Auteur Topic: polo1 vraagje  (gelezen 874 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
polo1 vraagje
« Gepost op: wo, 23 nov 2011, 19:16:24 »
Had de vraag in mn eigen topic gepost, maar past hier beter.

-Mijn polo heeft geen achteruitrijlichten, dit zag ik toen ik naar de audi50 keek, daar zat ook een extra kabeltje voor dat lampje op de kabelboom. Is dit vanaf een bepaald bouwjaar. Ik ga er vanuit dat dit voor mij geen apk problemen zal opleveren, zat toen niet op t voertuig. De polo is uit '76.

-Ook heb ik een probleempje met het kbeltje dat op de motorkapsluiting zit. Aan het front geen probleem maar ik krijg m niet aan het hendeltje vast, mis ik daar een borgje -dunno- .Nu zit er een haakje aan, maar dit kan er met geen moeite vanaf. Weet iemand hoe dit zit.

Ik heb helaas geen vraagbak van een polo 1. Ga eens in de documentatie neuzen.

gr ramon
« Laatst bewerkt op: wo, 23 nov 2011, 21:01:45 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: polo1 vraagje
« Reactie #1 Gepost op: wo, 23 nov 2011, 21:23:38 »
shoot ik stagneer  :).......heb net in de documentatie gekeken, misschien dat iemand even onder zn dash of in de vraagbaak kan kijken  ;)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: polo1 vraagje
« Reactie #2 Gepost op: wo, 23 nov 2011, 22:00:12 »
Had de vraag in mn eigen topic gepost, maar past hier beter.

-Mijn polo heeft geen achteruitrijlichten, dit zag ik toen ik naar de audi50 keek, daar zat ook een extra kabeltje voor dat lampje op de kabelboom. Is dit vanaf een bepaald bouwjaar. Ik ga er vanuit dat dit voor mij geen apk problemen zal opleveren, zat toen niet op t voertuig. De polo is uit '76.

-Ook heb ik een probleempje met het kbeltje dat op de motorkapsluiting zit. Aan het front geen probleem maar ik krijg m niet aan het hendeltje vast, mis ik daar een borgje -dunno- .Nu zit er een haakje aan, maar dit kan er met geen moeite vanaf. Weet iemand hoe dit zit.

Ik heb helaas geen vraagbak van een polo 1. Ga eens in de documentatie neuzen.

gr ramon

Over die achteruitrijlichten kan ik zo gauw niks vinden.

Over de motorkapkabel (verwijderen, aanbrengen, afstellen) staat in hoofdstuk 15 op blz. 144 bij het zesde gedachtenstreepje:
"Verwijder de trekknop in het interieur; buig daartoe de klem open. Maak de kabel los van de treknop"

Als wat jij "haakje" noemt hetzelfde is als wat in de vraagbaak "klem" wordt genoemd, dan moet je die wellicht eerst open buigen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: polo1 vraagje
« Reactie #3 Gepost op: wo, 23 nov 2011, 22:05:57 »
Mijn vraagba(a)k(en) lig(gen)t in de garage(s).

Achteruitrijlicht is no problem: was toendertijd nog niet verplicht, als het er op zit mot het werken, anders geen probleem. Achterlichten zonder achteruitrijlicht komen volgens mij van de eenvoudige versie(s). Zijn nu juist het meest populair bij de liefhebbers (generaliserend).
Hoef je dus ook geen kabel(boom) voor aan te leggen.

Om je vraag over de motorkapontgrendeling te begrijpen moet ik toch even een plaatje zien, en dat lukt dus even niet zonder vraagbaak of foto van jouw kant? -dunno- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: polo1 vraagje
« Reactie #4 Gepost op: wo, 23 nov 2011, 22:15:56 »
Haynes vroege Polo 2 (grote kans dat het nog hetzelfde is) zegt:
1. [....]
2. [....] (gaat over verwijderen)
3. (nog steeds over verwijderen, maar terugbouwen is omgekeerde volgorde zeggen ze later) Now back inside the car, remove the bonnet catch release handle bracket and lift the bracket away from the trim (haal de hendel van het tapijt af -gert-). In the center of the upper end of the operating handle is a small clamping plate. Bend this outwards and the handle may be released from the bracket.

Dit lezende zie ik opeens een wat breder maar wel klein koperen ringetje voor me (80% dicht) die om de aansluiting heen zit als borging. Weet het niet 100% zeker, daarvoor moet ik zelf aan de slag zijn, maar wellicht kan iemand dit bevestigen? Voldoende typ86-rijders hier die het (zouden) moeten weten, of die vrij gemakkelijk even kunnen kijken?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: polo1 vraagje
« Reactie #5 Gepost op: do, 24 nov 2011, 19:47:28 »
Heb even een plaatje ervan geschoten. Het kabeltje zie je door de opening in het schutbord komen, het rubbertje wat aan de andere kant zit wordt daar in het schutbord gedrukt. Voor de geel gespoten hendel zit het haakje, kan het eventueel ombuigen, dan klemt het beter, maar lijkt me eruit te kunnen schieten.

moct niemand het weten kan ik nog even spieken bij de blauwe of de audi, dacht ik gisteren pas aan :)

hier de foto.....
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: polo1 vraagje
« Reactie #6 Gepost op: do, 24 nov 2011, 21:18:00 »
dat haakje is bij mijn polo ook al verschillende keren losgeschoten , ik heb het haakje nu weer aan de hendel gamaakt maar heb het haakje met de open kant naar de passagierskant zitten en sins dien blijft hij goed zitten

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: polo1 vraagje
« Reactie #7 Gepost op: do, 24 nov 2011, 21:24:43 »
Als er geen klemmetje op hoort te zitten dan boor ik er een bogpennetje door of een gaatje in het stangetje met een schroefje of zoiets erdoor. Dan ben ik er vanaf.
Bedankt voor je reactie....
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: polo1 vraagje
« Reactie #8 Gepost op: do, 24 nov 2011, 21:25:24 »
Ga me toch eens een vraagbaak van een polo kopen  :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: polo1 vraagje
« Reactie #9 Gepost op: vr, 25 nov 2011, 11:33:30 »
Beetje dichtknijpen en op de hendel klikken toch?

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: polo1 vraagje
« Reactie #10 Gepost op: vr, 25 nov 2011, 16:25:15 »
Beetje dichtknijpen en op de hendel klikken toch?

Over die achteruitrijlichten kan ik zo gauw niks vinden.

Over de motorkapkabel (verwijderen, aanbrengen, afstellen) staat in hoofdstuk 15 op blz. 144 bij het zesde gedachtenstreepje:
"Verwijder de trekknop in het interieur; buig daartoe de klem open. Maak de kabel los van de treknop"

Als wat jij "haakje" noemt hetzelfde is als wat in de vraagbaak "klem" wordt genoemd, dan moet je die wellicht eerst open buigen.

en bij elfde gedachtenstreepje staat "Breng kabel weer aan in omgekeerde volgorde van het verwijderen"

Dus klem weer dichtbuigen = zoals Dennis zegt  -thumbsup-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: polo1 vraagje
« Reactie #11 Gepost op: za, 26 nov 2011, 08:32:09 »
Bedankt heren......ga straks nog eens proberen -thumbsup-, dan het weekend het dash erop.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.