Een te zware zekering plaatsen in een circuit dat niet zwaar belast word, heeft niet echt nadelige gevolgen.
ALS er dan ergens kortsluiting ontstaat, klapt de zekering er toch wel uit, maar wellicht dat er dan ook wat (dunne) draadjes erg warm zijn geworden..
Ik zou niet klakkeloos de zekeringen 'husselen' en weer terug zetten zoals in de foto van de Polo 2 handleiding.
Jouw 2f heeft hoogste waarschijnlijk WEL dezelfde zekeringkast (zijn allemaal voor 99% hetzelfde), maar de draadboom is waarschijnlijk anders.
Zo heeft een vroege 2 nog geen zekering voor bijvoorbeeld een injectie-brandstofpomp,. of computer,.... een vroege 2 heeft wellicht een 'te kleine' zekering voor die 'groep' waar de auto-radio op kan. Of een 'te kleine' zekering voor de 'groep' waar de mistlamp op hoort (mistlampen voor dan wel achter)..
Ok ok: veel zal het niet schelen tussen een 2 en 2f, maar misschien is het nu net wel essentieel.
overigens: problemen met de verlichting (achterzijde) zijn bijna altijd terug te voeren op een slecht massa contact in de kofferbak / achterlichten.
Zonder massa op de achterlichten doen de alarmlichten het niet, maar knipperen de remlichten (of zoiets raars).. Zoek de massa-aansluiting eens op (bij een 2 zit ie precies onder de slot-vanger van de achterklep), controleer, maak schoon en test!