@Marcel: ik weet van de N van Jaap dat-ie totaal geen chroom heeft. Wat me dan weer verbaast (gezien het 'zoals het hoort' en aangezien ik dat ook zo dacht) dat in de folder de kale 'N' wel met chromen bumpers staat?! Maar goed, boeit ook niet.
Vandaag weer een dagje geklust. Nou ja, vooral de kleine dingetjes in de voorbereiding van de opbouw die dan weer veel meer tijd kosten dan je er eigenlijk aan wil besteden...
Motorkap zoveel mogelijk ontroest en daarna behandelt met Noverox, zodat ik straks de binnenkant alvast in kleur kan spuiten alvorens de gehele buitenkant te rolleren:
Zo ook de binnenrand van de ruit in de achterklep, die -hoewel de klep verder geen roest kent- veel slechter was dan ik gedacht had...
En ook de onderkanten van beide deuren:
Omdat het project even stil heeft gestaan, is de auto door de garagehouder verplaatst. De aandrijfassen zaten echter nog niet vast aan de bak, en helaas had de binnenste homokineet van de lange aandrijfas er de brui aan gegeven (ging 'm schijnbaar om het spel en niet om de knikkers
).
Ter plekke een as van een Golf 3 uit het schap gerukt en de homokineet overgezet. Ik krijg echter aan beide kanten de aandrijfassen niet zomaar op de flenzen van de versnellingsbak... Ik kom simpelweg ruimte te kort.
Alvorens allerlei andere zaken los te gaan maken hier maar even checken:
* kan het zijn dat de assen van een 2(F diesel) langer zijn dan van een 1?
In principe toch hetzelfde? En áls er al sprake is van een langere as, dan geldt dat toch alleen voor de langere? Dacht ik tenminste... Sowieso kan er aan de korte (linker)kant al geen kleinere flens op de versnellingsbak, dus daar was ik het meest verbaasd over het niet passen.
* kan het zijn dat door de verlaging de veerpoten meer naar binnen worden getrokken door stabistang en draagarmen/stuurstangen? Die zitten namelijk wel al vast, en het zou dus een optie kúnnen zijn om die te lossen en de aandrijfassen eerst vast te zetten... Maar als de assen echt te lang zouden blijken te zijn krijg ik straks natuurlijk de rest niet meer vast.