Auteur Topic: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)  (gelezen 189547 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #855 Gepost op: di, 17 mrt 2020, 16:00:33 »
We hadden weinig keus helaas.

Op de heenreis was de causeway (toegangsweg naar het eiland) kurkdroog.

Ook bij terugreis hebben we de 'tide table' goed bekeken. We zijn - net als andere bezoekers - pas gaan rijden toen het getijde op z'n laagst was.

Maar er bleek halverwege helaas toch veel meer water op de weg dan op heenreis 😞

Volgens restaurateur kan deze ene keer geen kwaad, zeker omdat we de auto direct na thuiskomst (22 uur later) zeer grondig met water hebben schoon gespoten, incl. wielkasten en bodem. En auto is goed anti-roest geprepareerd.

Maar ik moet er geen hobby van maken van rijden door zeewater...

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #856 Gepost op: di, 17 mrt 2020, 16:22:57 »
(...)
Maar er bleek halverwege helaas toch veel meer water op de weg dan op heenreis 😞(...)

Het was op twee plekken zelfs zó diep dat het door de auto opgestuwde zeewater over de motorkap plensde (*) en de motor afsloeg.

(*) Vergelijkbaar met het opspattend water bij 0:12 in het filmpje


De tweede keer - op een stuk met slechts één rijstrook -  heeft Wilma de auto 150 meter geduwd naar een passeerplek  -wtf2- -goodjob-

Na vijf minuten wachten in zon en wind startte die gelukkig weer😀

« Laatst bewerkt op: di, 17 mrt 2020, 16:25:06 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #857 Gepost op: di, 17 mrt 2020, 20:17:14 »
« Laatst bewerkt op: di, 17 mrt 2020, 22:33:19 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #858 Gepost op: di, 17 mrt 2020, 22:22:58 »
Sjon, dank voor je tip in jouw commentaar bij het filmpje op YouTube. Met zo'n plastic hoes was de motor waarschijnlijk niet afgeslagen.

Shutzhuelle = 052 905 293

Nu nog proberen zo'n ding op de kop te tikken of zelf te maken

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #859 Gepost op: di, 07 apr 2020, 17:03:36 »
De meesten van jullie hebben dit online artikel in AMK wellicht al gelezen. Maar toch, hier de link duo-presentatie Polo 1 'Phoenix' en Polo G40.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #860 Gepost op: zo, 24 mei 2020, 16:33:03 »
T R I A N G E L    T R E K S T A N G

Wij willen de Polo uitrusten met een afneembare triangel trekstang.
Want dan kunnen we de Polo achter een ander voertuig, bijvoorbeeld een camper, meenemen

De Polo 1 heeft linksvoor een vast sleepoog. Als ik het goed zie is dat sleepoog vastgelast aan de kop van de linker langsdrager van het frame.

Het plan is om dat vaste sleepoog te laten vervangen door een inschroefbaar oog:

1. Het originele sleepoog verwijderen (losslijpen?).

2. Op min of meer zelfde plek een schroefbus van voldoende sterkte qua materiaal, diameter en lengte) op deugdelijke wijze monteren (bouten? lassen?).

3. Eénzelfde schroefbus monteren op de kop van de rechter langsdrager.

4. Bij "trekken door de camper" kan de dwarsstang van de triangel met bouten aan de linker- en rechter schroefbus worden bevestigd.

5. "Slepen vanwege pech" kan gewoon met inschroefbaar sleepoog + sleepkabel.

Opmerkingen en suggesties over de technische aspecten van het vervangen van het originele sleepoog Links en het extra sleepoog Rechts zijn welkom!

FILMPJE MET VOORBEELD
« Laatst bewerkt op: zo, 24 mei 2020, 16:42:37 door KoenG40 »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #861 Gepost op: zo, 24 mei 2020, 19:33:32 »
Waarom niet bevestigen aan de bevestigingen van de stabistang? De lassen van het sleepoog zijn in mijn ogen niet de meest-stevige...
Ben je je er van bewust dat deze triangels niet overal zijn toegestaan? Ook niet als in overal in Europa (in België en Duitsland bijvoorbeeld al niet toegestaan), niet als in “Europese wetgeving van 1 lidstaat geldt voor alle lidstaten”
Ik heb er ook al eens naar gekeken, om mogelijk als alternatief voor een auto-ambulance te dienen, maar in beide directe buurlanden mag het al niet, dus dan kom je niet zo ver...
« Laatst bewerkt op: zo, 24 mei 2020, 20:04:14 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #862 Gepost op: zo, 24 mei 2020, 20:54:56 »
Ben meer benieuwd hoe je dat demontabel maakt en dan tegelijkertijd zo dat toch de wielen mee sturen met die triangel

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #863 Gepost op: zo, 24 mei 2020, 22:21:35 »
Als je het stuurslot opheft werkt het zeg maar net als een schamelwagen. Ongeremd, natuurlijk...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #864 Gepost op: ma, 25 mei 2020, 21:36:44 »
Vandaag met de Polo bij Triangelman geweest. Hij kan een nagenoeg onzichtbare vaste (maar als het moet wel weer demonteerbare) voorziening maken aan de stabi-bevestigingspunten L en R. Aan die voorziening kan op eenvoudige wijze een triangel-trekstang met oplooprem worden bevestigd.

De voorwielen van de getrokken auto - N.B.: NIET op stuurslot!! - sturen dankzij de stuurgeometrie automatisch vloeiend mee bij bochten en terug in rechtstoestand zodra weer rechtuit wordt gereden.

De achterlichten van de getrokken auto functioneren als waren ze de achterlichten van een aanhanger.

Deze wijze van trekken is toegestaan in NL, GB en Italië.

In o.m. B, D, F. en E. is het strikt genomen niet op alle wegen en/of in alle situaties toegestaan. De ervaring van vele camperaars leert dat er in die landen niet op gehandhaafd wordt.

Het getrokken voertuig moet APK en verzekering hebben en de eigen kentekenplaten voeren.




« Laatst bewerkt op: di, 26 mei 2020, 06:11:01 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #865 Gepost op: ma, 25 mei 2020, 21:51:03 »
(...)in de directe buurlanden mag het al niet, dus dan kom je niet zo ver...

Het meest door ons bezochte directe buurland is... Engeland, via IJmuiden - Newcastle  :)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #866 Gepost op: di, 26 mei 2020, 02:13:24 »
Bij Triangelman op de brug.

Drie foto's als bijlage bij dit bericht.
Mogelijk alleen zichtbaar als je bent ingelogd.
« Laatst bewerkt op: di, 26 mei 2020, 06:07:24 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #867 Gepost op: wo, 27 mei 2020, 13:22:57 »
Gisteren, dinsdag 28 mei 2020,
bij tellerstand  82.490 84.720 km.

Nieuwe waterpomp en distributieriem.
Complete set in doos is gewoon te koop bij bv. Brezan.

Was makkelijk te vinden op basis van kenteken [N◇ - 3□ - X♤] van de auto waarin de motor origineel is geleverd.

 En koelvloeistof ververst.
« Laatst bewerkt op: do, 28 mei 2020, 10:52:27 door KoenG40 »

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #868 Gepost op: do, 28 mei 2020, 16:38:51 »
Goed bezig Koen!
Deze is wel echt in top, top, top staat he!!

Edit: fantastisch die paraplu's
Audi 50 GK

VW Derby

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)
« Reactie #869 Gepost op: vr, 29 mei 2020, 08:27:36 »
Dank voor je complimenten, we doen ons best.

Paraplus zullen we ff niet nodig hebben, nu net voor de Pinksterdrukte paar dagenop Texel  -sturen-