Auteur Topic: temperatuur probleem  (gelezen 1254 keer)

  • Gast
temperatuur probleem
« Gepost op: do, 30 jan 2003, 19:59:08 »
Ik begin met te zeggen dat ik een paarse 6N heb. Mijn account is hier weg maar anders kwam dat mooie plaatje links in beeld te staan :)
Het probleem is dat als ik normaal rij dat mijn koelwatertemperatuur niet hoger komt dan 70 graden. Dus ik dacht; termostaat kapot. Die zal vast open blijven staan. Ik die eruit gehaald en in een pannetje met water gelegd. Iets voordat het water ging koken ging ie mooi open. Werkt dus goed.
IS nu mijn sensor vervuilt of kapot?? Is mijn meter kapot??
Gisteravond kwam ik van de snelweg af en toen ik stilstond kwam er echt zo'n stink lucht naarbinnen. Een motorluchtje zal ik maar zeggen. Hoort in iedergeval niet binnen.
Nu heb ik een theorietje verzonnen: Als mijn sensor een te lage temperatuur aangeeft dan zal mijn fan ook later aanslaan. Met als gevolg dat mijn motor dus eigenlijk te warm wordt.
Heeft iemand een idee???

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
temperatuur probleem
« Reactie #1 Gepost op: do, 30 jan 2003, 20:20:35 »
Je theorietje klopt niet. Voor de fan zit een tempsensor in de radiateur, en voor de meter zit die in een kunststofhuisje op het blok/kop.

Probeer eens of die sensor nog in orde is en/of je tempmeter in orde is.
Jetta 1992
Santana 1984

  • Gast
temperatuur probleem
« Reactie #2 Gepost op: do, 30 jan 2003, 20:28:52 »
en hoe test ik dat? Weet jij de weerstandswaarde van die sensor?
Ik gellof niet dat mijn meter kapot is.
Het gekke is dat de temperatuur wel normaal oploopt naar 90 graden als ik even stilsta. Dus hij doet het wel. Alleen lijkt het of  ie te goed koelt. En die lucht had ik anders nooit in mijn auto.
Maargoed is bij iemand die weerstandswaarde bekend?

  • Gast
temperatuur probleem
« Reactie #3 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 13:21:30 »
volgende week vrijdag gaat ie naar de VW garage. Nu moet het gerepareerd worden. Hij loopt nu ook bedondert en dat ben ik nu beu.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
temperatuur probleem
« Reactie #4 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 14:26:21 »
Ik zie het probleem niet dat het maar 70 graden blijft ...

En wat betreft dat slecht lopen : heeft mijns inziens geen ruk met je temp te maken .. zou wel ( misschien ) zo zijn als ie te warm werd .

  • Gast
temperatuur probleem
« Reactie #5 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 17:20:26 »
nee ik zie ook geen verband. Maar vorige week liet ik haar in de sneeuw warmdraaien. Ik wilde de temperatuur meten met zo'n conactloze meter. Werkt heel geinig. Op den duur begon ie slecht te lopen dus ik ga f even een dot kas. Toen was gelijk de sneeuw achter de auto zwart. Allemaal zwarte dotjes enzo. Zag er niet goed uit.
Al dat gedonder ben ik nu zat en dus moet ie maar eens aan de computer gehangen worden.

  • Gast
temperatuur probleem
« Reactie #6 Gepost op: vr, 21 feb 2003, 20:58:43 »
zoo het is weer opgelost.
De temperatuursensor bleek het toch te zijn. Ik had al zo'n vermoeden. Das dan weer 147 euro lichter maargoed.