Auteur Topic: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?  (gelezen 29743 keer)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #15 Gepost op: zo, 07 aug 2011, 21:53:08 »
 :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #16 Gepost op: zo, 07 aug 2011, 22:02:33 »
Nog even een aanvulling....

JE BENT NIET VERPLICHT OM TE REAGEREN!!

Valt me op dat er de laatste tijd veel 'nutteloze' posts worden geplaatst (in mijn ogen dan)

I agree,

zelfs als iemand het volgens jou niet bij het rechte eind heeft, geeft je dat niet het recht om degene de grond in te stampen. Respect is een woord wat hierbij namelijk sterk ontbreekt.
Komt ook vaak voor dat men elkaars woorden verdraait door verkeerd lezen of interpeteren. Mijzelf gebeurt dat ook wel eens, en ik geef ook toe wanneer dat is gebeurt. Genoeg anderen die dat helaas niet doen.

Verder wil ik vragen of de staff wat duidelijker kan zijn in de regelgeving. Vandaag is de regel zus, en morgen is er alweer een uitzondering op. Als er geen fotos op de site mogen van niet polo86c autos, waarom bestaat er dan een topic voor?

En tip voor alle leden hier:
Mocht iemand merken dat een topic de verkeerde kant uitgaat, lijkt het mij verstandig om ipv te reageren, het knopje "meld aan moderator" te gebruiken. En wel op de post waarvan jij denkt dat het de aanleiding is tot het de verkeerde kant uitgaan.
Waarom: Dit neemt de moderators en admins wat werk uit handen. Ze kunnen gelijk zien in welk topic het eventueel fout gaat, zonder dit topic compleet door te lezen en zonder zelf te moeten zoeken naar de oorzaak.
Eventueel bij zware overtredingen (schelden e.d.) kan men dan ook makkelijker stappen ondernemen. Niet alle mods lezen altijd mee en ook niet in elk individueel topic. Dus help ze een handje ;)
Valt me trouwens wel op dat in dit topic die knop niet zit.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #17 Gepost op: zo, 07 aug 2011, 22:05:16 »
Citaat
Als er geen fotos op de site mogen van niet polo86c autos, waarom bestaat er dan een topic voor?

Dat is ook in het off-topic gedeelte.... -dunno-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #18 Gepost op: zo, 07 aug 2011, 22:07:12 »
de voorsteltopics vind ik in dat oogpunt ook een uitzondering waard. Ook in het register leden voorstel deel, is dat voor zover ik nu kan zien, een uitzondering.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #19 Gepost op: zo, 07 aug 2011, 22:15:23 »
"Zodra je van jezelf vind dat je een goede chauffeur bent, ga je waarschijnlijk al de fout in"
(Vrijwel iedereen die géén hekel aan autorijden heeft, vindt zichzelf een goede chauffeur).

Filmpje: Hartelijk omgelachen!

@Rutger: Zie bijlage: is geen knop, maar een linkje :)


En wat er nu wel en niet mag: Geef je verstand voorrang. Zoals je ook niet je motorolie gaat verversen in de woonkamer van je ouders.. 'terwijl ze nooit hadden gezegt dat je niet je auto binnen mocht rijden..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #20 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 12:57:59 »
Goed initiatief die "frisse wind". Ik tel tegenwoordig eerst tot 10 (meestal :) ) voordat ik op 'antwoord' klik. Op die manier probeer ik mijn nutteloze postcount wat te beperken  -dj-

Even reageren op onderstaande post; voor sommigen is het de normaalste zaak van de wereld om je auto bij pa/ma binnen te rijden...
http://www.rtvnoord.nl/home/pagina.asp?pid=101306
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #21 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 13:22:31 »
"Zodra je van jezelf vind dat je een goede chauffeur bent, ga je waarschijnlijk al de fout in"
(Vrijwel iedereen die géén hekel aan autorijden heeft, vindt zichzelf een goede chauffeur).

Filmpje: Hartelijk omgelachen!

@Rutger: Zie bijlage: is geen knop, maar een linkje :)


En wat er nu wel en niet mag: Geef je verstand voorrang. Zoals je ook niet je motorolie gaat verversen in de woonkamer van je ouders.. 'terwijl ze nooit hadden gezegt dat je niet je auto binnen mocht rijden..
withstupid

in je voorsteltopic een foto van de auto die je ook hebt is tenslotte ook geen punt.
Maak je een half projecttopic van een voorsteltopic over een peugeot 306 dan ga je mijns inziens veeeeeel te ver (mocht u het niet weten, voor de veiligheid noem ik hier mijn eigen familiebak. dus als iemand zich aangesproken voelt..... don't)

Gevalletje: gezond verstand  :)

Volgens mij hetgeen waar de admins (terecht) ons ook elke keer weer op aanspreekt.


Hetzelfde geldt voor mij voor een voorsteltopic dat een projecttopic wordt.
Dat iemand die net op het forum zit dit eerst als non-register lid doet en dus deels in het voorstel topic praat over al zijn plannen met de polo....
Wat mij betreft: no problem.

Een deel is na een paar maanden ook weer offline. Verwachten dat zij meteen lid worden is een utopie. Meteen iedereen 'afstraffen' is jammer want daarmee weer je potentiele enthuosiaste leden en polo-liefhebbers.

Daarentegen:
Al drie jaar lid en een voorsteltopic van 100 pagina's over inmiddels je derde polo? Wat mij betreft een no-go
« Laatst bewerkt op: ma, 05 sep 2011, 13:24:45 door RoelG »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #22 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 13:48:43 »
*Aanschuif*

Het 'Wagenpark' topic is enigszins bedoeld om (al) je oude én andere auto's te laten zien; Met 1 ( één ) foto'tje per stuk; dan is voor iedereen duidelijk wat iemand rijdt, reed of in bezit had. Is een lange lijst in je onderschrift niet nodig, en is wél terug te vinden bij wie je bijvoorbeeld terecht zou kunnen over advies bij het kopen (of juist laten staan) van een andere (gezins?) auto: Bij RoelG bijv. voor die Peugeot 306, bij GG voor een Scenic..

In het voorstel topic doe je vooral jezelf voorstellen, en de auto's waarom je hier op 't forum rond hangt. Het vermelden van je andere auto's, je woonplaats, je zeilboot, je beroep etc: Dat is allemaal welkome informatie.. want kan best nuttig zijn. Maar de meerwaarde van de foto van iemand z'n zeilboot of werkplek is niet altijd aanwezig. Een foto van de gezins Peugeot 306 van RoelG: Wie zit daar nou op te wachten?  -nana-  (  -hug- ). Een foto van je huis met je enorme schuur/werkplaats: dat kàn best meerwaarde hebben.

Voorsteltopics die de spouw-gaten-uit-de-klauwen-lopen-te-escaleren is een 'nieuw' fenomeen. Er blijft wel eens vaker iemand wat langer hangen in een 'verkapt' project topic, alvorens toch lid te worden voor een eigen project topic. Het is mij persoonlijk nooit echt opgevallen, noch heb ik mij er druk overgemaakt. Als iemand langer blijft hangen kan hij/zij lid worden. Meestal wordt hij/zij daar vanzelf ook toe aangespoord. Als iemand het niet wil of kán opbrengen om lid te worden, stuur je iemand niet weg. Ook een maximum aantal pagina's is een beetje lastig: Als iemand veel reacties oproept, kunnen de eerste 5 pagina's in een paar dagen vol met commentaar staan.

« Laatst bewerkt op: ma, 05 sep 2011, 13:50:33 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #23 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 14:12:59 »
bij GG voor een Scenic..

Heel simpel: niet doehoen! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #24 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 14:28:42 »
 :) Kort: niemand zit te wachten op een foto van mijn witte pug 306 station.  -gert- Daarom staat hij er ook niet op (wil em zelf ook liever zo min mogelijk bekijken)

Wagenpark is idd nieuw en biedt ruimte voor iets wat eerder in het voorstel topic zou komen.

Wat betreft je vraag over meerwaarde:
Let wel: iemand schrijft over zichzelf wat hijzelf belangrijk vindt. Schrijvers die, vooral op het forum, elke keer nadenken over wat een ander wil zijn schaars.
Bij een voorsteltopic vind ik dit trouwens ook logisch. Je stelt tenslotte jezelf voor en dus benoem je wat anders. En als je nu zo ******lijk bent dat dit een pug 306 is. C'est la vie. Ooit genees je nog wel.
Een plaatje is wat mij betreft dan ook geen punt. Een slideshow....   -gumuz- :D :D

Anyhoe.

Volgens mij zijn we het wel eens. Gezond verstand rules!


Liever doe ik wat aan de 'verharding van de maatschappij'  op het forum :)
Over en weer zeggen wat je van mekaar, en mekaars posts, denkt....
Nu ja. vaak genoeg besproken dunkt me.

Lul af en toe ook aardig in de ruimte dus erger me ook niet zo snel aan anderen. Als het maar gezellig blijft.
Bij voorkeur wel in topics die niet zo rechtlijnig zijn. Een techniekvraag 'vervuilen' met geneuzel --> niet zinvol en onhandig.
Een projecttopic is wat mij betreft al minder hard. Sprint26 zijn topic is halvol met 'goed bezig'enz enz. Leest het lekker: Nee, maar we schrijven gelukkig geen boek. Je wil toch je waardering uiten voor al het werk.

Eerder door iemand voorgesteld (Noem geen namen) en inmiddels voorstander van die gedachte:

topic: alleen opmerkingen aangaande de vraag of het onderwerp. Bijvoorbeeld 'techniek'  en 'te koop'
soft-topics: pagina's als projecttopic enz. biedt ruimteen beetje off-topic zolang het maar wel nog iets te maken heeft met het project. (voorbeeld: de nieuwe staaling waar het project in komt te staan. Is er iets gebeurt met de auto? Nee, maar het hoort er ook bij)
off-topic: nu ja. dat spreekt voor zich.

edit: sorry voor de typfouten: in mijn oude IE op mijn werk is controleren bijna niet mogelijk doordat ik alleen de eerste regels kan lezen. Daarna typ ik blind....
« Laatst bewerkt op: ma, 05 sep 2011, 14:31:05 door RoelG »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #25 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 14:34:45 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #26 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 14:56:37 »
Hmm... en toen was er ineens een hoop tekst weg door knipwerk (@ Jaap:  -hug- Nette veegactie) en sloeg een deel van dit verhaal op niets.....

Gum veeg enz.
Blijft dit over (maar met het wegvallen van een halve pagina lijkt het nu of ik in herhaling val...):

Ik zou er voorstander van zijn om een deel van de topics: zoals techniek en te koop enz toch wat strikter te handhaven. Voegt het niets toe aan het onderwerp? weg.
Maar goed. Kan me voorstellen dat de admins daar ook niet op zitten te wachten om dat bij te houden (maar misschien moet ik niet voor anderen denken)

wil wel meegummen hoor. Maar weet dan weer niet of anderen daar weer op zitten te wachten  :D :D
« Laatst bewerkt op: ma, 05 sep 2011, 15:00:43 door RoelG »

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #27 Gepost op: di, 06 sep 2011, 09:53:10 »
Citaat
Een projecttopic is wat mij betreft al minder hard. Sprint26 zijn topic is halvol met 'goed bezig'enz enz. Leest het lekker: Nee, maar we schrijven gelukkig geen boek. Je wil toch je waardering uiten voor al het werk.
Misschien een knop ala vind ik leuk ipv steeds te posten 'goed bezig' ?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #28 Gepost op: di, 06 sep 2011, 14:22:14 »
persoonlijk loop ik daar niet warm voor (nog los van de mogelijkheden om dit eenvoudig te integreren in het forum. Daar weet ik te weinig van af)
Wat voegt dit dan toe? lekker onpersoonlijk. Je wilt toch laten weten wat jij er van vindt.

zo'n knop 'like' met de tekst '287 persons like this' ... wat voegt dat toe?  -dunno-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Gelul in de marge, en in Off-topic -> Nieuw wind?
« Reactie #29 Gepost op: di, 06 sep 2011, 17:47:43 »
persoonlijk loop ik daar niet warm voor (nog los van de mogelijkheden om dit eenvoudig te integreren in het forum. Daar weet ik te weinig van af)
Wat voegt dit dan toe? lekker onpersoonlijk. Je wilt toch laten weten wat jij er van vindt.

zo'n knop 'like' met de tekst '287 persons like this' ... wat voegt dat toe?  -dunno-
lijkt facebook wel dan -gert- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2