Auteur Topic: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK  (gelezen 17513 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #30 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 13:00:55 »
Citaat
Inmiddels ontdekte voordelen van een 2F

Denk aan je bloeddruk.. Straks ga je het nog een mooie auto vinden  -nana-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #31 Gepost op: za, 03 sep 2011, 14:59:45 »
@Vinkees: never!

Vraagje: zo tussen de 85 en 100 km/h in 5 treden er onder last wat nare trillingen op. Het lijkt op een hoogteslag in de wielen/banden, maar omdat het bij andere snelheden niet optreedt sluit ik dat ook net zo snel weer uit (maar dan snappen jullie misschien beter wat ik merk).
Nou vroeg ik me af of dit een kenmerk kan zijn van een versleten achterste baksteun? Ik weet dat er mensen last hebben gehad van zo'n versleten steun, dus vraag ik me af of zij wellicht kunnen bevestigen dat mijn probleem daar vandaan komt?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #32 Gepost op: za, 03 sep 2011, 15:48:21 »
Had ook een nare trilling 100-130, een band had een bobbel. Andere keer rare trilling >110, veerpoot vervangen probleem opgelost. Dus 't kan vanalles zijn, ff een banden wissel om de banden uit te sluiten.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #33 Gepost op: za, 03 sep 2011, 15:55:17 »
@Vinkees: never!

Vraagje: zo tussen de 85 en 100 km/h in 5 treden er onder last wat nare trillingen op. Het lijkt op een hoogteslag in de wielen/banden, maar omdat het bij andere snelheden niet optreedt sluit ik dat ook net zo snel weer uit (maar dan snappen jullie misschien beter wat ik merk).
Nou vroeg ik me af of dit een kenmerk kan zijn van een versleten achterste baksteun? Ik weet dat er mensen last hebben gehad van zo'n versleten steun, dus vraag ik me af of zij wellicht kunnen bevestigen dat mijn probleem daar vandaan komt?

Banden balanceren is meestal de oplossing bij trilling tussen de 80 en 100. Maar idd kan het ook de baksteun zijn. Zou iig eerst de banden uitsluiten en of er niet ergens speling zit. Ook gecupte banden en slecht uitgelijnt onderstel kan voor trillingen zorgen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #34 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 18:31:35 »
Naar nu blijkt gaat de wijzer van de brandstofmeter niet helemaal tot de aanslag. Sterker nog, eigenlijk hield het al snel op na het bereiken van het eerste stukje rood. Met ingetrapte koppeling en afgeslagen motor (-oops-) op de afslag van een tussentankstation nog net de pomp weten te bereiken... Aiaiai!
Later (bij een goedkopere pomp) de auto verder afgetankt, en ik kan nu wel zeggen dat een gemiddelde van 1:15,5/15,6 wel stabiel genoemd kan worden. Van daaruit kan ik dus effecten van het hypermilen eventueel afmeten...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #35 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 18:33:26 »
 -uitlachen-

Sorry, kon het niet laten.

Gelukkig kon je de pomp nog bereiken -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #36 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 18:40:40 »
Nare trilling veroorzaakt door een onbalans voel je vaak tussen de 80-90, vanwege de eigenfrequentie van het wiel/ de onbalans. Bij lagere snelheden heb je er minder/geen last van.

Ik heb het zelf wel eens zo erg gehad dat het stuur niet recht te houden was, na het balanceren was er helemaal niets meer van te merken.


Benzinemeter; ik heb precies het tegenovergestelde. Als de meter aan de aanslag ligt zit er  nog zo'n 5 liter in. Ik heb een keer met zweet tussen de billen over de A6 gereden toen ik met de meter in 't rood een pompstation voorbij reed :) Niet opgelet, en de volgende pomp in de Flevopolder was pas ergens bij Lelystad.  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #37 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 18:46:38 »
Dan liever jouw manier Martijn :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #38 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 19:43:57 »
 withstupid
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #39 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 21:20:34 »
Jerrycannetje, gevuld met de juiste brandstof, in de kofferbak is een fijn idee!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #40 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 21:42:00 »
Kom op man, zuiniger rijden door minder gewicht in de tank? Je kan ook te ver gaan! :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #41 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 21:47:31 »
 :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #42 Gepost op: za, 10 sep 2011, 22:01:34 »
 -hitit- Ik zat een beetje rond te kijken op spritmonitor, en zag dat er iemand in een 2F met 3F-motor een gemiddeld verbruik weet te halen van 5,58 l/100km, met tussendoor verbruiksgegevens van 4,68 l/100km (1 op 21,3!) -hitit-

Heb hem gelijk maar een berichtje gestuurd met de vraag of hij speciale aanpassingen aan zijn auto heeft gedaan...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #43 Gepost op: za, 10 sep 2011, 22:52:04 »
Zuinig rijden, het is helemaal in hier  :) .
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #44 Gepost op: ma, 10 okt 2011, 19:16:10 »
Het zuinige rijden gaat wel OK. Vandaag zelfs nauwelijks peut verbruikt met de Polo...
Op weg naar een afspraak sloeg de Polo opeens af, en gaf vervolgens geen sjoege meer! Startmotor ging vrolijk rond, maar geen spoortje van enige bereidwilligheid. -wanker-

Stond midden in de spits op een druk en onoverzichtelijk kruispunt, en was al aan de late kant voor m'n afspraak. Auto dus snel aan de kant geduwd en een briefje achter de ruit. Gelukkig wel op loops stand van huis dus snel de Amazon gepakt en verder gegaan. Als zo de kids op bed liggen maar eens gaan kijken en in ieder geval de auto netter wegzetten. Eerste verdachte is de (zekering van de) brandstofpomp... 2 garages vol met Polo-onderdelen, maar niks van injectie verder, dus daar ben ik maar weer mooi klaar mee...!
« Laatst bewerkt op: ma, 10 okt 2011, 19:43:41 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!