Auteur Topic: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion  (gelezen 30361 keer)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #15 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 18:50:52 »
Interessant! Maar verlagen gaat in ieder geval nog niet gebeuren, de achterwielen bedekken ging vanochtend wel erg makkelijk en staat nu meteen hoog op het lijstje.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #16 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 19:42:56 »
Goeie info over het verlagen, ware het niet dat bij het hypermilen met een Polo je vooral ook aan verlaging zou kunnen denken om het zwaartepunt te verlagen en de wegligging te verbeteren = minder de rem hoeven gebruiken?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #17 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 21:29:21 »
-gert- Nog nooit onder een polo gelegen ofzo  -dunno-  De tunnelversteviging is altijd je laagste punt! als je uitlaat lager hangt dan heb je m niet juist gemonteerd......

Moet je wel een tunnelversteviging hebben..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #18 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 22:06:03 »
[offtopic]Wat voor draadje heb jij nou op je carterplug zitten?[/offtopic]
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #19 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 22:14:15 »
Olietempsensor, lijkt me zo?  :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #20 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 22:18:59 »
@ghop: mijn auto hangt achterover door de 60/60mm verlaging, en ik raak dus eerder de middendemper dan de tunnelversteviging ja. Uitlaat is laagste punt bij verkeerd afgehangen en bij geen tunnelversteviging aanwezig (bij 2f zitten ze d8 ik altijd?)

Te laag maken is idd weer slecht voor de weerstand, dan blijft ie te goed aan t wegdek plakken.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #21 Gepost op: wo, 07 sep 2011, 22:21:20 »
Moet je wel een tunnelversteviging hebben..



Die heb ik dus wel op de 2f (had m ook op de 2) en heb al eens een stukje zonder gereden en dan is toch echt te slap in de carroserie.....

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #22 Gepost op: do, 08 sep 2011, 16:16:54 »
Heb wat van Jelle gekregen  -klappen- -klappen- -klappen- -klappen-

Ben d'r echt suuuuuuper blij mee, super vet!!!!  :) :D :D :D :D





'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #23 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 01:06:34 »
Tijd voor een EcoUpdate! Vandaag even een uurtje bezig geweest met ecohok polo-tje. Op de planning stonden wat kleine dingetjes en zowaar allemaal af kunnen krijgen met ongeveer een uurtje werk, heerlijk weer ook d'r voor. Ook was het een lekker gevoel om al de klusjes zonder tegenslagen geklaard te krijgen, dat mag ook wel eens.

Ik zit ook bijna op het eind van m'n tank, dus binnenkort heb ik weer een gemiddeld verbruik. Wel ben ik bang dat ik minder zuinig heb gereden, o.a. m'n vriendin en m'n vader hebben er bij elkaar zo'n 80 kilometer in gereden. Zelf heb ik ook een paar momentjes gehad van gas intrappen/haast. Maar verder bevalt het eco cruisen mij eigenlijk wel. Ik zit op de snelweg ook super relaxed 90 te cruisen, ben niet opgefokt ofzo. Ben d'r echt blij mee, daarentegen is het ook van belang dat ik zo min mogelijk vaart verlies, bochtjes neem ik dus nog wel sportief.

Plaatjes kijken vinden jullie leuk hè? Doe maar scrollen :D
Uiteraard de auto van z'n plek geduwd en na het klussen ook weer op z'n plek geduwd, starten en rijden kost benzine  -naughty-


Gereedschapsspulletjes achter de auto neer gekwakt. Ik moet een grotere gereedschapskist hebben, die kleine grijze begint overvol te raken (maar is wel lekker formaat)


Via Pieter een linker koplamp geregeld welke normaal af te stellen was. De boel staat niet zo heel erg in lijn, maar goeie, ik vind het best --> low standards :D (gisteren al gedaan).


Ook via Pieter een dashboard met toerenteller kunnen regelen, stond heel hoog op mijn lijstje. Foto 1 = groot gapend gat.


De operatie tafel, de kilometerteller wordt immers meegenomen naar de nieuwe bak (nummer 2 alweer voor mij)!


Ruitenwissers lager zetten, easy fix en hopelijk minder luchtweerstand omdat ze lager staan :) (of juist meer omdat ze nu meer haaks staan).


De antenne was in het voorscherm gevallen, dus weer even omhoog krijgen. Wel in standje minimaal gezet.


Bougies vervangen, de huidige zaten er al een tijdje in volgens mij (weet niet precies..).

Kwam uit cilinder 1


De bougies die er nu in zitten - Beru Ultra


Cilinder 1 - 2 - 3 - 4 [ op cilinder 2 na allemaal mooi licht bruin/rood, nummer 2 was iets witter *vreemd*  -dunno- ]



Verder bij het sleutelen er nog even op gewezen dat m'n voorschermen toch echt best wel gaar zijn. Als iemand nog 2F schermpjes weet in redelijk tot goede staat tegen een leuke prijs, laat het weten!

Verder heb ik nog niet de econometer ingebouwd, want ik weet even niet zo goed op welke vacuümslang ik 'm moet aansluiten, van de rembekrachtiger? Van de koolstoffilter pot ding welke rechts voorin de auto hangt? Ik weet het niet, misschien iemand wel? Bij de meter zit een slangetje en een T-stuk, ik ga er dus vanuit dat ik een slang moet doorsnijden en het T-stuk er tussen moet plaatsen. Zie ook de foto, de 3e slangen lopen allemaal door het beeld.

1 = dunste slangetje en loopt richting luchtinlaat
2 = dikke harde gladde slang (lol) richting rembekrachtiger
3 = dikke zachte slang richting koolstofpotjeding


'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #24 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 01:39:37 »
Goed verhaal! Mooie  -foto-, het was ook te mooi om niets te doen he. Als ik zo naar je foto's kijk valt me wel op dat je nog wat aan gewichtsbesparing kunt doen  -dunno-.
Ivm met de wat wittere bougie zou ik zeggen, gooi eens een flesje reiniger van wynns op een volle tank
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #25 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 10:01:47 »
Gewichtsbesparing klopt wel inderdaad, reservewiel, achterbank, hoedenplank, wat spulletjes in de achterklep zitten standaard in m'n auto en dat wil ik eigenlijk zo laten. De bruikbaarheid van m'n auto moet op die punten niet gecomprimeerd worden, vind ik  :) .
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #26 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 10:08:58 »
Gewichtsbesparing kun je ook op andere manieren halen , bv een rvs spaghettispruitstuk ipv het gietijzeren spruitstuk .
Bevorder je meteen iets de prestaties en je levert geen comfort in .
Je zou ook nog het een en ander aan isolatie materiaal en anti dreunplaten weg kunnen halen .
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #27 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 10:14:44 »
Ander punt is nog budget, low-budget  -hug-. RVS spaghetti, of ombouw met 3F multipoint inlaat traject is voor mij nu dus ook nog even te hoog gegrepen.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #28 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 10:22:40 »
Duidelijk, al snap ik niet echt wat sommige spullen met de bruikbaarheid te maken hebben maar daar zul je zelf het antwoord wel op weten. (Je hoeft hier ook niet alles uit te leggen he) -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #29 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 10:26:13 »
spruitstuk hoeft via ebay niet duur te zijn.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.