Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 102099 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #570 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 12:21:15 »
Filter past.
Bosch geeft zelf wel een andere aan (P3033), maar die is alleen maar een stukje hoger (123 ipv 92mm). Voor de rest geen verschil.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #571 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 12:21:59 »
Koper of aluminium.
Als hij het nu dicht krijgt, zal het met een nieuwe ook wel kunnen.

Is er nog verschil in toepassing van koper of aluminium?
Oftewel: wanneer alu en wanneer koper?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #572 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 15:13:00 »
http://www.griffintoolsandsupply.com/Smarto_files/Smart_O_Plugs.htm

stond deze maand in Klassiek&techniek. Ook per stuk te bestellen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #573 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 15:16:57 »
http://www.griffintoolsandsupply.com/Smarto_files/Smart_O_Plugs.htm

stond deze maand in Klassiek&techniek. Ook per stuk te bestellen.

Maar daar kan ik mijn stekkertje niet op kwijt! ( Huidige aftapplug is VDO temp opnemer :) )

Inmiddels een aantal koperen ringen gehaald: bolle. kijken wat ie doet.


Teflon ringen, koper, alu, vloeibarepakking en teflontape: Je kunt t zo gek niet bedenken..  Waarschijnlijk gooien we d'r gewoon een ander carter onder bij de volgende olie-wissel :)

 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #574 Gepost op: di, 06 nov 2012, 07:00:13 »
Is er nog verschil in toepassing van koper of aluminium?
Oftewel: wanneer alu en wanneer koper?

Zit geen verschil in gezien de toepassing enkel prijstechnisch in materiaal.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #575 Gepost op: di, 06 nov 2012, 07:01:14 »
Maar daar kan ik mijn stekkertje niet op kwijt! ( Huidige aftapplug is VDO temp opnemer :) )

Inmiddels een aantal koperen ringen gehaald: bolle. kijken wat ie doet.


Teflon ringen, koper, alu, vloeibarepakking en teflontape: Je kunt t zo gek niet bedenken..  Waarschijnlijk gooien we d'r gewoon een ander carter onder bij de volgende olie-wissel :)

 
Is je cartergat ovaal geworden ofzo ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #576 Gepost op: di, 06 nov 2012, 09:26:41 »
'vroegah, hadden we geen drempel, maar kuilen'

Niet ovaal, maar steekt wel een eindje naar binnen zeg maar :) Waarschijnlijk een keer iets geraak waardoor de plug een flinke tik naar binnen heeft gehad.   
Als ie nu dicht is, blijft ie wel even dicht :) Maar hij zweet ook al langs de carterpanpakking..
 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #577 Gepost op: zo, 25 nov 2012, 18:06:15 »
"Onderdak"

Deze auto heeft voor deze winter onderdag gevonden. En dat is maar goed ook. Stond een laagje water achter de stoel. Ergens dus lekkage ( deurfolie? ) en aangezien ik vooralsnog geen tijd zie om er mee aan de slag te gaan,.. heb ik tot maart 2013 onderdak geregeld. Voorlopig dus even géén updates.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #578 Gepost op: zo, 25 nov 2012, 20:21:35 »
 -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #579 Gepost op: zo, 25 nov 2012, 20:54:35 »
Deurfolie is altijd een heel fijn klusje......not,ik moet bij mij nog steeds de rechterdeur doen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #580 Gepost op: zo, 25 nov 2012, 23:11:13 »
Oh.. nou,. t is meer dat er nog ander deuren in de auto gaan komen.. maar t plakken van folie is t probleem niet.

meer het zorgen voor de juiste onderdelen: Dubbelzijdig tape, schaar en folie.. Nu heb ik bij de ToekToek dat klusje onlangs nog gedaan ( en een nieuw deurpaneel geplaatst ).. maar goed: Ik was mij niet echt bewust van de lekkage.. Nu staat ie in iedergeval even droog. Tot ongeveer aan de APK.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #581 Gepost op: do, 25 apr 2013, 14:37:44 »
Nu staat ie in iedergeval even droog. Tot ongeveer aan de APK.

Of tot net voorbij de APK. .

Woepsie. Ik dacht na het treffen in Cuijk, eens kijken wanneer ik weer aan de bak moet: ergens in Juni dacht ik.
 Argh.. nee, in Juni kocht ik de auto..  de APK,. dat was 4 april al weer.

Woepserdefloeps.  Snel de gordels maken (Gordel voor de passagier was defect en ook een sluithaak op de achterbank was kapotstuuk). Gezellig bij Marcel, bakkie d'r bij etc. 
Op weg naar huis,.. trap ik ineens door de rem heen.

Aanremmen (poot zachtjes rustend op pedaal) ging prima, maar bij 't doortrappen = bodem.
*ARGH^2*

zoals de duitser in Hildesheim ooit riep: "Null-Druck!"

Ja,.. gelukkig was 't ergens midden in de nacht, en merkte ik 't pas dat er iets dienst weigerde toen ik m bijna van 4 naar 3 had verzet op de afrit van de snelweg.

Met de billen bijelkaar héél rustig verder gereden: Geen kip op de weg, maar toch. Af en toe nog even geprobeerd wat er nog aan vertraging aanwezig was: Soms iets, soms vrijwel niets. Met flink pompen wilde de boel wel tot 0 vertragen, maar niet van harte.

Anyhoe:
Hoofdremcilinder, G40 => standaard 20 mm dingetje. 191 611 019 -> uitverkocht :-(  Imitatie: Hi-tech  -gumuz- of Metalli (?) ) . dan maar een tweedehands via marktplaats scoren.
Zo gezegd, zo gedaan. 

Inmiddels de remolie eens afgelaten en het reservoirtje schoongemaakt.
Misschien werd t uberhaupt wel eens tijd?
Dit is géén koffie, maar de rommel die uit het reservoirtje kwam:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #582 Gepost op: do, 25 apr 2013, 14:41:30 »
 
Reservoirtje schoon,. (foto)

Hoofdremcilinder vervangen,
Reservoirtje teruggeplaats en afgevuld (foto)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #583 Gepost op: do, 25 apr 2013, 14:47:08 »
Toen eens alle nippels langs geweest. WD40 bij de hand, sleuteltje 7 en lange dop 7 (voor het delicatere werk).
Met meer geluk dan wijsheid is er niet één nippel afgebroken, maar waren ze wel bijna allemaal rond, rot en/of ranzig.

4 stuks 113 611 475 kostte mij een lieve duit: €  25,26 euro !!

Ik heb er inmiddels 3, want geen courant onderdeel bij PON ( vind je het gek tegen die prijzen  -gert- ) dus die gaan er vanavond in. Ontluchten en hopen dat t weer werkt.  

De analyse *jawel* door ondergetekende was namelijk als volgt:
- Geen remkracht -> Verlies is remdruk
- Helemaal géén druk = beide circuits dood
- Slechts met flink pompen kreeg ik linksvoor tot blokkeren
- Niveau van de remvloeistof gewoon op maximaal peil

Dus:
- Geen lekkage bij een wielremcilinder (remmetjes in de achteras zijn nogal verdacht): Nergens vettigheid of lekkage te bespeuren
- Vloeistof op niveau

Zal dan toch in de hoofdremcilinder zitten? Vervangen is beter dan genezen!


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #584 Gepost op: do, 25 apr 2013, 15:23:54 »
Die van een Porsche 944 bij de dealer nog goedkoper dan de jouwe. Reservoir van de remvloeistof ist wie neu. Hoe heb je dat gedaan? Vaatwasser??
vw,vw,vw,mercedes en seat