen: er is veel aan de auto geknutseld. Dat zegt wat mij betreft genoeg. Vooral dus niet alles proberen te begrijpen  :)

@ Jaap: Goed bezig.
meetingwaardig. tuulijk. wil de eerste zien die naar de meet komt met een beter (originele) 2G40  :)
« Laatst bewerkt op: di, 26 jul 2011, 07:40:25 door RoelG »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #344 Gepost op: di, 26 jul 2011, 12:55:09 »
Ik hoop dat MailMan ( Sebastiaan ) met zijn breitbau G40 of 'standaard' 2G40 komt.. en dan kan ik mooi kijken wat er origineel is, en waar er nog werk te verzetten is.

 
PS: gezocht: Afdekkapje rechts buiten, 867 853 222 D 01c

Binnenste spiegelkapjes: beiden!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken