Auteur Topic: 6/7 - aug - 2011 Speedweekend posterholt  (gelezen 4578 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
6/7 - aug - 2011 Speedweekend posterholt
« Gepost op: vr, 05 aug 2011, 08:50:47 »
Voor de geinteresseerden hier de link naar het speedway circuit in Posterholt.

http://www.pac2002.nl/

Komend weekend wordt er het speedweekend gereden. Zaterdag starten we om 13.30 en zondag om 11.30uur. De sprintklasse is misschien wel interessant. deze bestaat met name uit polo 1 en 2 en corsaA. Rijden daarin met max getunde 1300cc motoren (met name slebhebels), aangepaste bak, 45er webers en staan op slicks.

Beetje laat misschien, maar bij deze is iedereen uitgenodigd om te komen kijken. Ook staan er andere wedstrijddagen op. Deze zijn in sept en Okt, dit zijn de laatste van dit seizoen. Mocht er iemand komen kijken, mijn startnummer is #26 in de sprintklasse, kom even een praatje maken of een biertje drinken  -thumbsup-

Groetjes Ramon
« Laatst bewerkt op: vr, 12 aug 2011, 22:10:01 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: speedweekend
« Reactie #1 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 10:33:36 »
Rijd je alleen in Posterholt? Heb wel zin om een keertje te kijken maar vind >200 km enkele reis wat te ver...
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: speedweekend
« Reactie #2 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 15:19:50 »
ach martin, kom je toch gelijk ffkes da wiellager bij mij dumpen. Dat circuit ligt hier vlakbij.

Alleen ist vant weekend nogal regenachtig, lijkt me dan niet verstandig om dan met slicks te gaan rijden :P

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: speedweekend
« Reactie #3 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 15:30:43 »
Waarom geen slicks -dunno- der zijn ook rain slicks rutger.....

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: speedweekend
« Reactie #4 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 15:33:34 »
slick = profielloos, in mijn opinie. Alles met groeven is semi slick of "normale band"

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: speedweekend
« Reactie #5 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 18:49:07 »
ach martin, kom je toch gelijk ffkes da wiellager bij mij dumpen. Dat circuit ligt hier vlakbij.


Want nu is het opeens een goede reden?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: speedweekend
« Reactie #6 Gepost op: za, 06 aug 2011, 00:05:29 »
huh? nee, was een geintje  -thumbsup- damn, humorloze -nana-

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: speedweekend
« Reactie #7 Gepost op: za, 06 aug 2011, 09:03:32 »
jou ken ik wel,kom al jaren op posterholt en venray en de oudere circuit's wat gone but not forgotten zijn,succes word een afwisselend weer weekendje,heb je niet bij boels heerlen gewerkt toevallig?
ik ga zaterdag alleen kijken,groetjesssss
« Laatst bewerkt op: za, 06 aug 2011, 09:05:14 door coupeetje »
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: speedweekend
« Reactie #8 Gepost op: za, 06 aug 2011, 12:23:37 »
slick = profielloos, in mijn opinie. Alles met groeven is semi slick of "normale band"

Slicks = profielloos  -thumbsup-

Dan heb je nog de intermediates/semi slicks hier zit een groeven in,  en dan nog de regenbanden.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: speedweekend
« Reactie #9 Gepost op: za, 06 aug 2011, 13:55:30 »
Kan me vergissen maar volgens mij heeft "slick" toch écht te maken met de samenstelling van het rubber van een band, dus een slick met beetje profiel (lees regen slick) is totaal niet te vergelijken met een zoals jij het noemt "normale band" omdat deze van een compleet andere soort samenstelling is als de slick voor in de regen.....

Jammer ramon dat ik dit weekend al bij jouw om de hoek (Hoeve Dörenberg té waubach) naar het Kever weekend ga van Kever Club Nederland anders was ik wel even komen kijken......
« Laatst bewerkt op: za, 06 aug 2011, 13:58:42 door Hanf »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: speedweekend
« Reactie #10 Gepost op: za, 06 aug 2011, 14:44:04 »
slick : smooth and glossy; sleek

Een slick is profiel-loos. Alles met enig profiel is een intermediate : tussen-in-ding, of 'semi-slick'..   En semi-slick of anderszins plakkerige raceband is nog steeds géén straatband.
Een straatband is gemaakt om ki-lo-me-ter-s lang mee te gaan (slijtage beperkt), terwijl een slick, intermediate, semi-slick of raceband vooral, enkel en alleen voor GRIP moet zorgen.
 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: speedweekend
« Reactie #11 Gepost op: za, 06 aug 2011, 15:15:38 »

Een straatband is gemaakt om ki-lo-me-ter-s lang mee te gaan (slijtage beperkt), terwijl een slick, intermediate, semi-slick of raceband vooral, enkel en alleen voor GRIP moet zorgen.

slicks kun je weer en hardheid krijgen, heet ook wel compound
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: speedweekend
« Reactie #12 Gepost op: za, 06 aug 2011, 21:27:29 »
Rijd je alleen in Posterholt? Heb wel zin om een keertje te kijken maar vind >200 km enkele reis wat te ver...

Yep ik kom alleen in posterholt, wel zou het in de toekomst mogelijk zijn dat we een gastrace rijden in bv ter apel. Maar dat zal dit jaar niet gebeuren.

gr ramon
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: speedweekend
« Reactie #13 Gepost op: za, 06 aug 2011, 21:29:38 »
ach martin, kom je toch gelijk ffkes da wiellager bij mij dumpen. Dat circuit ligt hier vlakbij.

Alleen ist vant weekend nogal regenachtig, lijkt me dan niet verstandig om dan met slicks te gaan rijden :P

Nope, heb geen manche in de regen gehad vandaag........Er zijn vandaag misschien 3 manches van een andere klasse in de regen verreden. Hebben vandaag dus genoten -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: speedweekend
« Reactie #14 Gepost op: za, 06 aug 2011, 21:39:11 »
jou ken ik wel,kom al jaren op posterholt en venray en de oudere circuit's wat gone but not forgotten zijn,succes word een afwisselend weer weekendje,heb je niet bij boels heerlen gewerkt toevallig?
ik ga zaterdag alleen kijken,groetjesssss

Dag Ron,

ik heb bij een schade bedrijf in kerkrade/heerlen gewerkt. Momenteel niet meer gelukkig.
Ik race zelf al jaren, heb heel lang in vanray en posterholt gereden met de stockrods. Samen met een vriend van ons. Altijd samen in dezelfde kleuren gereden (geel/blauw). Venray wordt binnenkort weer gereden, geloof ergens eind aug. Gewoon een aanrader om eens heen te gaan, jij kunt het weten......

Vandaag wel een lekkere dag gehad, was gezellig. Momenteel is het voor mij wel zo dat ik kwa vermogen niet mee voorin kan draaien. Deze winter wordt er het een en ander aangepast en er komen nieuwe slicks. Dus volgend aar willen we weer fris aan de start staan. Momenteel zijn we bezig met het bouwen van een wagen voor diezelfde vriend.
Vandaag ben ik zesde geworden, net niet in de prijzen :). Maar moet eerlijk zeggen is ook best een prijzige klasse. Alleen de avon slicks (ja die zonder profiel, voor met mooi weertje) al kosten tussen de 200 en 250euro per stuk. De tweede manche moest ik van het gas af, mijn schakelaar om de vin aan te zetten was defect en mijn ventilator draaide niet, heb wel kunnen uitrijden maar wel wat minder snel.

Rijd jij normaal dan ook mee? En ben je geweest of kom je morgen.

gr ramon
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.