Auteur Topic: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f  (gelezen 11552 keer)

Offline wijkertje23

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #15 Gepost op: di, 14 feb 2012, 21:27:13 »
een kwaal ... dat wist ik niet ..

najah ben nieuw hier dus zie dit in eens naar voor komen .. ik dacht er zitten een zooi blaadjes in haha

toppertje ... ik ga dit meteen .. nou morgen ff fixen . want het is net of er een parkiet in me auto zit  , of een versterker dit lekker mee draait over je dynamo ..

greetz

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #16 Gepost op: di, 14 feb 2012, 21:29:55 »
Hoeven niet per se je zijroostertjes te zijn, denk eerder de kachel zelf in jouw geval. Maar ook hier is er een topic voor.
How to: Piepende kachelventilator smeren

 -thumbsup- -klus- -sturen-
« Laatst bewerkt op: ma, 05 mrt 2012, 20:10:16 door Hanf »

Offline wijkertje23

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #17 Gepost op: di, 14 feb 2012, 21:41:02 »
bedankt voor het door verwijzen van ...

ik zal eerst het 1 doen en dan het ander ..


bedankt voor de moeite ;)


Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #18 Gepost op: wo, 29 feb 2012, 23:25:21 »
mijn moeder dacht dat ze die dingen ook wel van een schuurspons kon knippen, dus die heeft voor mij die dingen zitten maken en toen ik thuis kwam had ik nieuwe afdichtingen van een schuurspons(het spons deel) En tot nu toe fluiten ze niet meer, dus een hele verbetering. En nu ik die kleppen weer dicht kan hebben zonder gek te worden word het ook weer warm in de polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #19 Gepost op: do, 01 mrt 2012, 08:40:28 »
Ook een idee, maar ben je niet bang dat dat schuurspons-spul ook 'vergaat'?
Och ja: stel dat 't 10 jaar uithoud, das in de meeste gevallen lang zat :)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #20 Gepost op: zo, 04 mrt 2012, 21:49:57 »
Ook een idee, maar ben je niet bang dat dat schuurspons-spul ook 'vergaat'?
Och ja: stel dat 't 10 jaar uithoud, das in de meeste gevallen lang zat :)
tja ooit zal het wel vergaan ja, maar het heeft mij exact 0 euro en 0 cent gekost. Dus ik kan er niet echt mee zitten als het al vrij snel er uit komt. Maar als het 5 jaar blijft zitten ben ik al lang blij.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #21 Gepost op: ma, 05 mrt 2012, 10:45:20 »
Hoeven niet per se je zijroostertjes te zijn, denk eerder de kachel zelf in jouw geval. Maar ook hier is er een topic voor.
How to: Piepende kachelventilator smeren
 -thumbsup- -klus- -sturen-

?? Crazy Street Racing in Hong Kong ??

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #22 Gepost op: ma, 05 mrt 2012, 20:09:34 »
Ten minste iemand die wakker is....(ik was het ten tijde van die post namelijk volgens mij niet haha)

Hier de goeie link en pas gelijk die verkeerde link ff aan

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #23 Gepost op: di, 26 jun 2012, 11:44:29 »
Vandaag de klepjes van 2F voorzien van nieuwe afdichting, geknipt uit een dikke lap zeem.

'k Had na demontage alle losse onderdelen in een sopje gedaan. Zat daarna wel even te puzzelen welke klepje, palletje, roostertje en 'huis' bij elkaar hoorden.. Maar nu zit 't weer prima tochtdicht op plek.
« Laatst bewerkt op: zo, 18 nov 2012, 16:13:53 door KoenG40 »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #24 Gepost op: di, 26 jun 2012, 16:22:49 »
 -thumbsup-

En welkom terug!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #25 Gepost op: di, 26 jun 2012, 19:44:46 »
Mijn vrouwtje had laats van de hobby winkel van dat hobby foam mee genomen voor me

http://www.hobbyshopjoke.nl/detail/613149/Rubber_moos_foam_zwart.htm

Wel een iets dikkere dan die op de site hierboven en dat maak je er zo in en kost geen drol!

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #26 Gepost op: za, 17 nov 2012, 15:40:20 »
Polo 2f:
Bij de 2f werkt het hele gebeuren hetzelfde, het enige verschil is dat het roostertje met een kruiskop vast zit aan het dashboard en die kruiskop ín het roostertje zelf zit. Gewoon schroevendraaiers door de lamellen steken in het midden en dan heb je hem zo los.

Nou en dat valt dus niet mee.
Het kruiskopje zit er zeg maar onder een hoek in, dus je moet het roostertje naar beneden doen om er bij te komen en dan zie je vervolgens weer niks.
Om deze how to een beetje aan te vullen, ik heb een schroevendraaier tussen het roostertje en het dashboard gezet en het hele roostertje er voorzichtig uit gewipt.
Hier is hij er al gedeeltelijk uit


En hier is hij helemaal los


Scheelt een hele boel moeilijk gedoe, als het roostertje er uit is, kan je er zo veel makkelijker bij!!


Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #27 Gepost op: zo, 18 nov 2012, 01:23:52 »
Zo hoort het ook :P
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #28 Gepost op: zo, 18 nov 2012, 01:26:17 »
Ja, daar kwam ik ook achter.
Maar er stond hier toch duidelijk "Gewoon schroevendraaier door de lamellen steken in het midden en dan heb je hem zo los"
Dat viel dus een beetje tegen :)

Offline ernststeilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: HOW TO - Irritant fluitende verwarmingsroostertjes verhelpen polo 2 én polo 2f
« Reactie #29 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 12:15:19 »
Veel dank voor deze How-To! Nu fluit ook mijn 2F Steilheck niet meer! Vooral de foto "Het laatste gedeelte van klapmechanisme (met schroevendraaier) van asje verwijderen:" was erg behulpzaam. Dit zat bij mij zo vast dat ik als ik niet had kunnen lezen/zien dat dit echt los kon, ik bang was geweest het kapot te maken.  -klus-