Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 102090 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #555 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 20:19:23 »
http://www.youtube.com/watch?v=ozG2nSIeZcA

Hoort en tikt 't ? Jups. Nogal.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #556 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 20:25:30 »
dat klinkt niet goed nie

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #557 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 20:30:31 »
Wat mij verder opviel vandaag:

De slang, tussen 'extraluchtschuif/klep' en gasklephuis: Deze zit met een niet originele slangklem vast:


Slangetje 22 zuigt zichzelf (bij bovenstaande filmpje, dus bij koude motor) helemaal dicht bij stationaire loop. Dus extra-luchtschuif is bij stationair duidelijk gesloten.

klemmetje 21 is van de bouwmarkt ( metaal met blauw-hulsje ) dus is het daar al wel eens eerder los geweest.

1) hoort t dat t slangetje zichzelf kan dichtzuigen? ( is het slangetje vergaan? )
 bij gasgeven bolt het slangetje weer op, omdat vacuum na de gasklep wegvalt, logisch, toch?
2) klopt het wel dat er bij deze temperatuur ( buiten een graadje of 10, motor koud ) géén lucht door de extra luchtschuif gaat?
 de slang naar de extraluchtschuif/klep is wel gewoon 'bol' dus niet dun gezogen. Dus ik vermoed dat de klep gewoon dicht zit.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #558 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 20:31:14 »
dat klinkt niet goed nie

Nope. en het is dit keer niet mijn telefoon die het kut geluid maakt :) Hydrostoter(s) die langzaam leeg gelopen zijn, of die zich niet meer goed vullen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #559 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 21:02:08 »
Klinkt als een kaart tussen je fietsspaken .....  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #560 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 21:07:43 »
 -uitlachen-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #561 Gepost op: di, 30 okt 2012, 00:40:26 »
Volgens mij staat werking extra luchtschuif beschreven in JHIMS; kan het nu helaas niet opzoeken want boekie (en vele andere spullen) zitten nog steeds in verhuisdozen.

Uit mijn herinnering: koude motor: luchtschuif open. Naarmate motor warmer wordt merkt de Zusatzluftschieber dat doordat ie op de buis van de warmer wordende KVS zit, en gaat geleidelijk aan dicht. Als je bij koud stationair draaien (= schuif open) de slang 21 (die lange) dichtknijpt, moet toerental veranderen. Bij warme motor moet het dichtknijpen geen verschil maken. Maar lees het voor de zekerheid even na in JHIMS.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #562 Gepost op: di, 30 okt 2012, 09:18:16 »
Heb gisteravond al even gevoeld aan t slangetje van een ander PY blok. Die was vele malen robuuster..

Ik denk: Vervangen maar! Beetje jammer dat je d'r zo slecht bij kunt. De werking van de luchtschuif vertrouw ik ook niet. Vervangen of schoonmaken?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #563 Gepost op: di, 30 okt 2012, 12:02:01 »
Schoonmaken  -thumbsup-
Je kunt er van bovenaf wat remmenreiniger/carb.reiniger inspuiten en misschien wat perslucht er achteraan gooien.
Beter is uitbouwen. Dan is goed te zien of ie open of dicht is. Moet koud gewoon open staan en bij opwarmen van blok (door koelvloeistofbuis en door interne elektrische verw.) dicht gaan.
Misschien is het slangetje al wel de boosdoener, bij platzuigen gaat er niet veel meer door.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #564 Gepost op: di, 30 okt 2012, 12:28:13 »
platzuigen ziet eruit alsof het puur door de onderdruk komt... tussen gasklephuis en luchtschuif. Als de schuif dicht zit, zal dat ook vast wel onderdruk geven (stationair).
Als je gas geeft, valt de onderdruk weg en bolt het slangetje weer op. Ik vermoed eigenlijk dat 't dichtzuigen een gevolg is, en niet de (hoofd) oorzaak.

Is die schuif dezelfde als van een NZ?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #565 Gepost op: di, 30 okt 2012, 13:19:34 »
Nee, NZ is ander nummer.
Hier staat iets over het verschil: klik
Maar om even te testen vast wel bruikbaar.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #566 Gepost op: za, 03 nov 2012, 20:07:51 »
Vanmiddag bij KoenG40 een zusatzluftschieber opgehaald, incl de bijbehorende slangen naar en van deze 'klep'.

Beter om direct een andere, juiste te plaatsen ipv te testen met een verkeerde NZ schieber. :)  -thumbsup-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #567 Gepost op: zo, 04 nov 2012, 10:56:54 »
Vanmiddag bij KoenG40 een zusatzluftschieber opgehaald, incl de bijbehorende slangen naar en van deze 'klep'.
Beter om direct een andere, juiste te plaatsen ipv te testen met een verkeerde NZ schieber. :)  -thumbsup-

En dank voor de lekkere appeleflappen - we hebben er zojuist nog ééntje genomen bij de koffie!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #568 Gepost op: zo, 04 nov 2012, 18:03:59 »
Vóór het wisselen van de klepstoters wil ik toch een keer een olie-flush gebruiken om het blok te ontdoen van allerlei aanslag en rommel die er in de jaren is opgebouwd/achtergebleven.

Lijkt mij beter om dit nu te doen en niet na het plaatsen van de klepstoters, omdat alle rommel bij het olie-flushen opgelost door het blokje wordt gepompt.

Anywaytjes:

2 vragen aan de kenners:

Bosch P3318 : is dat het juiste Oliefilter? Die eraf komt is een 056 115 561 G ( origineel VW ), maar die ik nu achterin de kofferbak had liggen, samen met de frisse 10W60.

( http://www.polotreff.de/forum/t/195266 ? )

En:

Hoe krijg ik de olieplug weer lekdicht-dicht met een flinke vervorming aan het carter?? Dikke, nieuwe koperen ring erachter?


« Laatst bewerkt op: zo, 04 nov 2012, 18:06:57 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #569 Gepost op: zo, 04 nov 2012, 22:03:05 »
Koper of aluminium.
Als hij het nu dicht krijgt, zal het met een nieuwe ook wel kunnen.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!