Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 103332 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #585 Gepost op: do, 25 apr 2013, 16:51:08 »
niet zo spannend.
Handje zand voor de binnenkant.
Buitenkant niet veel meer dan dreft eigenlijk :-)

Niet eens een tandenborstel gebruikt voor de lettertjes op de bovenkant :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #586 Gepost op: do, 25 apr 2013, 17:03:14 »
Zand krast, wat niet krast is koffie  -naughty-
Heb ik een ranzig koelvloeistofreservoir mee schoongekregen (koffie/dasty-mengsel).

Remmerij: remslangen nog wel een beetje fris? Of ook maar meteen meenemen? En remkrachtregelaar nog gangbaar?
Heb met remmerij wel geleerd: beter in 1x goed doen dan elke keer een deel.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #587 Gepost op: do, 25 apr 2013, 17:39:16 »
Null-Druck? Relax! Zoals Clarkson al eens zei: "Speed doesn't kill... It's the the sudden coming to a halt that takes lives!" ;)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #588 Gepost op: do, 25 apr 2013, 19:36:34 »
Gerrit

Correctie

Its suddenly becomming stationary that kills


Maar voor de rest point made
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #589 Gepost op: do, 25 apr 2013, 21:39:23 »
Ja leuk

Nou. Alles ontlucht. Remmen als een dolle.
Geen beweging in te krijgen, zo goed zelf. Stukkie rijden (want had eerst niet wat in de gaten en nog niet volle pot geremd).. nou als een G40 't niet red om bij 40 over te schakelen naar de 3e versnelling, dan hangt t anker wel maximaal uit.
Met rokende remmen weer thuis (blokje om was ineens een lang blokje)

Omdat t buiten ondertussen pikke donker is, en de motor loeiheet.
Dan maar even filosoferen: Hoofdremcilinder komt niet helemaal vrij?

G40 heeft een iets wat speciaal rempedaal, hoofdremcilinder en een standaard 20mm hoofdremcilinder.

Dus als je alleen de HRC vervangt, dan moet t gewoon werken toch?

Nu is er op de rembekrachtiger een grafering aangebracht: Ik herken het als een 'garantie' krabbel van de sloop.  Die bekrachtiger is dus een keer gewisseld: Is dat wel de juiste dan? En de hoofdremcilinder? Pedalerie ziet er wel standaard uit. Met een dikke veer op het koppelingspedaal en de rem: tja, echt iets daaraan zien doe ik zo op t blote oog niet.

Stellen van de gaffel van de bekrachtiger is er niet bij: geen schroefdraad te voelen of zien.

Plan de campagne: De HRC van Marktplaats kwam in een doosje aan inclusief de bekrachtiger. En dat alles was afkomstig van een (2f) G40. 

Eérst de 2 moertjes van de HRC eens losdraaien en kijken of de Polo weer wil rollen. Zo ja: HRC probleem. Zo nee, toeval en 2 klauwen zitten vast.

Dus waarschijnlijk moet ik gewoon ook de bekrachtiger vervangen (samen als set).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #590 Gepost op: do, 25 apr 2013, 22:25:36 »
Moertjes aan de HRC lossen: Ho ho hooo! Hier blijven!  Rolt zo de oprit af. Nog net kunnen voorkomen dat ik een mooie G40 afdruk in de zijkant van de Golf kreeg.

Maar goed: Nèt nog vacuum op de bekrachtiger, en de remmen zijn vrij. Vrije pedaalslag? Nope.

Ergo: bekrachtiger zal wel niet de juiste zijn. 867 612 107A moet t zijn maar tja.. lees dat maar eens af: 't is een klein zilveren stickertje dat er meestal wel vanaf gevallen is.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #591 Gepost op: vr, 26 apr 2013, 12:38:15 »
(...)
- Niveau van de remvloeistof gewoon op maximaal peil
(...)

 :)

(Ook) verder lees ik met interesse mee  -thumbsup-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #592 Gepost op: vr, 26 apr 2013, 13:32:26 »
Moertjes aan de HRC lossen: Ho ho hooo! Hier blijven!  Rolt zo de oprit af.

 :)

Kan zo ook even niet iets anders vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn behalve de bekrachtiger.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #593 Gepost op: vr, 26 apr 2013, 23:53:21 »
De nippels, de nippels.

Die voor de trommels achter ( 113 611 475 , los te draaien met een sleuteltje 7 ) zijn dus andere dan die in de VWII klauwen zitten vóór. Ook los te draaien met een sleuteltje 7, maar de nippels waar ik er dus 4 stuks van had gekocht, vallen er zo in.
Groter/Dikker draad dus..

Achter 'leek' het draad ongeveer net zo dik als het zeskantje, dus M7?
Anyweetjes: Voor de vooras dus 2 nieuwe nippels bestellen bij de dealer.
Tja: Welke van de 2 typen? De M7 versie of de M10?  De nippels van achter vielen gemakkelijk in het gaatje, maar M10 is ook wel weer ruim.. hmm. naja. Wilde gok: Doe er maar 2 van de M10 versie.

Vanmiddag, vlak voor sluitingstijd van magazijnman de nippels opgehaald. Helaas: Aan de afmeting van het zeskantje herkende ik al direct: Nope. Dat gaat niet passen.
Dus alsnog de M7 versie besteld. VWII klauwen hebben 2 versies nippels, want bij de 2f ( 1994'er ) is er nog maar 1 versie vermeld in het onderdelenboek.

Zouden de nippels van achter dan toch M6 zijn geweest?  Morgen vroeg liggen er wéér 2 nippels klaar. En gaan we (gezien het weer) proberen zaterdag of zondag de bekrachtiger te wisselen en de nippels vóór toch nog maar te vernieuwen.
*de oude nippels doen het NU nog wel, maar een volgende keer moet de brander er waarschijnlijk op*
« Laatst bewerkt op: vr, 26 apr 2013, 23:58:28 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #594 Gepost op: za, 27 apr 2013, 00:01:29 »
Trouwens, om de trommels goed te kunnen bereiken tijdens het ontluchten heb ik de auto even verlost van z'n wieltjes. Dat betekend ook dat de auto dus opgekrikt staat en als gevolg daarvan dat de lastafhankelijkeremkrachtverdeler op de achteras volledig dicht staat ( vrijwel geen remdruk omdat de achteras volledig uitgeveerd staat. ).  Dat is met ontluchten niet zo handig.

Een ty-wrap biedt uitkomst:

1 tje om het stuur:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #595 Gepost op: za, 27 apr 2013, 00:03:56 »
Waarom? Om niet te vergeten dat er ook een tywrap om de achteras zit, met een lus om de veer die de remkrachtregelaar bedient. Maximaal aangespannen gaat de remkrachtverdeler dan maximaal open, zodat je goed kunt ontluchten aan de achteras.

Uitbouwen in omgekeerde volgorde: Eerst die aan de achteras weer los, daarna de ty-wrap welke als knoop in de zakdoek fungeerd pas verwijderen.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #596 Gepost op: za, 27 apr 2013, 00:22:09 »
Slim
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #597 Gepost op: za, 27 apr 2013, 00:35:06 »
Verstrooide-professor-workaround... :D  -thumbsup-
Moet ik onthouden! (Voorziet stuurwissel in de toekomst omdat al die tiewraps ook geen gezicht zijn)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #598 Gepost op: za, 27 apr 2013, 00:36:26 »
@Jaap: Handig idd -thumbsup-

@Geert: uitlachen2
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #599 Gepost op: za, 27 apr 2013, 12:20:54 »
hmm.. problem not solved.

Bekrachtiger gewisseld.  Dus nu op de auto een HRC + bekrachtiger afkomstig van een (2f) G40..

Remmen blokkeren nog steeds. Niet meer zoveel, maar voldoende om de auto op de oprit ( met een kleine helling ) tot stilstand te krijgen.  Een kort blokje rond gaf al weer gloeiende remmen.

*opgeefmodusaan*

Verschil tussen de bekrachtiger op de auto ( afkomstig van de sloop, herkomst onbekend, mogelijk van een MH-tje ofzo )

Linker is G40 / 3F / MN / 1W ( nummer op sticker is geindentificeerd: Bekrachtiger moet een 867 612 107A zijn: de juiste )

Op de linker zitten vooral een paar moertjes achterop de bekrachtiger: Daarmee wordt de afstand van de HRC t.o.v. het rempedaal langer. Maar dus wéér niet langgenoeg?

Zou er nog verschil zitten tussen het pedaal van een 2 G40 en een 2f G40 soms?
« Laatst bewerkt op: za, 27 apr 2013, 12:30:51 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken