Auteur Topic: Versnellingsbak stuk!!!!  (gelezen 4453 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Gepost op: za, 15 mrt 2003, 18:58:19 »
Ik heb net een ander coupe gekocht perfecte polo van buiten motortje rijd super alleen de bak: schakeld niet of amper, kraak aan alle kanten tis net of de tandwielen allemaal los zitten.
Dus ik dacht doe ff makkelijk zit gewoon mijn bak die ik heb over! Ben een beetje gaan kijken naar de info over de 2 bakken die ik dus heb. In de polo zit een HK blok met GX bak. De bak die ik over heb is een GU bak van een HH blok. De GX heeft een 190 koppelingsplaat en de GU een 180. Is het nu mogelijk om de gehele bak plus koppelings platen over te zetten?
Of moet ik alleen de bak overzetten? Ik las ook ooit ergens dat er een stuk van de bak geslepen moest worden om het passend te maken klopt dat?
Wie kan mij daar mee helpen????
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #1 Gepost op: zo, 16 mrt 2003, 18:14:45 »
is al uitgelegd via msn  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

  • Gast
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #2 Gepost op: zo, 16 mrt 2003, 19:01:00 »
Dat is heel nobel van je Serge.

Maar wat hebben de rest van de forumleden hieraan?, die missen deze toch niet onbelangrijke informnatie nu.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #3 Gepost op: zo, 16 mrt 2003, 19:37:07 »
tja hij zat met het probleem en had de juiste onderdelen in huis ,dus met een vw puzzle was dit op te lossen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #4 Gepost op: zo, 16 mrt 2003, 23:40:37 »
Vandaag de bak verwisseld!! Was een leuk klusje, ben zelfs nog verbrand op mijn armen, had het weer dus mee!!
Had eerst de GX 190mm bak er af gehaald en naast de GU 180mm bak gelegen. Verschillende dingen opgemeten waaruit ik geen verschil kon merken. Waarop ik dacht: ik hang hem er gewoon in. De bak zit er nu weer op starten deed ie weer geen rare bij geluiden alleen heb ik nog niet geschakeld want de pook is ook stuk!!! De "op en neer" functie voor je achteruitrij versnelling werkt niet meer. Ik denk ook dat de vorige bak overleden is omdat de pook niet goed was zodat de bak telkens niet goed in zijn versnelling kon zitten. Correct if i'm wrong!! Morgen ga ik de pook verwisselen ff de boel een beetje reinigen en smeren.
De koppeling gaat iig wel super!!! Ik ben benieuw of ik morgen kan rijden!!!

Ik heb de topic ook op het forum gezet omdat er wel eens eerder iets ging over het probleem met bak wisselen. Maar omdat Serge gister online was kon ik het aan hem gelijk vragen. Als ik geen reactie vanochtend had gehad op het forum had ik er vandaag niet aan begonnen.

Oja Serge het origineel vliegwiel (190mm) en koppeling plaat inc. drukgroep zitten er nog in.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #5 Gepost op: zo, 16 mrt 2003, 23:45:55 »
Oja zal ik er eigenlijk veel last van hebben bij hoge snelheiden? In zijn 4de vesnelling maakt de GX bak bij 1000 toeren 274 omw en een GU bak 261 omw. Dus ik zal met de GU bak veel meer toeren maken. Ik vondt al dat deze polo met HK blok vrij veel toeren maakte bij hoge snelheiden!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #6 Gepost op: ma, 17 mrt 2003, 20:20:25 »
Yes de bak werkt nu alleen nog ff de pook afstellen want de acheruit versnelling zit er nog niet op. Als ik hem in zijn achteruit zet staat de bak in zijn 1. Dus nog ff de pook om het asjes stellen en rijden maar. En hij trekt behoorlijk dus ik hoop dat ik niet al te veel toeren heb bij 140km/u.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #7 Gepost op: di, 18 mrt 2003, 20:11:28 »
Ja pook is ook afgestelt polo rijd prima!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #8 Gepost op: wo, 19 mrt 2003, 15:24:58 »
En? Veel toeren bij 120 Km/u?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #9 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 22:04:22 »
Valt mee ik moet nog ff de toeren teller inbouwen zodat ik precies kan zien hoeveel toeren de polo maakt bij hoge snelheden. Als het te erg wordt vervang ik de bak gewoon weer. Ik weet nu hoe het moet. En dan ga ik voor de 5uur :D
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #10 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 23:42:47 »
En dan ga ik voor de 5uur :D

??

Ik kan me herrinneren dat ik er ooit drie in die tijd deed.
Moet je alleen niet vragen op welke manier er een uit een donor Audi werd gehaald :P

Voor de slimmerikken:NIET met hamer en beitel... :D



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #11 Gepost op: za, 22 mrt 2003, 02:27:08 »
Na, dit was mijn eerste bak die ik verwisseld heb. Nou heb ik er ongeveer 8 a 9 uur over gedaan inc. chips en cola hehe. Serge zei dat hij het redde in 3 uur. Nu ga ik voor me zelf het proberen in 5 uur. Moet lukken toch? :D
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline ralph

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
Re: Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #12 Gepost op: di, 18 mrt 2008, 20:29:49 »
moet ook een bak demonteren van mijn polo 2f
heb alles los dacht ik maar krijg hem niet van de motor af
heb zelf het idee dat ergens bij de motor nog een bout of iets dergelijks zit wat hem tegen zou kunnen houden
heeft iemand hier tips waar ik nog kan zoeken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #13 Gepost op: di, 18 mrt 2008, 20:45:21 »
Lange bout aan de achterkant waarmee ook je startmotor vastzit misschien?

BTW: je hebt toch wel íets van een vraagbaak/Haynes/werkplaatshandboek?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Versnellingsbak stuk!!!!
« Reactie #14 Gepost op: di, 18 mrt 2008, 20:46:46 »
4 dikke bouten(sleutel 19), bovenbaksteun, onderderste-bak/motorsteun, schakelstangen, startmotor (let op accupool van de accu!!), massa kabel mits die aanwezig is van de bak.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!