Wil geen slapende honden wakker maken maar ik ga het toch doen
.
Mag ik vragen hoe het is afgelopen met je probleem Remon?
Bij mijn AAV heb ik afentoe ongeveer hetzelfde probleem, maar dan niet stationair maar koud en warm en vooral in de lagere toeren (onder de 2000 toeren). De auto heeft het niet altijd even constant en loopt in het algemeen prima stationair. Voor zover ik kan testen heb ik geen valse lucht of vacuumproblemen en qua motorische aanpassingen heb ik alleen een Remus einddemper en had ik een open filter. (Heb sinds kort weer de originele filter erop met koude lucht aanvoer vanaf de grille, met de originele aanzuigbuis en het open filter had ik toch het idee dat er zo nu en dan bij rustig rijden warme lucht werd aangezogen. Nu ik de koude lucht aanvoer heb gemaakt heb ik het idee dat het toch weer wat gezonder loopt, ook het oppakken bij lagere toeren is iets directer geworden lijkt het.
Dit is bij mij het geval: Bij het uitrollen in de 2, en ik geef gas bij wil de auto nog wel eens 1 seconde inhouden (iets later pakt de auto weer normaal op).
Als ik naar de bougiekleur kijk heb ik ook het idee dat de auto iets armer lijkt te lopen t.o.v eerst. Het is geen groot probleem en de auto rijd gewoon lekker maar afentoe kan ik mij hieraan wel storen, vooral omdat ik nog wat dingen wil veranderen in de toekomst is het noodzaak om zeker te weten dat de basis goed is
Blauwe sensor = ok
Ecu reset = gedaan
bougiekabel test plantenspuit = slaat niet over
koelsysteem = perfect
carterontluchting/vacuum gedeelte = oke, niets kunnen ontdekken
Injectie= Gasklephuis schoongemaakt, was niet echt vies dus ook geen verschil.
Bougies= Zitten er een paar duizend km in pas.
waar ik misschien aan zit te denken:
- Benzinepomp niet meer helemaal fris? (hij zoemt behoorlijk, lijkt erger te worden de laatste tijd)
- Fout in het uitlaatsysteem? (Lambda niet meer fris ofzo)
- Toch iets met de injector zelf, elektrische delen nog niet uit elkaar gehad zoals printbanen etc..
Ik heb hier nog een andere originele AAV injector liggen, zou ik die gewoon om kunnen wisselen om te testen of krijg ik dan gezeik met het inleren wat ik natuurlijk niet zelf kan doen thuis. Meen ooit ergens te hebben gelezen dat het bij AAV niet echt nodig zou zijn.
Het zou van alles kunnen zijn, welke bougies kun je het beste gebruiken bij een originele aav? Geloof dat van NGK de BUR8ET staat voorgeschreven, die zitten er dus ook in nu. De garage die lang geleden de koppakking hebben gemaakt hadden er andere bougies ingedaan en ik kan niet herinneren of ik het probleem toen wel al had. Misschien eens voor de grap de andere bougies proberen. Het zou ook puur aan de brandstof zelf kunnen liggen, ik tank meestal goedkoop in België of bij de tango om de hoek
Ontsteking heb ik ook nog niet naar gekeken..
@ Remon: Jij hebt een spaghetti spruitstuk, mag ik vragen op welke plaats je nu de lambda aansluiting hebt zitten? Als die namelijk tever naar achteren zit heb je kans dat hij niet warm genoeg wordt om het juiste mengsel te bepalen. Op mijn spruitstuk zit al een lasmoer voor de lambda en ben van plan om de kat gewoon weg te laten. Als de lambda dus niet op de juiste positie zit dan kan je mengsel dus ook afwijken met bv inhouden als gevolg..
Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken