Auteur Topic: nee he  (gelezen 1049 keer)

  • Gast
nee he
« Gepost op: di, 18 mrt 2003, 13:43:47 »
Hmm...nou rook ik de laatste tijd al af en toe een koelwaterachtige geur in het interieur van mijn 87-er Steilheck 1.3 dus ik heb een voorzichtige blik geworpen in het koelwater reservoir. Ik twijfel...maar het lijkt dat het niet meer helemaal helder blauw is...niet dat de olie erop drijft ofzo, maar koelwater vers uit de fles is helderder zeg maar...moet ik het einde van mijn koppakking vrezen?? Ik heb de laatste tijd wel aardig wat snelwegkilometertjes gedraaid, en zoals jullie weten draait zo'n motortje met 4-bak dan aardig wat toeren bij 120 km/u....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
nee he
« Reactie #1 Gepost op: wo, 19 mrt 2003, 20:50:19 »
Nou, voor een lekke koppakking hoef je echt niet meteen te vrezen als de kleur van de koelvloeistof niet meer helemaal 100 is..


Mijn koelvloeistof is jaren diarree oranje geweest,. van de roest...

Controleer eens of je ventilator wel aanslaat, of het niveau goed blijft, en of je geen lekkage hebt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

  • Gast
nee he
« Reactie #2 Gepost op: wo, 19 mrt 2003, 22:02:06 »
Zie mijn andere bericht elders op het forum...fan slaat prima aan...in ee uur file zeker 10 keer ;-)
Pas kleine beurt gehad waarbij o.a. de koelvloeistof is vervangen. Ik gok op een kleine lekkage ergens aangezien ik om de paar maanden wat moet bijvullen...
--
misschien eens zo'n flesje Wynn's anti leak door de koelvloeistof mikken? Of zijn jullie heel erg anti-toevoegingen ;-)




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
nee he
« Reactie #3 Gepost op: wo, 19 mrt 2003, 22:06:15 »
ben niet tegen antilek ,maar een koppakking lek is maar een remedie ,vervangen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 1990polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
nee he
« Reactie #4 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 16:07:02 »
kwoot:

Ik heb de laatste tijd wel aardig wat snelwegkilometertjes gedraaid, en zoals jullie weten draait zo'n motortje met 4-bak dan aardig wat toeren bij 120 km/u....

unkwoot.

Ach, hoe vaak ik al niet in de 140-160 km/u range heb gezeten met mijn 4-bakje...  :D Loopt na 13 jaar nog steeds als de spreekwoordelijke naaimachine.