Auteur Topic: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)  (gelezen 9826 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #15 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:14:44 »
APK gebeurd ook direct, of direct na het weekend  -thumbsup- was ook zeker niet van plan om er nog weken mee rond te rijden
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #16 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:18:48 »
bull shit. Mijn auto was ruim 2 maanden te laat. Niets gehad.

Gekocht zonder apk of gewoon 2 maanden niet gekeurd gehad terwijl je m wel al in bezit had? (dus je m al in bezit had toen ie nog apk had)
Dat is het enigste wat verschil maakt.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #17 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:21:23 »
bull shit. Mijn auto was ruim 2 maanden te laat. Niets gehad.

hoho er zijn meerdere die na 2 maanden een bekeuring hebben gehad!

Ik heb het laatst ook zo gedaan weekend ophalen en die maandag laten keuren. niets van gehoord.

Schorsen zal +- 25 euro, zijn maar niet binnen 3 maanden weer ontschorsen dat gaat je dus dubbel geld kosten.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #18 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:27:58 »
gaat die twee maand niet in na overschrijving? plus dat hij gelijk apk gekeurd wordt lijkt mij niet echt waarschijnlijk dat hij een boete gaat krijgen voor de nalatigheid van de vorige eigenaar -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #19 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:30:06 »
ok de auto was al in mijn bezit. Maar ik zie niet waar het verschil zit. Een computer kijkt niet of ik de auto met gekocht heb om me vervolgens te bestraffen voor het kopen van een auto zonder apk, de computer die de bekeuring uitschrijft ziet alleen apk ja of nee.

Bovendien zou het heel zot zijn dat je alleen autos mag kopen met apk. Of direct schorsen. Waar je dubbel kosten op zou maken omdat je dan binnen drie maanden de schorsing weer kwijt wil.
Niet dat er zulke dingen niet bestaan in nederland. Het is wat dat betreft een raar land.

Natuurlijk zijn er mensen die na 2 maanden een bekeuring gekregen hebben, maar dat betekend niet dat iedereen ze krijgt na 2 maanden.

Voor mijn polo niet, en voor de kever pas na 4 maanden. Was mijn schorsing vergeten te verlengen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #20 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:33:22 »
gaat die twee maand niet in na overschrijving? plus dat hij gelijk apk gekeurd wordt lijkt mij niet echt waarschijnlijk dat hij een boete gaat krijgen voor de nalatigheid van de vorige eigenaar -dunno-
Nee, die 2 maanden gaat in na de vervaldatum van de apk. Risico is het grootst als de auto na die 2 maanden van eigenaar wisselt. Gelijk apk keuren is op dezelfde dag, en dan moet ie ook goedkeur zijn als ik me niet vergis.

@jelle: computer ziet wel eerder een kenteken zonder apk als dat van eigenaar wisselt. Richard bijvoorbeeld heeft die coupe destijds gekocht, en er zat 1 of 2 dagen tussen voor hij apk had, maar heeft wel een boete ontvangen.

En hoe langer de auto al geen apk heeft, hoe groter de kans op een boete bij eigenaarswissel.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #21 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:33:57 »
Geen fabeltjes, jongens. Ontschorsen binnen 3 maanden kost je geen extra geld, het is alleen zo dat je bij ontschorsing binnen 3 maanden alsnog de verschuldigde wegenbelasting moet betalen, maar die is in dit geval sowieso 0.
Qua bekeuring: de gedoogperiode bedraagt 2 maanden, maar dat is inderdaad gedogen (als je aangehouden wordt kun je alsnog een prent krijgen). Daarna is er simpelweg een registercontrole. Je kúnt er geluk mee hebben, maar over het algemeen kun je de dag na de 2 maanden inderdaad een controle verwachten, en dus een bekeuring.

De nuance die Rutger aanbrengt klopt. Die gedoogperiode geldt in principe alleen voor een auto die al in je bezit is op het moment dat de APK afloopt. Koop je een auto zonder APK, dan vindt er over het algemeen direct ook een registercontrole plaats, en kun je dus een bekeuring verwachten gedateerd op de dag na aankoop. Vrijdag ophalen en maandag afmelden mét APK zal in 99% van de gevallen nog wel goed gaan, maar donderdag overschrijven en dinsdag of later pas afmelden met APK is in mijn ogen 99% kans op € 106.

Bij het niet-tijdig verlengen van een bestaande schorsing heb je overigens ook geen garantie op na 2 maanden aan de beurt. Komt ook daar vaker voor, maar kan soms ook net wat langer duren.

Maar goed, dan nog moet iedereen zelf de afweging maken...

EDIT: @Jellehier: je aannames kloppen dus niet helemaal, zeker niet voor wat betreft het feit dat de computer/controle geen onderscheid zou maken tussen al in bezit hebben of aankopen zonder APK. Ik ben ervaringsdeskundige (al meerdere keren en in alle bovengenoemde situaties).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #22 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 14:57:19 »
toch debiel want dan word je simpel gezegd verplicht een auto te kopen met apk en anders extra kosten te maken.  -gert-
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #23 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 15:05:35 »
Tja, ik ben dan weer ervaringsdeskundige en heb andere ervaringen:

RX-7 gekocht, zonder APK en was al een jaar geschorst.  Ik heb de auto overgeschreven en via de ANWB verzekerd (en niet geschorst!). Ik heb de auto een tijd op openbaar terrein gestald gehad (vandaar geen schorsing) en pas na een maand of 3 een bekeuring gekregen dat ik de APK van de auto niet in orde had. Toen pas de auto geschorst en op privéparking gezet.

Blijkbaar zit er in de registercontrole geen boetegarantie, hangt het misschien af van het aantal mutaties dat de RDW te verwerken krijgt op dat moment en bij >xx mutaties/uur/minuut/seconde je de dans ontspringt?

Verder heb ik ook op 2maanden en 1 dag na verlopen apk een boete op de mat gehad, toen ik de auto al in bezit had. 


Maar goed, dit is een hele andere discussie, het gaat hier om een prachtige marsrode steilheck (brings back memories, mijn eerste polo was een marsrode steilheck uit '83, ook met 40 steigerende paarden  -naughty-)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #24 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 15:43:13 »
Helaas is "marsrood" de originele kleur niet  -boehoe-.. deze was oorspronkelijk "gambiarood" of iets in die richting.. donkerder rood in ieder geval.
De auto is van de buitenkant een keer overgespoten, het lijkt op de foto op marsrood maar ik heb het idee dat het lichter is als marsrood.. wat meer richting oranje dan origineel marsrood.  -dunno-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #25 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 10:08:37 »
Even een update (1):

De Polo staat inmiddels bij huis, maar dat ging niet zonder problemen -boehoe-.. vrijdag eind van de middag overgeschreven en toen op huis aan. Na een kilometer of 2 stond ik ongeveer stil met een motor die niet meer stationair wou draaien, op 3 cilinders leek te lopen... Veel gas geven in de 1 en proberen weg te rijden resulteerde in 1 meter "rijden" met het stilvallen van de motor tot gevolg.. daarnaast had ik last van een knipperend olielampje en een irritante oliezoemer  -uitlachen-..

Dus: slepen naar een fatsoenlijke parkeerplaats en zondag opgehaald met de autoambulance..  :)
Eerste keer ooit dat een Polo mij in de steek liet  -boehoe-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #26 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 10:12:55 »
Dat brengt helaas ook memories terug. Bij halen van de marsrode steilheck stond ik na 1km stil met een oververhitte motor doordat er amper koelvloeistof in zat vanwege een lekke koelslang   -hitit- .

Eén voordeel: beter nu dan dat hij het doet als je naar je stageadres wil (en je ergens in het verre Oosten staat :) )
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #27 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 10:15:36 »
Even een update (2):

Auto stond zondagmiddag dus in Zuidlaren :) Eerst maar eens even met de hogedrukreiniger erover en vervolgens eens inspecteren wat er aan mankeerde voor de APK. Momenteel zijn nieuwe contactpuntjes (of wat er van over was) en bougies onderweg, aangezien die maleur waren en de reden dat de Polo mij in de steek liet..

Gedaan:
Portier / Deurhendel bestuurderskant wou niet open, gefixt  -klus-
Plastic pookknop vervangen door een leren  -sturen-
Kachelmotor gedemonteerd, want deze is overleden...
Bodem + remleidingen geinspecteerd en remleidingen van nieuwe coating voorzien

Belangrijke zaken die nog moeten voor de APK:
Wellicht roest van de remschijven verwijderen (maar dat is misschien zo klaar na een ritje en een potje stevig remmen)
De toeter fixen
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #28 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 10:18:12 »
Dat brengt helaas ook memories terug. Bij halen van de marsrode steilheck stond ik na 1km stil met een oververhitte motor doordat er amper koelvloeistof in zat vanwege een lekke koelslang   -hitit- .

Eén voordeel: beter nu dan dat hij het doet als je naar je stageadres wil (en je ergens in het verre Oosten staat :) )

Hehe, ja exact! Maar daarom loop ik nu alles gelijk even bij langs, zodat ik weet dat de auto straks wel goed is  -thumbsup-
Het mooie is dat het me niet eens zo heel veel kon schelen hahaha, stukje slepen etc. ophalen met de aanhanger.. ach in ieder geval wel veel lol gehad vrijdag en zondag  -thumbsup-
Eerste gedachte was wel: Goh, goede auto heb ik gekocht  -uitlachen-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ ND-16-BH ] Polo 2 Steilheck (Stijlvolle Hek)
« Reactie #29 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 10:22:34 »
Auto is niet eens rood te noemen, lijkt eerder oranje... tijd voor een 01 op de deuren en een redneck vlag op het dak?  -hitit-

Total costs so far:
200 aanschaf + 42,50 (2 x menu bij McDonalds en 2 kratjes bier voor de sleepkosten  -uitlachen-)

Andere onderdeeltjes zijn in bestelling, waterpomp en distributie komen er ook nog bij.. kosten n.n.b.  -dunno- 

APK wordt dus pas donderdag aangezien ik woensdag pas een kachelmotor kan halen

Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..