Auteur Topic: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990  (gelezen 37238 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #15 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 22:53:55 »
heb m eens een mail gestuurd wat da mot kosten. Al vind ik de Nz op die atobahn niet echt storend, het is ook niet zo ver van Heerlen naar Maastricht :)

Misschien iemand nog een reactie op het passen?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #16 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 23:05:36 »
Je kunt me vertrouwen, hoor. De baksteun herken ik, want heb ik 2 weken geleden nog gedaan, flensverhaal komt ook uit ervaring, en ik heb motor+bak onlangs nog weer in de steunen gehangen. Een schakelpotje voor een 5-bak heb ik ooit van Jorp gekocht, maar blijkt bij typ86 niet geschroeft te zitten, zoals dat bij de typ86c wel is.
Overigens staat er bij de advertentie al 'gereserveerd', dus vermoed dat je er te laat bij bent. Zou zelf trouwens ook gewoon voor een bak rechtstreeks uit een Polo gaan, scheelt in aanpassinkjes toch weer de nodige (zij het kleine) moeite...
Staat hier toch nog een AHV of zo te koop? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #17 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 06:40:39 »
Zou kunnen idd dat de flens gewisseld moet worden verder idd baksteun

Maar schakelpotje hoeft niet bij een 2f, zelfs bij een latere 2 niet ook.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #18 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 23:00:45 »
Zou kunnen idd dat de flens gewisseld moet worden verder idd baksteun

Maar schakelpotje hoeft niet bij een 2f, zelfs bij een latere 2 niet ook.

Bak was te duur, hij denkt dat die van koper is -dunno-. Ach heeft geen haast, kennis had mogelijk ook nog een 5bak liggen.
komende tijd ga ik even geen geld in de polo stoppen. Momenteel ben ik bezig met het omleggen van een 2-tal sets hoosiers en mijn sprint wordt komende week opniew gespoten en beschildert. In de speedway wereld is iemand die schildert met name voor het oval racen en doet dit voor een prikje. Foto's plak hier wel ergens als de polo klaar is.
Wel wil ik de nz nog een beetje proberen af te stellen. Hij mag iets hoger stationair en nu gallopeerd de auto iets.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #19 Gepost op: za, 28 jan 2012, 11:33:30 »
symptomen van de nz
-stationair koud iets te laag.
-gallopeerd in toeren, warm en koud.

ik heb eens ziiten lezen. er zit een klep tussen injectoren 2 en 3. Deze regelt meer minder brandstof dmv warmte van de motor aan de hand van een bimetaal. Mocht deze niet goed werken dan bij koude motor te laag toerental.
Deze klep kan ik testen, ook loop ik de warmtetoevoer en de vacuumslangen nog na. anders het stationair iets omhoog. Als de motor warm is loopt die ook iets minder goed stat.

Maar waar kan het galloperen aan liggen? iemand goed in het afstellen van een nz.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #20 Gepost op: za, 28 jan 2012, 13:22:28 »
Klinkt als valse lucht via voetpakking?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #21 Gepost op: za, 28 jan 2012, 19:03:00 »
Carterontluchtingsslang lek? (typisch NZ)

lijkt me in in ieder geval valse lucht

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #22 Gepost op: za, 28 jan 2012, 20:15:39 »
leuk ding  -thumbsup-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #23 Gepost op: za, 28 jan 2012, 23:04:41 »
Ik zal m maandag/ dinsdag eens nalopen, kijken wat ik allemaal kan vinden. Verder moet ik m toch even op de brug zetten om eens van onder te kijken. De uitlaat bonkt ergens tegen de carrosserie aan. Ook kwam ik vandaag bij een hele volle tank van 40L een lekkage tegen. Lekt bij drie kwart vol niet dus denk ik iets aan de vulhals. Of een slechte slang.

Ik ga ervan uit dat de sedan een 40l tank heeft, dan moet ik hier in de toekomst maar eens een niewe onder hangen. Ik kan momenteel tussen de 550 en 570km met een volle tank rijden. Ik weet dan niet hoeveel er nu uit lekt  -dunno-, dus kon misschien nog iets zuiniger als dit verholpen is.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de polo, de astra gaat maandag weg.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #24 Gepost op: za, 28 jan 2012, 23:20:20 »
Dat is goed nieuws, best snel ook  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #25 Gepost op: zo, 29 jan 2012, 16:17:41 »
de astra gaat maandag weg.

word hij op geknepen ?  -nana-


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #26 Gepost op: ma, 30 jan 2012, 13:11:55 »
Die extra-luchtschuif kun je makkelijk testen: moet bij koude motor open staan.
As je direct na het starten de schuif buitenspel zet door de slang die van de bestuurderskant komt dicht te knijpen dan moet het toerental zakken.
Schuif gaat door koelvloeistofwarmte en elektrische verwarming dicht en moet bij warme motor helemaal dicht zijn en blijven.

Draai ook even de stationairschroef er uit en dan het kanaaltje doorblazen. Zo heb ik al eens een stationairprobleem opgelost.

Voor de rest is het onderhoud wel een beetje op orde?

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #27 Gepost op: ma, 30 jan 2012, 19:58:39 »
Die extra-luchtschuif kun je makkelijk testen: moet bij koude motor open staan.
As je direct na het starten de schuif buitenspel zet door de slang die van de bestuurderskant komt dicht te knijpen dan moet het toerental zakken.
Schuif gaat door koelvloeistofwarmte en elektrische verwarming dicht en moet bij warme motor helemaal dicht zijn en blijven.

Draai ook even de stationairschroef er uit en dan het kanaaltje doorblazen. Zo heb ik al eens een stationairprobleem opgelost.

Voor de rest is het onderhoud wel een beetje op orde?

Ja een nette sedan -thumbsup- . Ik heb vandaag wel geen tijd gehad. Komende week wordt de srint1300 opniew gespoten en ergens de week erna beschrift , met de hand, geen pinstriping maar reclamewerk met de hand. Het lijkt wel een beetje op pinstripen.

Ik heb met de polo al wat km'tjes gemaakt. Het enige wat me n echt stoort is het wisseld goed lopen/ slecht lopen. Dan kun je je wel afvragen wat is slecht , maar ik wil het graag optimaal hebben. Verder kwam ik erachter dat de tank misschien een beetje lekt. Bij volle tank 41/42L lekt die en bij 40L al niet meer. Ik weet niet of het een slechte tank is of een slang -dunno-.
En de uitlaat die moet echt niet meer rammelen in de toekomst, dat is klote. Ik kijk of ik het komende week kan maken, misschien morgen. Verder is er niet echt veel aan. wel wil ik nog een beurtje doen en als hetweer eens wat mooier weer is de auto bijspuiten.

Vandaag jeb ik alleen aan de speedway polo gewerkt en ben bij de auto van een kennis gaan kijken, daar zat de reclame al op, jammergenoeg geen camera bij me.
« Laatst bewerkt op: ma, 30 jan 2012, 20:05:38 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #28 Gepost op: ma, 30 jan 2012, 20:12:56 »
Klinkt mij meer in de oren als een lekke vulhals...

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ YY-36-BN ] Polo2F sedan, 1990
« Reactie #29 Gepost op: ma, 30 jan 2012, 20:17:05 »
Klinkt mij meer in de oren als een lekke vulhals...

Misschien  -dunno-. Dan bestel ik gewoon een niewe tank bij arta-parts, ben ik van de zeik af. Met de astra had ik ook al gezeur met de tank.
Vandaag geen zin in.....meer in de hobby.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.