Auteur Topic: Past een g60 intercooler op mijn g40  (gelezen 733 keer)

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Past een g60 intercooler op mijn g40
« Gepost op: do, 11 mrt 2004, 19:12:01 »
Ik kan voor weinig geld een G60 intercooler krijgen.Past die zo op mijn G40 of zijn de ophangpunten anders of de slangaansluitingen ofzo?Krijg ik ook problemen met het afstellen of regelt de computer dat zelf?Weet ook iemand hoeveel vermogenswinst ik kan verwachten?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Past een g60 intercooler op mijn g40
« Reactie #1 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 19:25:02 »
Hallo,

voor zover ik weet is een G60 intercooler niet zo heel veel groter dan die van een 2F G40, wel dieper..
Aangezien de aanstroming van lucht naar de intercooler bij een 2f niet erg optimaal is kun je beter zoeken naar een intercooler met meer frontaal oppervlak, als ik het goed heb van bijv recente BMW diesels, Mercedes Vito (??) oid..

De slangen/buizen zul je zowieso moeten verleggen, maar je zult wel verschil merken in vermogen bij betere koeling.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Past een g60 intercooler op mijn g40
« Reactie #2 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 22:42:28 »
dennis heeft volledig gelijk withstupid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Past een g60 intercooler op mijn g40
« Reactie #3 Gepost op: vr, 12 mrt 2004, 09:48:57 »
Ik ben dus niet echt op zoek naar een andere intercooler, ik kan gewoon heel goedkoop eentje krijgen.Juist omdat de G60 versie niet zoveel van de mijne verschilt dacht ik dus dat die misschien wel makkelijk zou passen.En de slangen/buizen, hebben die een andere diameter ofzo?Of liggen de buizen gewoon anders dan bij de mijne? B.V.D. Stefan