Auteur Topic: G40 nokkenas  (gelezen 1321 keer)

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
G40 nokkenas
« Gepost op: di, 19 aug 2003, 22:50:05 »
Hoi,

heb ergens gelezen dan een G40 nokkenas en ene van een 2F GT 'tzelfde zijn, lijkt me onwaarschijnlijk maar kan dit??

en heeft toevallig iemand zo ene liggen? of een volledige G40 cilinderkop? dat zou ook wel welkom zijn ...

greetz

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
G40 nokkenas
« Reactie #1 Gepost op: di, 19 aug 2003, 23:29:42 »
Die zijn niet hetzelfde de G40 heeft een asymetrische nokkenas, Serg verbeter me als ik het fout zeg :) dwz zeggen de timing van de inlaat en uitlaatkleppen zijn verschillend.
De 2F GT ( je bedoeld dan dus 75pk injectie met motorcode 3f denk ik) heeft een symetrische nokkenas in en uitlaat timins zijn gelijk dus.

Geloof zelfs dat een G40 (motorcode PY) kwa inlaat zelfs tammer was dan de GT (3F)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
G40 nokkenas
« Reactie #2 Gepost op: wo, 20 aug 2003, 04:13:32 »
De g40 nokker kun je alleen gebruiken om brood mee te snijden.

Een 2f 3f nokker is redelijk.



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
G40 nokkenas
« Reactie #3 Gepost op: wo, 20 aug 2003, 11:38:28 »
tis om in combinatie met een doorzuigturbo te gebruiken, welke nokkenas is dan geschikt?

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
G40 nokkenas
« Reactie #4 Gepost op: wo, 20 aug 2003, 18:50:06 »
Que ??     "doorzuigturbo"

Merk : Miele ? :D  :D



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
G40 nokkenas
« Reactie #5 Gepost op: wo, 20 aug 2003, 19:20:10 »
Wat is een door-zuig-turbo?

Uitlaatgas-aanzuig-turbine?

Waarschijnlijk gaat het hier weer niet helemaal goed, over van Vlaams-Nederlands naar Kaaskoppen-Nederlands..

't zal toch wel gewoon de uitlaatgasturbine ook wel 'turbo' zijn die je bedoelt?

Citaat
De g40 nokker kun je alleen gebruiken om brood mee te snijden.


Wat voor brood bak jij ?



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
G40 nokkenas
« Reactie #6 Gepost op: wo, 20 aug 2003, 19:41:39 »
't zal toch wel gewoon de uitlaatgasturbine ook wel 'turbo' zijn die je bedoelt?

tis zoiets ja  :)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: G40 nokkenas
« Reactie #7 Gepost op: zo, 29 mei 2011, 18:40:34 »
Tijdens het opruimen van de schuur vond ik nog een Schrick nokkenas. Een asymetrische 268/264. In principe (asymetrisch) alleen geschikt voor de G40, maar in onderstaande link spreekt men dit tegen.
Wat is daar van waar? Is het lariekoek, of heeft men gelijk?

 http://forum.derby2.de/thread.php?goto=nextnewest&threadid=30380&sid=75677d0d76b7c29c15b89d9994bd38bb

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: G40 nokkenas
« Reactie #8 Gepost op: zo, 29 mei 2011, 22:34:31 »
drawtrue turbo ?
in dat geval ligt het een de vertaling engels nederlands  -dunno-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 nokkenas
« Reactie #9 Gepost op: zo, 29 mei 2011, 22:48:49 »
Tijdens het opruimen van de schuur vond ik nog een Schrick nokkenas. Een asymetrische 268/264.
In principe (asymetrisch) alleen geschikt voor de G40, maar in onderstaande link spreekt men dit tegen.
Wat is daar van waar? Is het lariekoek, of heeft men gelijk?
 http://forum.derby2.de/thread.php?goto=nextnewest&threadid=30380&sid=75677d0d76b7c29c15b89d9994bd38bb
Slechts 4 graden verschil tussen in- en uitlaat => die doet 't prima in een atmosferisch blokje -thumbsup-
Af-fabriek hebben sommige nokkenassen zelfs al enkele graden verschil (veelal sleeptuimelaars, maar toch)

Doet nog es verder opruimen => kom je misschien nog meer van dat leuks tegen  :)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: G40 nokkenas
« Reactie #10 Gepost op: ma, 30 mei 2011, 19:42:25 »
Misschien is het wat voor het NZ/3F pretpakket in de coupé. Eerst maar eens kijken wat de 3F stok doet. In de winter lepel ik de Schrick stok er wel in :D

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: G40 nokkenas
« Reactie #11 Gepost op: zo, 17 jul 2011, 12:17:47 »
Slechts 4 graden verschil tussen in- en uitlaat => die doet 't prima in een atmosferisch blokje -thumbsup-
Af-fabriek hebben sommige nokkenassen zelfs al enkele graden verschil (veelal sleeptuimelaars, maar toch)

Doet nog es verder opruimen => kom je misschien nog meer van dat leuks tegen  :)

Nu bij de polo de kop er toch weer af moet, kan ik eigenlijk wel direct de asymetrische schrick stok er in lepelen ipv de 3F stok. Waar moet je extra op letten als je een asymetrische 268/264 as in een atmosferische motor plaatst?

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: G40 nokkenas
« Reactie #12 Gepost op: zo, 17 jul 2011, 12:44:17 »
Doet nog es verder opruimen => kom je misschien nog meer van dat leuks tegen  :)

 -uitlachen- ik kom meestal alleen maar troep tegen als ik ga opruimen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: G40 nokkenas
« Reactie #13 Gepost op: zo, 17 jul 2011, 16:56:32 »
Nu bij de polo de kop er toch weer af moet, kan ik eigenlijk wel direct de asymetrische schrick stok er in lepelen ipv de 3F stok. Waar moet je extra op letten als je een asymetrische 268/264 as in een atmosferische motor plaatst?

ontsteking afstellen en vooral belangrijk: brandstofdruk verhogen. En dan heeft enkel het indrukken van t originele drukpotje niet echt nut meer.