Auteur Topic: wie is maurice2708  (gelezen 2960 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Maurice met een trabant.
« Reactie #15 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 08:43:36 »
mwhoah.... als je dat naar gewicht rekent is dat mogelijk zelfs meer met een trabant. Weegt tenslotte niets.


maareuh:  -welkom-


Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Maurice met een trabant.
« Reactie #16 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 08:55:57 »
Hier staat naast het pand ook nog ergens een trabant. Mocht je er nog een zoeken? kan altijd eens vragen wat het kosten moet.
Is van een kennis van me.

gr ramon
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Maurice met een trabant.
« Reactie #17 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 10:28:27 »
Mocht je 26-27-28 hem rijdend hebben zou ik zeggen kom langs in Lunteren kunnen we het werk bewonderen.  -thumbsup- -klus-
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Maurice met een trabant.
« Reactie #18 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 11:53:24 »
Ik sprak vanochtend een kennis. Hij gaf aan dat er een type trabant is warin een volkswagen motor lag (polo). Jij het er een nieuwer type motor ingelgd, wat lag er eerst in? Zoals ik al aangaf, je mag foto's posten van de aandrijflijn, pastt dit allemaal?

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Maurice met een trabant.
« Reactie #19 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 12:06:07 »
Yep, laatste trabants zijn voorzien met polo-motoren:

Volgens mij hoef je geen raketgeleerde te zijn om een trabant te vzv een smallblock van VW:
motorsteunen enzo kun je van bestaand iets pakken.
(ook geinig: 1.6 16v erin -naughty-)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Maurice met een trabant.
« Reactie #20 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 12:27:55 »
er zijn al trabantjes uitgerust met g40 motoren, ook een nederlandse ;) niets is te gek

Trabantjes wegen nog geen 700kg, dus dat gaat wel, sneller als een polo!

@ramon, is dat een sedan of een kombi? En welke staat issie, die laatste zijn vaak in zeer slechte staat (slecht behandeld tegen roest af fabriek)

Aan de fotos van maurice te zien, is dat ook een van de laatste serie (interieurventilator  en daarmee andere motorkap, en nog wat details ;))
« Laatst bewerkt op: vr, 05 aug 2011, 12:32:22 door Rverlinde »

Offline maurice2708

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
Re: Maurice met een trabant.
« Reactie #21 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 13:09:18 »
goedemorgen :) ja klopt idd hij is van 1991 de laats gebouwde zijn idd slecht behandelt tegen roest heb in de dorpels al moeten lassen...
de motor paste wel zo aan de bak en verlopig ga ik ook de origineele bak eraan laten mocht die het begeven kan ik altijd nog een bak van volkswagen erachter hangen en het schakelmeganisme en assen aanpassen. wat ik verder aan heb moeten passen is een motorsteun moeten maken, omdat in het blok geen schroefgaten zaten voor de origineele. koelstofresevoir kwam ik niet meer mee weg, heb ik ook van een polo gehaald en rechs moeten plaatsen. voorpijp paste ook niet kwam tegen de bodem ook om moeten lassen. kwam meer bij kijken dan ik dacht maar al met al viel het nog mee en is goed te doen. ik ga vandaag eens foto`s maken van hoe het er nu uitziet -thumbsup-
de trabant wordt origineel met een 1.1carberateur motor geleverd met 39 pktjes.
weegt standaart 710 kilo maar daar zit ik al onder achterbank is verwijdert, 2cobra kuipjes, polyester grill oude type, en al het onnodige zit er niet meer in. verder zijn de achterlichte ook van het oude type.
wat ik nog in gedachte had voor de komende tijd was een rolkooi dus dat gaat er ook nog aan komen :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: wie is maurice2708
« Reactie #22 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 15:16:49 »
Als je ook een motorkap van een 601 plaatst, ziet t er nog leuker uit, Behoeft wel wat aanpassing, frame omlassen ivm de blower

Overigens trabantjes hebben 1 groot roestprobleem en dat is het gewei, onderdeel van de kokerconstructie. De tussenbalk onder het schutbord tussen de 2 andere kokers. Zitten 2 uitstulpingen aan, vandaar de naam Gewei. Gemiddelde trabant is daar rot, en das ook wel belangrijk om te vervangen.
Enkel de dorpels laten lassen, ben ik bang dat je nog gaat schrikken wat je tegenkomt als je goed gaat zoeken. Wielkastranden en dergelijke rotten ook vaak weg.

Originele bak kun je niet zomaar vervangen voor een vw bak. Aandrijfassen passen ook niet (trabant is smaller) en zo zijn er allemaal onvolmaaktheden. Beter is een wartburg 1.3 bak. Die kunnen wat meer hebben en passen makkelijk.

Rolkooi lijkt me verstandig. Trabanten zijn verre van stevig gebouwd, dak biedt al helemaal geen bescherming omdat het ook van duroplast is.

Originele grill is duroplast. Succes met t vinden van polyester in die auto, op t dash na :P

Overigens, ik heb wat meer kennis van trabantjes dan de gemiddelde forummer hier, zit zelf ook op een trabantenforum.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: wie is maurice2708
« Reactie #23 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 15:33:03 »
Overigens, ik heb wat meer kennis van trabantjes dan de gemiddelde forummer hier, zit zelf ook op een trabantenforum.

Had je dan niet beter daar kunnen blijven -nana-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: wie is maurice2708
« Reactie #24 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 15:42:05 »
gaan we weer kinderachtig doen arjan -gumuz-

die hebben geen polos daar, en een trabant is nog meer werk om op te lappen dan de gemiddelde polo 1. (of je moet veel geluk hebben) En daar heb ik dus de ruimte niet voor.

Offline maurice2708

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
Re: wie is maurice2708
« Reactie #25 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 15:59:03 »
@The_Maxx ik weet egt wel hoe de trabant in mekaar zit en waar die rot is en hij is verder gewoon niet rot. heb hem al helemaal uit mekaar gahaald. en ik zij ook al zelf dat ik dan de assen moet gaan aanpassenen dat de grill van duroplast is. is ook zo maarja polyester duroplast allemaal licht spul met hars in elkaar gezet. mijn vader rijdt al 25 jaar trabant dus ik weet egt wel hoe wie en wat....

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: wie is maurice2708
« Reactie #26 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 16:43:57 »
ah, een kenner. Dan heb je wel geluk gehad met enkel de dorpels te hoeven lassen!

Zou het er niet op wagen om er een vw bak achter te zetten, je weet wat t allemaal aan werk kost, en tis echt geen kattepis!

Polyester is totaal anders dan duroplast hoor :P maargoed.

zit je zelf niet op dit forum? of je pa?

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: wie is maurice2708
« Reactie #27 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 17:29:31 »
ah, een kenner. Dan heb je wel geluk gehad met enkel de dorpels te hoeven lassen!

Zou het er niet op wagen om er een vw bak achter te zetten, je weet wat t allemaal aan werk kost, en tis echt geen kattepis!

Polyester is totaal anders dan duroplast hoor :P maargoed.

zit je zelf niet op dit forum? of je pa?

Dat jij het niet aandurft om een andere bak achter zo'n blok te hangen wil niet gelijk zeggen dat je het niet moet doen....als je een beetje handig bent is alles mogelijk. Baksteunen zijn goed te doen om die te maken denk ik zo, en assen maken of laten maken moet ook niet het grootste probleem zijn.

@ Maurice: Lekker bezig -thumbsup- Misschien ooit es een 1.6 er in oid of iets met motorfietscarbs, altijd leuk -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: wie is maurice2708
« Reactie #28 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 19:02:41 »
Had je dan niet beter daar kunnen blijven -nana-
:) -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: wie is maurice2708
« Reactie #29 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 23:52:55 »
er zijn al trabantjes uitgerust met g40 motoren, ook een nederlandse ;) niets is te gek

Trabantjes wegen nog geen 700kg, dus dat gaat wel, sneller als een polo!

@ramon, is dat een sedan of een kombi? En welke staat issie, die laatste zijn vaak in zeer slechte staat (slecht behandeld tegen roest af fabriek)

Aan de fotos van maurice te zien, is dat ook een van de laatste serie (interieurventilator  en daarmee andere motorkap, en nog wat details ;))

De trabbi waar ik het over heb is een sedan, vraag me niet welk type. Het is in ieder geval wel een hok. Maar goed staat in de weg bij het pand van mijn pa, weet niet of ie hem weg wil doen. Ik geloof wel dat het geen nieuw type is, volgens mij heeft die ook veel polyesther delen.

@Rutger......als je interesse hebt moet je komen kijken als ie m wegdoet. Maar denk dat het project te groot  van omvang is, moet helemaal uit elkaar.
'
Goed......on topic.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.