Nou, daar gaan we weer. Vanmiddag aan het klooien geweest bij m'n broer voor de deur. Beide polo's met de neuzen naar elkaar en gaan met die banaan. Alvast mijn excuses voor het ontbreken van foto's, was met m'n stomme kop de camera vergeten
.
Wat heb ik gedaan? (en waar lette ik op, gas geven = inhouden/stotteren maar wel uiteindelijk in toeren klimmen en stationair draaien gaat moeilijk -> valt weg/stikt) Met behulp van o.a. Mono-Motronic selbststudienpogramm wat hier op het forum tussen de documentatie staat, heel mooi!
- ontsteking uitgewisseld, geen effect
- heel de monopoint injectie omgewisseld, geen effect
- weerstand blauwe temp sensor gemeten, in orde (zowel @ 30 graden als @ 70 graden kvs temperatuur)
- weerstand injector gemeten, in orde
- oude bougies erin gedraaid, geen effect
- 'nieuwe' kabelboom uitgelegd op straat, binnenkort inbouwen?
- de vacuum slangen los gehad, motor gaat anders lopen maar de haper/stotter blijft
- wat tikjes tegen de brandstofpomp gegeven, misschien dat daar het probleem in zit?
- gebeld met de plaatselijke VW dealer, maar ze hadden het druk en ze bellen morgen terug. Mijn vraag is of ze een VAG 1551 hebben staan om mijn polootje eventueel aan de diagnose te leggen.
Na middagje gekloot zonder resultaat naar huis gereden, onderweg bleek ze wel wat verbeterd te zijn! Ik kan inmiddels wat doortrekken zonder meteen te gaan stotteren. Ook even de snelweg A4 opgedoken, stukje vol gas gereden met een max van 140, lekker hoor. Bij het accelereren soms wat gestotter, soms ook niet. Bij het stoplicht vervolgens moeilijk stationair lopen en uitvallen.
M'n vader vermoedde een gebrek aan brandstofdruk, maar dan zou ik denk ik niet 140 @ vol gas kunnen rijden toch? Brandstofpomp d'r onderuit halen is een volgende opgave, maar dat wordt denk ik een beetje een klieder boel ben ik bang.
Ben blij dat ik niet voor jandoedel in ieder geval een bobine heb gekocht. Maar ergens ook weer jammer, want ik had zo hard gehoopt dat ik vandaag nou eens klaar was met dit gezeik
.