Auteur Topic: lekkage  (gelezen 1666 keer)

Offline VWPolo94

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
lekkage
« Gepost op: ma, 18 jul 2011, 17:24:19 »
Even een vraagje, enkele weken geleden heb ik m'n achterklep moeten vervangen (van m'n 86c)aangezien die andere lichte aanrijschade had. Nou sluit deze klep ietsje minder goed, dus ik denk dat hij een tikkie scheef erin hangt. In deze dagen met regen lekt de auto, het komt boven vandaan aan de achterzijde. Ik denk dat dus dat de scharnieren ietsje naar buiten geduwd worden wanneer de klep dicht zit, en daardoor dus het water naar binnen komt.

Iemand ervaring hiermee?

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: lekkage
« Reactie #1 Gepost op: di, 19 jul 2011, 16:05:33 »
Als je denkt dat het daar vandaan komt dan moet je even kijken of je het ook werkelijk daar kan oplossen.
Op de achterklep zitten ook van die rubberen ''dopjes'' die je naar binnen en naar buiten kan schroeven, misschien moet je daar even mee priegelen om de klep netjes af te stellen.

Verder neem ik aan dat je rubber nog goed is en geen scheuren heeft?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline VWPolo94

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
Re: lekkage
« Reactie #2 Gepost op: di, 19 jul 2011, 19:26:17 »
Ja klopt, rubber is nog intact, ik ga even verder zoeken nu

Offline VWPolo94

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
Re: lekkage
« Reactie #3 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 20:43:09 »
Ben er achter dat het ook door de aansluiting van mijn achterlicht links komt. De scharnieren heb ik ook opnieuw gekit. Lijkt te helpen.

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: lekkage
« Reactie #4 Gepost op: ma, 01 aug 2011, 10:51:02 »
ik wou het al zeggen...de achterlichten checken daar lekt die van mij ook beetje,maar je hebt t gevonden al
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen