Auteur Topic: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK  (gelezen 17508 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #75 Gepost op: wo, 02 nov 2011, 15:15:00 »
Stand 3 zit appart,die zou gewoon moeten werken als het weertsandje kapot is.
Dus......ik denk of inderdaad de schakelaar of los contacje -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #76 Gepost op: wo, 02 nov 2011, 16:56:23 »
  withstupid  withstupid
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #77 Gepost op: wo, 02 nov 2011, 18:04:08 »
Lijkt mij ook de schakelaar.... Had toen ook zoiets in de pointer toen heb ik de schakelaar even uit elkaar gehaald en wat bleek de contact plaatjes waren verdraait.... ff de boel weer fixen en klaar -klus- -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #78 Gepost op: ma, 07 nov 2011, 22:21:54 »
Aanschaf, onderhoud en verbruik gezamenlijk: € 0,17 / km  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #79 Gepost op: do, 17 nov 2011, 22:21:42 »
Heb een (volgens mij vaker voorkomend) probleempje: sinds gisteren wil het slot van de achterklep niet meer draaien... Opengemaakt, maar op slot krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer. Komt niet door bevriezing oid.
Nou heb ik er niet echt dingen van waarde inliggen, maar als het simpel te verhelpen is doe ik dat graag even.
Grafietpoeder? Of moet het slotje uit elkaar? Andere tips? -dunno-

Zit er overigens ook aan te denken om toch maar eens een ander thermostaatje te halen, ben niet helemaal tevreden over de bedrijfstemperatuur... Kan ook meteen een ecomod zijn als-ie daarna inderdaad beter op temperatuur komt? -naughty- :D
« Laatst bewerkt op: do, 17 nov 2011, 22:43:49 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #80 Gepost op: vr, 18 nov 2011, 13:26:06 »
Slot helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, vetten, in elkaar zetten.
Zo heb ik een compleet vastzittend slot weer als nieuw werkend gekregen.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #81 Gepost op: vr, 18 nov 2011, 13:38:41 »
Beetje siliconenspray al geprobeerd?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #82 Gepost op: vr, 18 nov 2011, 18:14:49 »
idd staat gewoon droog dus ff invetten en klaar!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #83 Gepost op: ma, 09 jan 2012, 09:46:21 »
Stond net na het afzetten van de kids ook voor het verkeerslicht en de auto viel uit. Kon wel weer een paar keer starten, maar zodra ik een beetje gas gaf (stond vooraan in de spits met groen licht -wanker-) smoorde de motor en viel hij uit.
Auto aan de kant geduwd, verdelerkap bekeken (zag er op het oog goed uit) en de Hall-sensor even losgekoppeld en doorgeblazen, maar visueel was alles OK.
Na 4 pogingen deed de auto het weer, toen ik weer in wilde voegen viel hij weer uit. Toen weer opnieuw gestart, en even 2 minuten op toeren gehouden (het was te druk om de gok te wagen).
Toen het weer even rustiger was ben ik er weer voor gegaan, en heb ik met het gaspedaal de auto een beetje op toeren gehouden om erger te voorkomen. Eenmaal op de parkeerplek (waar hij desnoods kan blijven staan want daar tenminste gratis, itt waar ik eerst de problemen kreeg), blijft hij op zich goed op +/- 950 toeren. Schakel ik echter de verlichting in, dan valt het toerental weg.

Moet ik de ontsteking/stationair toerental instellen met grootverbruikers (verlichting, achterruitverwarming) aan? Ontsteking is er namelijk destijds handmatig (op de meeting) opgezet (en sindsdien nog niet gecontroleerd  -oops-). Of moet ik denken aan een overleden/overlijdende accu of zo? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #84 Gepost op: ma, 09 jan 2012, 10:46:47 »
mooi als zoiets gebeurt :)

Oplossing zoeken blijft altijd lastig in dit soort gevallen, bij mij was het contactslot kapot. Later hetzelfde probleem en ik dacht aan de verkeerde oplossing. Toen bleek de ontsteking het probleem. Daarna echter geen problemen meer gehad.

Vertrouwen is altijd ver te zoeken wanneer je dan weer gaat rijden en je voor je gevoel van alles voelt :)

Succes met de -klus-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #85 Gepost op: ma, 09 jan 2012, 11:22:44 »
Bij mij was het de hall-sensor omdat volgens mij buurman:

De auto bij koude motor eerst normaal draaide, maar zodra die op temperatuur kwam ging ouwehoeren. (was ook zo.. en dat was dan de indicatie voor kapotte hall-sensor)

maar idd: dit soort probleempjes zijn wel lastig wat JTG ook zegt  -gert-

Ontopic naar jouw probleem: bobine? / dynamo?
Dat het toerental wat wegvalt bij het inschakelen van de grootverbruikers is opzich wel logisch, dat doet die van mij ook bij stationair toerental. Hoeveel weet ik niet, want ik heb geen toerenteller  :).. extra stroomverbruik geeft wel meer belasting voor de dynamo / accu.. maar zou toch niet de reden van uitvallen moeten zijn?  -dunno-
Wat betreft die accu: heb je dr zo'n kijkglaasje/"lampje" in? is dat ding nog groen?

En dan wat betreft de afstelling: loopt de auto ook onregelmatig als je optrekt enzo? of houdt ie in? Mijn ontsteking staat nu niet helemaal oke heb ik het idee.. aangezien ik gewoon normaal aan het rijden ben en dan 1 keer in de zoveel tijd is het net alsof de ontsteking een "misfire" heeft / slagje ernaast zit en dus gaat stotteren/inhouden 
 
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #86 Gepost op: ma, 09 jan 2012, 11:27:13 »
Normaal gesproken doet-ie het prima. Bij mij was het probleem ook pas nadat de motor warm had gedraaid, op weg naar school en crèche was er niets aan de hand...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #87 Gepost op: ma, 09 jan 2012, 12:00:53 »
En hoe slaat het met je achterklep slot?.. Al volgespoten met WD40 of iets dergelijks?  :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #88 Gepost op: ma, 09 jan 2012, 12:21:28 »
-ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ 86-GN-XF ] Polo 2F Steilheck GT 75 PK
« Reactie #89 Gepost op: ma, 09 jan 2012, 12:44:35 »
Bougiekabels missschien? Slaat de motor ook af en toe een beetje over? Of hij kapt er echt gewoon mee?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego