Auteur Topic: Wielkuip randen  (gelezen 1732 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Wielkuip randen
« Gepost op: wo, 12 feb 2003, 18:15:24 »
Als ik mijn polo coupe 80/80 ga verlagen met een set van schokdempers en veren. Kom ik dan in de problemen met de wielkuip randen? Ik ben van plan om 175/50 r13 te nemen, en dat op 7j/7,5j velgen. Ik las namelijk op de belgische polo-site dat Jan Wicher zijn rode steilheck 60/40 verlaagd had met 7j velgen. En hij heeft de wielkuip randen wel omgevouwen en weggeslepen!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Wielkuip randen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 19:56:16 »
Niet wegslijpen,beïnvloed de sterkte van je koets nadelig.
Beter netjes omkloppen cq (laten) rollen.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Wielkuip randen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 20:01:11 »
Moet dat echt als ik de polo 80/80 wil gaan verlagen met 13" 175/50r13? Ik heb de polo net helemaal overgespoten gaat de lak dan niet scheuren?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Wielkuip randen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 20:09:32 »
het is wel nodig dat je het doet anders lopen je wielen konstand aan dit had je eigenlijk eerder moeten bedenken.
maar goed volgens de duitse vw speed moet het gaan als je de lak warm maakt hierdoor schijnt het heel te blijven.
zorg er wel voor dat je de binnenkant goed schoon maakt en behandeld met tectyl anders schijnt het van binnen uit gaat roesten.
suc6 er mee



XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Wielkuip randen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 23:06:39 »
Afkitten en tectyleren na omvouwen. Sommige bandenbedrijven kunnen het omrollen voor je doen. Met omrollen heb je het minste kans op lakbeschadigingen.

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Wielkuip randen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 12 feb 2003, 23:11:52 »
Kent er iemand een bedrijf waar je dit kunt laten doen?
(liefst een beetje centraal Nederland0
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Wielkuip randen
« Reactie #6 Gepost op: do, 13 feb 2003, 19:29:50 »
J&R Cardesign in Ridderkerk
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Wielkuip randen
« Reactie #7 Gepost op: do, 13 feb 2003, 23:12:38 »
J&R Cardesign in Ridderkerk

Aha, de sponser van die andere club dus.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Wielkuip randen
« Reactie #8 Gepost op: vr, 14 feb 2003, 21:36:23 »
Dan verlaag ik mijn polo gewoon 60/60, dan kost het me minder en de schade aan de onderkant van mijn auto is minder. Het is mijn dagelijks vervoer. En dan zou ik ook nog makkelijk 14" velgen kunnen nemen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.