Auteur Topic: Problemen met de polo  (gelezen 5729 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Problemen met de polo
« Reactie #15 Gepost op: wo, 27 jul 2005, 10:39:26 »
ontstekingshuis...... -wanker-
Hall-sensor stuk : niet lopen, believe me!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #16 Gepost op: wo, 27 jul 2005, 16:53:41 »
Vandaag de polo gewoon weer meegenomen naar het werk.. vanmorgen ietsje eerder weggegaan en opgeladen mobiele telefoon mee en anwb pasje.. :)

Auto loopt gewoon, geen roetdeeltjes meer uit de uitlaat, geen zwarte walm meer of stanklucht.. ook niet afslaan, alleen het volgende;
Bij lagere toeren (1000-2000) en vooral in de 2e versnelling heeft de motor erg snel last van schokken, trap je dan de koppeling niet in, dan slaat ie gegarandeerd af en dan heb ik weer de startproblemen zoals gisteren.
Verder geeft (vermoedelijk) het blok iedere keer bij optrekken en afremmen een tikgeluid.. (1x, dus geen continue tikkend geluid).
In eerste instantie dacht ik dat het bij de wielophanging vandaan kwam, bij de veren ofzo, maar na goed luisteren lijkt het uit het vooronder te komen.. bovendien hoor je die tik niet bij het rijden door oneffenheden in het asfalt.. puur bij het optrekken, afremmen (zowel met rem als afremmen op de motor)
Misschien iets met de motorsteun? Horen daar misschien rubbers, of iets dergelijks te zitten? -dunno-
Tis in ieder geval best een irritante tik en het klinkt ech nie gezond..
Kortom... HELLUP!!!  -boehoe-

Trouwens.. alle overige problemen zoals in deze topic beschreven zijn vreemdgenoeg in rook opgegaan  -gert-

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Problemen met de polo
« Reactie #17 Gepost op: wo, 27 jul 2005, 20:55:23 »
die tik herken ik
na een jaar rijden nog niks veranderd (ook niks aan gedaan)
hoor hem alleen als optrek na eff stil te hebben gestaan en als ik me raam open heb (maar soms hoor jet ook niet)
als iemand het weet wat het is gaarna want ik zie hem ook liever vertrekken dan blijven ( die tik dan he)

greez maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Problemen met de polo
« Reactie #18 Gepost op: wo, 27 jul 2005, 21:10:08 »
Tik kan toch gewoon uit de voortrein komen: Afremmen op de motor of afremmen met de rem maakt niet zo veel uit voor de voortrein: torsie krachten op draagarmen/stabilisator krijg je toch wel.. En daar zou ik 't in eerste instantie dan ook zoeken: door afremmen en optrekken komen er reactie krachten op de voorpoten: niet zo zeer op schokdempers en vering, maar wel op alle rubbers, draaipunten en stabilisatoren..

even alle punten nalopen, o.a. de stabi-steun aan de dynamokant:  de 2 bouten (dop 19) aan de binnenkant van je voorspatbord nog eens aanknoeren (125Nm ofzo)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #19 Gepost op: wo, 27 jul 2005, 21:25:08 »
Op de steunpunten van het motorblok zullen wellicht rubbers liggen? misschien deze vervangen?
Zal dit weekend eens gaan speuren..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Problemen met de polo
« Reactie #20 Gepost op: wo, 27 jul 2005, 22:32:50 »
motorblok kantelt bij last-wisselingen..

( bij afremmen op de motor dus, en bij optrekken )

test is simpel: vaart maken, bak in vrij zetten,. lekker uit laten rollen, en dan remmen: dan zal 't blok niet kantelen, maar de voortrein wel kantelen/wringen/torderen etc.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #21 Gepost op: do, 28 jul 2005, 16:20:50 »
motorblok kantelt bij last-wisselingen..

( bij afremmen op de motor dus, en bij optrekken )

test is simpel: vaart maken, bak in vrij zetten,. lekker uit laten rollen, en dan remmen: dan zal 't blok niet kantelen, maar de voortrein wel kantelen/wringen/torderen etc.

Test uitgevoerd.. bij het remmen in de vrij (voornamelijk bij lage snelheden) blijft de tik aanwezig.. maakt dus niet uit of de auto in de vrij staat, of in de versnelling..  -dunno-

Tijdje geleden wel de veren en schokkers aan de voorzijde vervangen.. misschien heeft dit er iets mee te maken?




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Problemen met de polo
« Reactie #22 Gepost op: do, 28 jul 2005, 17:14:16 »
Dus geen motorsteun :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Problemen met de polo
« Reactie #23 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 07:55:07 »
motorblok kantelt bij last-wisselingen..

( bij afremmen op de motor dus, en bij optrekken )

test is simpel: vaart maken, bak in vrij zetten,. lekker uit laten rollen, en dan remmen: dan zal 't blok niet kantelen, maar de voortrein wel kantelen/wringen/torderen etc.

Test uitgevoerd.. bij het remmen in de vrij (voornamelijk bij lage snelheden) blijft de tik aanwezig.. maakt dus niet uit of de auto in de vrij staat, of in de versnelling..  -dunno-

Tijdje geleden wel de veren en schokkers aan de voorzijde vervangen.. misschien heeft dit er iets mee te maken?

jup thats the problem

toen ik me bak had vervangen (is alles los geweest)
en vanaf die tijd hoor i9k de tik
alleen ik weet nie zeker of ie het ervoor ook deed
ik had hem net 3 weken waarvan hij er 2 weken van stil heeft gestaan dus

greez maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Problemen met de polo
« Reactie #24 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 09:42:41 »
Aha..

(m'n polo stinkt zo - 200 postings later - zou 't aan m'n nieuwe uitlaat liggen?)

Tip:

Plastik dopjes even van de dom-en halen, bouten voor schoteltjes eraf,. moeren aandraaien! en weer terug monteren!

Nummertje 25 dus,.. gewoon met passende dop of schroevendraaien + hamer..


Remember: Volgende keer als je een probleem hebt, VOORAL wel melden wat je allemaal veranderd hebt de laatste tijd!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #25 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 16:07:15 »
Tip:

Plastik dopjes even van de dom-en halen, bouten voor schoteltjes eraf,. moeren aandraaien! en weer terug monteren!

Nummertje 25 dus,.. gewoon met passende dop of schroevendraaien + hamer..

Ehh.. please verklaar u nader! Wat heb ik nie goed gemonteerd de vorige keer? heb ik wat over het hoofd gezien?




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Problemen met de polo
« Reactie #26 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 18:10:42 »
die moer (25) moet je meestal na het monteren nog eens aandraaien.. (na ff een rondje gereden te hebben zet alles zich, of in iedergeval: als de auto op z'n poten staat, kan je die moer nog wat vaster draaien dan toen je de poot (met veerspanner) opbouwde..

Trust me: heb al heel vaak een pootje vervangen, en al meerdere keren die moer 'ff' vergeten na te lopen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #27 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 18:46:12 »
Mooi klusje voor zondag.. gaan we eens proberen en kijken of dit "de tik" verhelpt :)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Problemen met de polo
« Reactie #28 Gepost op: vr, 29 jul 2005, 19:26:46 »
inderdaad goed idee
is namelijk inderdaad tijdje weg geweest toen ik met verkeerde schokkers rond reed

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #29 Gepost op: di, 02 aug 2005, 18:04:28 »
Update:
Vandaag bouten geprobeerd aan te draaien.. zaten al hartstikke vast.. kortom.. geen resultaat..
Veerpoot maar weer eens uitgebouwd en opnieuw opgebouwd.. nog steeds die irritante tik..
Wat ik me wel afvroeg, en wat ik dus nu even miste;
Aan de onderzijde van de ingebouwde veer, daar waar de veer in de veerpoot/schotel ligt, hoort daar origineel geen rubber ring te zitten, tussen veer en schotel?
Momenteel ligt de veer direct op de schotel en veroorzaakt dit misschien deze tik.. anders weet ik het ook nie meer..  -boehoe-
Iemand misschien een tekeningetje van de opbouw veerpoot/veer?