Auteur Topic: Lichten en alternator, koelvloeistof  (gelezen 417 keer)

Offline Angelo Baete

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
  • Angelo
Lichten en alternator, koelvloeistof
« Gepost op: za, 04 feb 2012, 03:22:02 »
Als ik mijn grootlichten aandoe valt mijn motor zomaar stil?
Ik keek naar de zekeringen en die zijn nog allemaal goed?
Het sneeuwt al hier in belgie -8 graden mijn remlicht was al gesprongen :( sneeuwt het in NL ook al veel hier al 5 cm ongeveer
Dusja motor start als soms wat moeilijker.
Terwijl er in de batterij 12,4 volt inzit ,heb heleboel olie op mijn alternator, misschien kan ik hem best vervangen door een zwaardere.
Als die alternator constant aan het draaien is en ik neem een zwaardere gaat mijn verbruik dan omhoog of heeft dat er niks mee te maken door die windingen?
En als laatste mijn koelvloeistof zit altijd net rond het minimum als ik 400 km aan het rijden ben is dat erg ik heb nergens ene lek gezien ook niet aan de kachel, wat ik wel vaak meemaak is dat die koelvloeistof loost als ik een tijdje hard gereden heb en mijn auto parkeer, ventilator slaat aan op 100 graden en ik heb op dit forum gelezen dat je je auto beter 2 minuten beter even aan laat staan maar dat hielp niet.
Groetjes Angelo ik hoop dat de polos hier de winter overleven -marcel-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Lichten en alternator, koelvloeistof
« Reactie #1 Gepost op: za, 04 feb 2012, 09:40:25 »
Je hebt ergens een kortsluiting als hij uitvalt.
Vannacht -22 en er ligt hier een 10tal cm sneeuw.
De olie op je dynamo komt waarschijnlijk van je nokkenas keering.
Je verbruik gaat niet omhoog maar je belast bepaalde componenten met een hogere spanning.
het lozen van de koelvloeistof geeft aan dat er toch ergens druk opgebouwd word, goed in de gaten houden.
Na het wat harder rijden is even stationair laten draaien wel goed maar je verwacht resultaat dat je niet kan zien.

 ;)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..