Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 103406 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #615 Gepost op: do, 09 mei 2013, 03:36:18 »
 withstupid

 -klus-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #616 Gepost op: do, 09 mei 2013, 18:29:26 »
Ja..

Gisteravond de achteras helemaal verwijderd zodat ik mijn harses tenminste redelijk in de buurt van de ellende kan krijgen (om de schade op te nemen, te krabben, mijn klauwen open te halen etc.)

Er was enige motivatie nodig (met het motivatie-ijzer ) om het bokje van de as te krijgen. Het lagerbok rechts bleek behoorlijk last van corrosie. Spleetcorrosie.. beste bult tussen rubber in de achteras en 'restant' van het bokje.  Oorzaak? Lekke tank? Andere kant ook maar eens bekijken. Dito. Dus niet door een lekke tank veroorzaakt.

Ik meen enige tijd geleden nog een topic gezien te hebben van iemand (Belg?) die waarschuwde voor zo'n zelfde probleem ( dun geworden ijzer door roest ) waarbij ik-zei-de-gek nog zei: Dat komt eigenlijk nooit voor... nou toch wel dus :-(  

Ruil-bokjes zijn reeds gevonden, maar vond t toch t vermelden waard.  Andere topic heb ik niet gevonden gekregen, maar als iemand het zich herinnert/'t wel kan vinden: linkje is welkom.

foto: zie hoe het rond het boutgat in het rond is weg gerot. Op de foto is de roest er met een tik van de hamer al afgesprongen. Aan de buitenkant zag je er niets van: Verf zat er nog gewoon 'fabrieksnieuw' op.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #617 Gepost op: do, 09 mei 2013, 19:12:56 »
Had de Passerati rechtsachter ook last van... As hing nog aan 1/3 van het oorspronkelijke ijzer.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #618 Gepost op: do, 09 mei 2013, 20:15:42 »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #619 Gepost op: vr, 10 mei 2013, 00:12:58 »
De as is er bij mij waarschijnlijk wel al eens onderuit geweest, of de bodem van de auto heeft véél mee  gemaakt in iedergeval.

De tank zat een flinke buts in en is al eens vervangen ( tie-wrap aan de ontluchtingsslangetjes en géén slangklem op de grote tuinslang aan de vulhals ) en de achteras heeft waarshcijnlijk al eens een doodsmak gemaakt vanaf auto op 't koude beton/asfalt, want het steuntje voor 't haakje voor de remkrachtverdeler is bij lange na lood-recht wat ie wel hoort te zijn..

Misschien dus toch veroorzaakt door een beschadiging en vervolgens water verzamelen (en pekel) en dan jááaááren de tijd gunnen, of toch een toevalstreffer.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #620 Gepost op: wo, 15 mei 2013, 21:22:18 »
Anyweetjes..

Onderdelen verzamelen is in volle gang.

Plan de campagne:
Achteras:
- Achteras komt te hangen in andere bokjes: reeds gezocht en gevonden
- Remleidingen op achteras en remleidingen van regelaar náár achteras worden vernieuwd
- Remslangen op de achteras worden verniewd (rallye-design stahlflex)

Dorpel rechts:
Blikwerk voor hoekje in verzameld: Binnenscherm + binnenste buitenscherm komen uit de 2f -> http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3837.msg311019#msg311019 Daar had ik dus in 2011 al goede idee-en over :-)
Dorpel zelf wordt (deels) vernieuwd door Klokkerholm blik.

Verder naar voren heeft de bodem aan passagierszijde schade, incluus binnendorpel en buitendorpel. Vanaf het bokje van de stoelverstelling tot aan de kriksteun voor.
Bodemdeel -> Klokkerholm deel
Binnendorpel -> sloper
Buitendorpel -> Bovenstaand klokkerholm

Dan is alle rotterij tussen voor en achterwiel aan de rechterzijde weg, kunnen de kappen er weer op en is dat opgelost.

Achterschort heeft rotterij aan de onderhoeken, rond het sleepoog, aan de reservewielbak, en onder de achterlichten.
Dat kán misschien wel aangepakt worden nu, maar voor de APK niet van belang. 't is maar hoe snel t allemaal gaat en of 't blik er voorhanden is. Omdat de auto uni-zwart is, is t wel gemakkelijk om t 'ff' mee te nemen en te spuiten. We'll see.

Tank ligt klaar, einddemper van een 2f G40 ligt klaar, 't is alleen tijd tijd tijd en tijd en nog een beetje tijd. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #621 Gepost op: wo, 15 mei 2013, 21:42:35 »
tijd is iets ,zolang je blijft ademhalen wat je voorlopig genoeg hebt . -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #622 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 23:38:28 »
Aangezien de achteras d'r toch onderuit ligt, en de remslangen niet al te best meer waren, de boel gelijk maar even aanpakken.

Omdat ik toch nog een setje RallyDesign stahlflex slangen heb liggen, de oude geknipt en los gehaald.

De leidingen vanaf de remkrachtverdeler naar achteren worden ook vervangen: Vooral die boven de achteras langs is lastig te vervangen, maar niet als de tank, uitlaat en achteras niet onder de auto hangen.  De koppeling van leiding op slang bij de 'oortjes' bij de achteras zijn meestal drama, en omdat er ook nog een injectiepomp in de weg hangt bij deze auto, helemaal kriegel.

Anyweetjes:

Van stukkie koper naar een setje leidingen in 1 - 2 - 3:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #623 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 23:42:10 »
En klaar:

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #624 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 23:46:23 »
Voor diegene die nog steeds een setje ongemonteerde RallyDesign remslangen heeft liggen;

De wartels passen dus niet zo goed: Het gat in de achteras beugel is te groot. Daar moet je dus een ring achter leggen.
Maar de rand is zo groot: Dan past de klemveer weer niet.

Tja. Vijl. Geduld, en voila: Op de foto hieronder links de aangepaste wartel. Er zijn in totaal 6 stuks van deze wartels per set aan te passen. 6x6kantjes = nog geen uurtje werk.



Dat t past, kan je op de foto in de vorige post zien. De klemveer wel even ietsjepietsje geknepen, maar 't zit als origineel en gegoten.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #625 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 23:50:38 »
Daarnaast het stukkie donorplaatwerk voor de hoek bij de tankhals kaal gemaakt. Kaal als in: De verf er af, maar een paar kilo metaal. Jaren een bijna compleet zijscherm bewaard, om vervolgens dit stukkie te gebruiken:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #626 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 13:16:55 »
 -thumbsup-

Hou even in de gaten of die stahlflex-wartels goed afsluiten op de nieuwe leidingen.
Mijn ervaring is dat dat met zelfgefelste leidingen niet altijd goed gaat. Met de originele leidingen wel.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #627 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 13:31:42 »
 -klus-

goed bezig hier!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #628 Gepost op: wo, 12 jun 2013, 10:37:04 »
-thumbsup-

Hou even in de gaten of die stahlflex-wartels goed afsluiten op de nieuwe leidingen.
Mijn ervaring is dat dat met zelfgefelste leidingen niet altijd goed gaat. Met de originele leidingen wel.

Ik maak de leidingen 'in de bankschroef' en draai ze eerst een keer goed strak aan op een oude remslang. Daarna controleer ik of het pasvlak mooi vlak & rond is geworden. Dat zal toch wel voldoende zijn?
Dubbele felsrand zet ik erop, met een midlock setje. Koperen leidingen welke niet zo hard roesten en wel lekker zacht zijn om te buigen... en ook lekker zacht zijn om nog wat te vervormen op 't pasvlak bij 't aandraaien.

Maar bedankt voor de tip: Ik ga het in de gaten houden! 't zijn immers 8 (!) overgangen, dus 8 keer kans op lekkage.


Vanochtend trouwens de gestraalde achteras opgehaald. Wel fijn om m zonder vieze vingers te krijgen te kunnen vervoeren. Wel lastig dat je er dan weer zo min mogelijk aan moet komen.
RX5 en RX10 behandeling gaat hopelijk deze dan wel volgende week van start.
« Laatst bewerkt op: wo, 12 jun 2013, 11:13:41 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #629 Gepost op: do, 13 jun 2013, 13:41:54 »
Weer geen foto's.. doh

maar de eerste laag RX5 zit erop.  

En bokjes natuurlijk vergeten doh

Als ik tijd heb/vind, dan gaat vanavond de eerste laag RX5/10 mengsel d'r op.

Ohja: Ook de remleidingen vanaf remkrachtverdeler tot aan die gekke oortjes bij de achteras zijn vervangen.
Daarvoor moest natuurlijk wel eerst even de brandstofpomp aan de kant, met als gevolg dat ik nog een wat heb gevonden: Langsdrager waar de pomp op vasthangt: één tapeindje zit nog heel mooi vast aan de pomp, inclusief en stukje plaatwerk ter grootte van een 2 euro stuk. Daar rondom heen was t blik compleet weggerot.  Grootte van het gat in de langsdrager laat zich raden.  -boehoe-
« Laatst bewerkt op: do, 13 jun 2013, 13:44:06 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken