Auteur Topic: WegenWacht / BreakDown Service  (gelezen 840 keer)

  • Gast
WegenWacht / BreakDown Service
« Gepost op: di, 08 apr 2003, 16:17:50 »
Ik heb een steilhek 1,0 uit '85. Alleen heb ik een probleem als de motor stationair draait, of als ik weinig toeren draai. Als ik gewoon rij heb ik geen problemen, maar bij stoplichten slaat hij af. Ik moet hem op toeren houden met het gaspedaal anders slaat hij af. Ook als ik met lage toerental rij schokt hij een klein beetje.

Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik een koudemotor had, maar toen de motor warm was bleef ik het houden.
Toen dacht ik dat het kam omdat ik te weinig brandstof had maar nadat ik getankt had bleef het probleem.
Hij krijgt genoeg benzine, want als ik door rij is er geen probleem en loopt de motor normaal.

Kan het zijn dat ik op 3 cilinders rij? En hoe merk ik dat?

Een collega zei dat een oorzaak kan zijn dat er roest van de tank de stationairsproeier verstopt. Waar zit deze en hoe maak ik hem schoon

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
WegenWacht / BreakDown Service
« Reactie #1 Gepost op: do, 10 apr 2003, 16:05:22 »
Hmmm... klinkt als ontsteking. Ik zou het eens stapsgewijs aanpakken. Bij de wat oudere polo is de onsteking aan slijtage onderhevig: contactpuntjes vervangen, afstellen (makkelijk zelf te doen, boekje erbij of vragen op dit formum  :) ). Eventueel meeteen ook de condensator vervangen (electronisch dingetje dat is aangesloten op je onstekingshuis). Bougies schoonmaken/vervangen. Daarna onstekingstijdstip laten afstellen en stationair toerental/CO-gehalte afstellen: Wat moeilijker voor beginner want je hebt apparatuur nodig. Het beste kun je hiervoor naar de plaatselijke familiegarage gaan.
Als het dan nog niet goed is: benzinefilter vervangen, een fles gewone wasbenzine in je halfvolle tank gooien (ik heb goed naar serge geluisterd  ;) ) en normaal leegrijden (zorgt voor schoonspoelen van de sproeiers enzo. Ook je carburateur (dat metalen mechaniekje onder je ronde luchtfilter) schoonspuiten met carb-cleaner (verkrijgbaar bij autozaak). Als je auto dan nog niet lekker loopt.... geef je hem aan mij  :D
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

  • Gast
WegenWacht / BreakDown Service
« Reactie #2 Gepost op: do, 10 apr 2003, 16:29:50 »
Tja, ik heb dezelfde dag maar de wegenwacht erbij gehaald (langleve de "woonplaats service") deze maakte het luchtfilter los, en maakte de carburateur schoon .... en draaien :) binnen twee minuutjes was hij klaar ….

Maar die wegenwachter trok even aan de gaskabel, maar ik wist niet dat m’n motortje zoveel toeren kon maken … :o

Maar ik gooi wel een fles wasbenzine in de tank als hij half leeg is.

 -cool-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
WegenWacht / BreakDown Service
« Reactie #3 Gepost op: vr, 11 apr 2003, 21:21:09 »
als je niet wistdat hij zoveel toeren kon maken ,geef dan maar eens echt gas  :D  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .