Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 103173 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #600 Gepost op: za, 27 apr 2013, 13:12:39 »
Twee gedachten:

1. Werkt de remkrachtverdeler tijdens rijden/remmen naar behoren, maw gaat er niet te veel remdruk naar de voorremmen?

2. Die extra moeren op die 2f G40 bekrachtiger lijken mij - gezien de tekening (2F bj '94) - niet origineel er op te horen.

(Andere plaatje is van bekrachtiger van een 2 bj '87)

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #601 Gepost op: za, 27 apr 2013, 13:20:02 »
Hoi,

Ook even een gedachte, je remmen blokkeren/blijven hangen, dus ze gaan wel heen maar niet terug, is er dan niet iets mis in de terugloop van de hoofd rem cylinder.

Ik ken het remsysteem van de Polo niet goed maar weet wel hoe het werkt bij de volvo, daar zit een klein gaatje in voor de terug loop als dat verstopt zit kan je wel heen met de olie maar niet terug.

Mvg DJN

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #602 Gepost op: za, 27 apr 2013, 14:25:21 »
Inmiddels gefixed.

De extra moertjes achterop de hoofdremcilinder kwamen mij wèl bekend voor, maar zeker weet ik t niet. Kan iemand met een echte, originele, onverprutste G40 eens kijken voor mij?

Anyway: Als aller aller laatste optie dus het 'stellen' van het systeem bekeken: De centrale pen in het midden van de bekrachtiger is een soort dopmoertje, met daaronder draad. Dit moet dus stelbaar zijn. Daarvoor moet echter wel de hele boel los, en hopen dat de bekrachtiger heel blijft. De oude bekrachtiger die ik verwijderd heb, daar kwam zomaar een onderdeel uitvallen en daarna ook nog eens het middelste pennetje. Misschien hoort dat los te zitten, maar ik vraag het mij af.

Dat dit pennetje uit de oude is komen vallen, gaf mij direct de gelegenheid om eens te kijken of er beweging in te krijgen is: Nope. Nix nakkes nada. Naja: niet met gemiddelde handkracht. Dat gaat IN de auto dus zeker niet lukken zonder de boel te slopen.

« Laatst bewerkt op: za, 27 apr 2013, 14:27:55 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #603 Gepost op: za, 27 apr 2013, 14:30:46 »
Hoe dan wel gefixed?

't is als bij 'Volvo': Er is een klein gaatje waar de olie door terug stroomt. Dat kleine gaatje blijft gesloten als de HRC niet helemaal terug komt.  Nou, dan komt ie dus niet omdat er NET iets te veel spanning op het pedaal staat.

Met de eerder aangehaalde moertje heb ik t probleem opgelost: Bovenste twee zijn redelijk toegankelijk, onderste twee niet zonder van alles wéér uit te bouwen. Dus eerst eens kijken of het effect heeft als ik de bovenste 2 een klein slagje geef.
Nou, dat heeft effect! Buitenste moertje iets gelost, en klaar: Remmen kwamen vrijwel direct vrij. Met de binnenste moer de boel weer 'opgesloten' en ik kan weer normaal remmen.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #604 Gepost op: za, 27 apr 2013, 14:48:37 »
Mooi! Ook opgelost voor de langere duur? Of zou-ie ook weer zomaar vast kunnen slaan? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #605 Gepost op: za, 27 apr 2013, 15:10:38 »
(... ) De extra moertjes achterop de hoofdremcilinder kwamen mij wèl bekend voor, maar zeker weet ik t niet. Kan iemand met een echte, originele, onverprutste G40 eens kijken voor mij? (...)

Bij mijn 2F G40 géén extra moertjes...

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #606 Gepost op: za, 27 apr 2013, 16:57:27 »
Hoi,

Fijn dat ie weer goed remt -thumbsup-

DJN
« Laatst bewerkt op: wo, 01 mei 2013, 21:33:34 door djn111 »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #607 Gepost op: za, 27 apr 2013, 23:32:04 »
hmmm
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #608 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 00:42:01 »
 -boehoe-

Afkeur op:

- Stadlichtlampje linksvoor
- Lekkage einddemper
- Massa aansluiting achterlichten


Stoute schoenen: Tank, Uitlaat en achterste schokdempers + veren gelijk ff vervangen (op één avondje).

Helaas. Pindaboter.

Achter de tankhals zat toch een stukje rottigheid: Buisje voor de tankontluchtingsslang was redelijk krokant en onderaan ontbreekt een stukje dorpel.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #609 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 01:00:13 »
 -boehoe-
You win some, you loose some?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #610 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 08:16:38 »
Aantal NIET geschorste polo's is inmiddels op 1 vinger te tellen helaas.  -boehoe-

Maar de bedoeling is wel om de G te fixen en asap op de weg te hebben.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #611 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 10:08:27 »
Komt bekend voor (van de rode G40).
Dat schorsen ook trouwens  -nana-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #612 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 11:07:59 »
oef das best wat aids....  -boehoe-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #613 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 11:29:36 »
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3858.msg59439#msg59439

Ken het klappen van de zweep al: Madame "Le Toek Toek" een jaar of 5 terug:




Dus 't zal wel weer goed komen, maar toch: Planning is niet fijn.
« Laatst bewerkt op: wo, 08 mei 2013, 11:35:22 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #614 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 19:19:09 »
Oef, succes dan maar weer!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..