Auteur Topic: Problemen met de polo  (gelezen 5731 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Problemen met de polo
« Reactie #45 Gepost op: di, 23 aug 2005, 23:22:06 »
Ochja, vanavond nog even bezig geweest.
Het liep al een stuk beter na die losse bougiedoppen.
Nu nog even de massakabel van -pool naar blok/chassis/inlaatspruitstuk vervangen en alles perfect schoon/kaal gemaakt. Evenals het beugeltje aan het inlaatspruitstuk, die was ook roestig.
Loopt nóg weer beter.
Schommelt na een tijdje stationair lopen nog een heel klein beetje. Denk dat dat te maken heeft met niet helemaal dichte uitlaat vóór de lambdasonde.

Verder:
- koplampen een stuk feller nu!
- startmotor draait nu heel vlotjes

Dus algemene tip: trek eens een middagje uit om alle elektrische stekker/schroef verbindingen een schoonmaakbeurtje te geven.  -klus-

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #46 Gepost op: vr, 23 sep 2005, 19:26:12 »
@ Dennis: ben ook een middagje aan het schoonmaken geweest en corrossievrijmaken geweest. Ook bij mij is het schommelen in toeren ook een stuk minder en starten gaat idd ook veel sneller!

Verder: Voor de mensen die mij hebben gezien in Lunteren wisten dat m'n polo last had van een vage rare tik uit het vooronder welke duidelijk hoorbaar was bij wegtrekken en afremmen.
Het heeft even geduurd, maar het euvel is gevonden en verholpen.
De stabilisatorstang was ietwat verbogen en hebben we wat warmgestookt en teruggebogen, de tik is hierdoor helemaal verdwenen.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Problemen met de polo
« Reactie #47 Gepost op: za, 24 sep 2005, 08:00:17 »
Hoe ben je daar achter gekomen?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Problemen met de polo
« Reactie #48 Gepost op: za, 24 sep 2005, 18:33:43 »
aha nou ja rijd nog wel eff door met tik

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #49 Gepost op: zo, 25 sep 2005, 14:46:32 »
Hoe ben je daar achter gekomen?

Ik niet, de jongen die mn riem heeft vervangen.
In eerste instantie werd gedacht aan motorsteun of draagarmrubbers, maar aangezien die beide in orde waren, werd al gauw aan de stabilisatorstang gedacht.
Hij had op de zaak nog een 2F staan. Deze in de avonduurtjes ook eens losgehaald en stabilisatorstang vergeleken met de mijne.
Schijnbaar zat er verschil tussen en daardoor bijgebogen.
Hoe dan ook, getik is weer voorbij en het rijd weer als een zonnetje :)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Problemen met de polo
« Reactie #50 Gepost op: wo, 28 sep 2005, 23:14:01 »
Wat ook geholpen heeft bij de Jetta: extra-luchtschuif schoonmaken.
Vanavond gedaan, ding zit bij een NZ/PY/3F lekker onder het inlaatspruitstuk, maar met wat vingeracrobatiek lukt het best.
Scheelt een hele hoop, nu weer verhoogd stationair bij koude motor en een betere stationairloop.
Denk dat ie ergens halverwege bleef hangen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Problemen met de polo
« Reactie #51 Gepost op: do, 29 sep 2005, 23:16:30 »
klopt ,met remmen reiniger worden ze heel mooi schoon
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Problemen met de polo
« Reactie #52 Gepost op: zo, 20 nov 2005, 22:48:26 »
Nog maar eens iets:

@Nielzz: bedankt voor de luchtschuif, de oude was dus echt stuk. Nu wel verhoogd stationair met koude motor  -love-

Vandaag had ik nog even de aanzuigluchttemperatuursensor in de luchtmassameter schoongemaakt (niet heel erg nodig, maar had de boel toch los).
Later liep de motor erg slecht.
Kon niks anders zijn dan luchtmassameter, even snel een andere aangesloten, en voila: stukken beter.
Bleek dat de klep in de luchtmassameter soms wat klemde, boel goed schoongemaakt en motor hangt nu ook weer lekker aan het gas.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #53 Gepost op: ma, 21 nov 2005, 15:18:59 »
Ik lees het alweer.. een beetje vuil verzameld door de jaren heen kan voor heel wat ellende zorgen, en de oplossing is zo simpel.
Helaas weet ik niet precies alle sensoren en schuifjes te vinden. Als ik van de week nog wat tijd over heb kan ik wel eens op onderzoek gaan.
Is er overal (bij de meeste sensoren en schuifjes uit dit topic) redelijk bij te komen zonder de auto te liften?
Oh en waarmee maak je schoon? doekje en wat voor poetsmiddeltje?

Gr. Vincent

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Problemen met de polo
« Reactie #54 Gepost op: ma, 21 nov 2005, 16:58:08 »
Psies, aan een auto van 15 jaar oud met meer dan 200.000 achter de kiezen valt hier en daar wel wat te verbeteren.
Schoonmaken met carbreiniger (remmenreiniger tast rubber aan!) en schoon/droogspuiten met perslucht (in het geval van de LMM).
Overal is wel bij te komen, als je weet waar ze zitten :)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #55 Gepost op: di, 29 nov 2005, 09:52:38 »
@ Dennis: alle bovenstaande handelingen die je hebt uitgevoerd aan de Jetta, hebben die er ook voor gezorgd dat je auto minder schokkerig rijdt onder de 2000 toeren? Of had je dat probleem niet?

Zoals in een ander topic te lezen is heb ik een stukje carterslang vervangen en bij mij is het stoten/schokkerig rijden onder de 2000 toeren een stuk minder, en heb weer een verhoogd stationair. Het enige kleine puntje van kritiek heb ik nog dat als ik de auto bij lage toerentallen laat uitrollen en daarna weer een beetje gas geef, dat de motor dit nogal schokkerig wil oppakken en moet ik met de koppeling bijspringen om het wat schokkerig weggedrag te verhelpen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Problemen met de polo
« Reactie #56 Gepost op: di, 29 nov 2005, 12:40:37 »
Over het algemeen loopt de Jetta bij lage toeren (stationair tot 2000) zonder schokken.

Onsteking staat goed?

Alles wat ik tot nu toe gedaan heb heeft wel effect gehad.
Wat ik nu nog heb ik dat het stationair halverwege de opwarmfase te laag is, en dat stationair bij warme motor af en toe ook een beetje inzakt.

Wat ik nog wil bekijken:
- uitlaatverbinding voorpijp<>kat (die is zowieso niet dicht, verkeerde meetwaarde lambdasonde)
- injectors o-rubbers controleren/vervangen (evt. valse lucht)

Mogelijk zijn de koolborstels van de dynamo ook versleten, aangezien interieurblower + acherruitverw. wat minder licht uit de koplampen geeft.
Maar goed: valt mee te leven, als het uitkomt eens naar kijken.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Problemen met de polo
« Reactie #57 Gepost op: di, 29 nov 2005, 14:58:48 »
stationairloop bij mij is nu ook in orde, lekker constant en bij koude motor weer verhoogd stationair. schokken onder de 2000 toeren is bij mij nu ook een stuk beter, maar ik ga nu voor perfectie :)
Daarom was ik benieuwd wat ik nog meer kan doen om schokkerig weggedrag te verhelpen. Vacuumslangen lijken allemaal in orde nu, ontsteking maar eens nakijken dan.. -klus-