Auteur Topic: Electrisch schema 2f  (gelezen 2351 keer)

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Electrisch schema 2f
« Gepost op: ma, 08 nov 2004, 14:02:33 »
Heeft iemand misschien het electrische schema van de 2f?

Ik heb namelijk nu het probleem dat mijn remlichten uitgevallen zijn. Dit is al eens eerder gebeurd en toen zat het in de zekeringen. Nu weet ik niet welke zekering waarvoor is en dat zou ik graag willen weten.
Daarnaast heb ik al heel lang problemen met mijn dashboardklokje. Dit wordt namelijk gereset als ik mijn rempedaal intrap.  -gert-
Polomeisje. Wie anders?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Electrisch schema 2f
« Reactie #1 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 14:46:18 »
Heb zo niks bij de hand, maar: in het instructieboekje staat ook een overzicht van waar welke zekering zit.

Ik zou alle zekeringen loshalen, kontakten goed schoonmaken (kontaktspray, fijn schuurpapier), aangezien door corrosie een slechte verbinding kan ontstaan.
Verder zou ik ook de contacten van de achterlichten schoonmaken en controleren of de massadraad (bruin) goed kontakt maakt met de carosserie.
Het kan ook zijn dat er ergens een stekkerverbinding tussen 2 kabelbomen niet goed vast zit. (onder dashboard bijv)

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Electrisch schema 2f
« Reactie #2 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 15:42:09 »
Het probleem is dat ik geen instructieboekje bij de Polo kreeg...

Het remlichtenprobleem heb ik eerder gehad en toen inderdaad opgelost met contactspray op de zekeringen.
Een tijd terug heb ik alle zekeringen los gehad en alle contactpunten schoongemaakt. Daarna was het klokje weer goed, maar vervolgens is hij voor de grote beurt geweest en meteen was het weer mis.
(Geen bekend probleem trouwens, een "remindicator" die aangeeft hoeveel minuten geleden je voor het laatst geremd hebt?)

Er zitten nog oude zekeringen in, die ik nu allemaal wil vervangen. En het lijkt me gewoon handig om te weten wat  waar zit. Dus als iemand een instructieboekje en een scanner heeft...  -hug-
Polomeisje. Wie anders?

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Electrisch schema 2f
« Reactie #3 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 17:29:22 »
Geen idee of de zekeringkasten hetzelfde zijn,
maar dit is er 1 van een polo2 :
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Electrisch schema 2f
« Reactie #4 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 17:38:51 »
-love-

Mijn dank is groot!
Het ziet er wel hetzelfde uit, met hetzelfde aantal zekeringen.
Ik kijk de waardes wel even na en als dat klopt, dan ga ik er gewoon van uit dat dit hetzelfde is als de 2f.

Heeft er trouwens nog iemand een instructieboekje te koop?
Polomeisje. Wie anders?

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Electrisch schema 2f
« Reactie #5 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 17:43:41 »
Heeft er trouwens nog iemand een instructieboekje te koop?

Check http://www.marktplaats.nl en http://www.ebay.de

Ze worden regelmatig aangeboden.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Electrisch schema 2f
« Reactie #6 Gepost op: ma, 08 nov 2004, 19:08:12 »
Nog niets gevonden.
Ik ga het wel even vragen bij de slopers in de buurt, die hebben hem misschien wel.

Wel raar trouwens, als het in de zekering zou zitten, zou dat nr. 12 zijn, maar dan zouden de alarmlichten het ook niet moeten doen. En je raadt het al: die doen het wel!

Ik gok op een kabelbreukje of kortsluiting ergens onder het dashboard (of die tip van Dennis, loszittende stekker...).
Dan moet ik eens gaan meten, maar waar...?  -dunno-
Polomeisje. Wie anders?

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Electrisch schema 2f
« Reactie #7 Gepost op: di, 09 nov 2004, 13:49:05 »
Uhm...

Ik denk dat ik toch een ander schema moet hebben, of er zijn bij mij wat zekeringen door elkaar gehaald.
Ik heb rode en witte, op dit moment geen idee welke kleur bij welke waarde hoort, maar dat komt nog wel.
Ik heb 11 witte en 5 rode, terwijl er bij het schema van Sjon 13x 8A en 3x 16A voorkomt.

 -dunno-
Polomeisje. Wie anders?

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Electrisch schema 2f
« Reactie #8 Gepost op: di, 09 nov 2004, 13:57:37 »
Uhm...

Ik denk dat ik toch een ander schema moet hebben, of er zijn bij mij wat zekeringen door elkaar gehaald.
Ik heb rode en witte, op dit moment geen idee welke kleur bij welke waarde hoort, maar dat komt nog wel.
Ik heb 11 witte en 5 rode, terwijl er bij het schema van Sjon 13x 8A en 3x 16A voorkomt.

 -dunno-

hoeveel ampere: staat gewoon op de zekering!
dat jouw aantal rode en witte zekeringen verschilt, kan natuurlijk ook komen doordat vorige eigenaar verkeerde erin heeft gedaan... ja, zo kom je verder... -naughty-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Electrisch schema 2f
« Reactie #9 Gepost op: di, 09 nov 2004, 15:04:36 »
ik zou alles eruit trekken en doorelkaar husselen. Sorteer ze dan, de dubieuze zekeringen wegsmijten, daarna alles volgens het schema terugzetten.

Begin je in ieder geval met een complete en juiste zekeringenkast. -love-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Electrisch schema 2f
« Reactie #10 Gepost op: di, 09 nov 2004, 15:43:52 »
withstupid
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Electrisch schema 2f
« Reactie #11 Gepost op: di, 09 nov 2004, 17:07:17 »
-hug- duh -hug-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Electrisch schema 2f
« Reactie #12 Gepost op: di, 09 nov 2004, 17:43:19 »
hoeveel ampere: staat gewoon op de zekering!


Als ze nog in de kast zitten staat dat op de achterkant, maar de kleur komt overeen met een bepaalde waarde. Daarom had ik het zo gepost.
Wit = 8A en rood = 16A.

ik zou alles eruit trekken en doorelkaar husselen. Sorteer ze dan, de dubieuze zekeringen wegsmijten, daarna alles volgens het schema terugzetten.

Begin je in ieder geval met een complete en juiste zekeringenkast. -love-


Dan maar hopen dat de zekeringkasten van de 2 en de 2f hetzelfde zijn!

Maar die kans is aardig groot, aangezien er maar 2 zekeringen anders zijn, en wel die van mijn mistlichten en mijn remlichten.
Daar zit 16A in in plaats van 8A. Misschien brandt 'ie van mijn remlichten wel door als ik hem vervang dor een 8A, als er ergens kortsluiting zit ofzo...
Polomeisje. Wie anders?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Electrisch schema 2f
« Reactie #13 Gepost op: di, 09 nov 2004, 18:43:37 »
Een te zware zekering plaatsen in een circuit dat niet zwaar belast word, heeft niet echt nadelige gevolgen.
ALS er dan ergens kortsluiting ontstaat, klapt de zekering er toch wel uit, maar wellicht dat er dan ook wat (dunne) draadjes erg warm zijn geworden..

Ik zou niet klakkeloos de zekeringen 'husselen' en weer terug zetten zoals in de foto van de Polo 2 handleiding.

Jouw 2f heeft hoogste waarschijnlijk WEL dezelfde zekeringkast (zijn allemaal voor 99% hetzelfde), maar de draadboom is waarschijnlijk anders.

Zo heeft een vroege 2 nog geen zekering voor bijvoorbeeld een injectie-brandstofpomp,. of computer,.... een vroege 2 heeft wellicht een 'te kleine' zekering voor die 'groep' waar de auto-radio op kan. Of een 'te kleine' zekering voor de 'groep' waar de mistlamp op hoort (mistlampen voor dan wel achter)..

Ok ok: veel zal het niet schelen tussen een 2 en 2f, maar misschien is het nu net wel essentieel.

overigens: problemen met de verlichting (achterzijde) zijn bijna altijd terug te voeren op een slecht massa contact in de kofferbak / achterlichten.

Zonder massa op de achterlichten doen de alarmlichten het niet, maar knipperen de remlichten (of zoiets raars).. Zoek de massa-aansluiting eens op (bij een 2 zit ie precies onder de slot-vanger van de achterklep), controleer, maak schoon en test!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Electrisch schema 2f
« Reactie #14 Gepost op: di, 09 nov 2004, 20:03:50 »
Ik was in elk geval niet van plan om dat schema klakkeloos aan te houden. Ik wacht nog even op een echt 2f-schema.

Een slechte massa achterin lijkt aannemelijk, aangezien mijn achterruitenwisser en mijn achterruitverwarming het ook niet meer doen.

Wat dan wel raar is: Met mijn andere achterlichten en alarmlichten is niets mis, die werken prima.
Ik ga morgen wel even meten, schoonmaken en testen...

Bedankt voor de tips!
Polomeisje. Wie anders?