Auteur Topic: geen stationair  (gelezen 1485 keer)

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #15 Gepost op: do, 09 feb 2012, 16:07:56 »
hmm het koelwater is bevroren....
mss is het daarom dat hij niet stationair wil draaien => waterchoke werkt dus ook dan niet.

ik heb een garage gevonden waar ik hem kan laten opwarmen. kzal dan het koelwater aflaten en eens deftige koelvloeistof erin kappen.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: geen stationair
« Reactie #16 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 00:33:37 »
Poeh, dan heb je nog geluk dat er (nog) niets kapot is. Voordat je gaat rijden toch alles ff controleren. (thermostaat e.d)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #17 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 01:12:16 »
is net ontdooit; voor het moment geen lekken; maar daar bovenop is de accu nog eens plat, kzal hem een nachtje laten opladen

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #18 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 21:25:49 »
ik denk dat hij op cilinder 4 niet meer vonkt. het is bijna hetzelfde als met de kabel erop als eraf. en als ik een andere kabel eraf trek dan is het gewoon erger kwa schudden en ralenti.
dus nieuw setje bougies en kabels should do the trick

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #19 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 22:03:52 »
als je koelvloeistof (water  -gert- ) bevroren is geweest zou ik maar eens beginnen met de distributie riem en timing te checken. De spanrol van de distributie is namelijk de waterpomp.
Als die vast staat doordat die vastgevroren zit kan het maar zo zijn dat de distributieriem beschadigd is of verlopen. (been there)
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: geen stationair
« Reactie #20 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 22:14:40 »
 doh daar had ik niet aan gedacht. Maar ik rijd ook nooit met water ipv koelvloeistof.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #21 Gepost op: za, 11 feb 2012, 00:25:34 »
db riem is nog ok. de waterpomp diende als slushee machine. het warer allemaal brokken ijs. de waterpomp heeft wss nooit vastgestaan

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #22 Gepost op: ma, 13 feb 2012, 14:57:22 »
nu met een nieuwe rotor, verdelerkap,bougiekabel, koelwater is het probleem nog niet opgelost  -boehoe- .

http://www.youtube.com/embed/_wbW-AAgKGI

ik hoop dat jullie weten wat dit fenomeen veroorzaakt.
« Laatst bewerkt op: ma, 13 feb 2012, 15:19:31 door eillienroc »

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #23 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 15:54:09 »
hij doet nog altijd hetzelfde, ik heb nu benzinepomp uitgekuist, en de carburator er eens afgenomen en schoongemaakt. en nog de benzineleidingen doorgeblazen.
en hij doet het nog steeds.

heeft er iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: geen stationair
« Reactie #24 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 20:07:58 »
Man, man wat had ik graag een oplossing voor je gehad. Heb je dat tikken wel gelokaliseerd? Ik kan wel vanalles gaan roepen zoals choke of toch een vacüum probleem oid. Kan je er wel mee rijden? Misschien advies vragen bij een garage?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Quinteuhh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
Re: geen stationair
« Reactie #25 Gepost op: do, 16 feb 2012, 07:05:18 »
Ik heb ook een '88, ook met HZ motor, en ik heb hetzelfde probleem  -gert-
Groen metallic VW Polo mk2 steilheck SP 1986;
Rode VW Polo mk2 steilheck Fox 1988;
Zilveren VW Polo mk2F coupé "Scot Edition" 1992.

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #26 Gepost op: do, 16 feb 2012, 12:55:11 »
ik heb nu een beetje geprutst aan de stationairmengselschroef en nu draait hij iets stabieler maar hetzelfde probleem is er nog altijd, nu stijgt hij van 1200 toeren naar 1400 en valt onmiddellijk terug.

dat tikken is normaal dat hoor je wanneer te lage toeren hebt. dan stijgt hij weer in toeren.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: geen stationair
« Reactie #27 Gepost op: do, 16 feb 2012, 15:06:23 »
Ik heb ook een hz maar dat tikken is me nog nooit opgevallen  -dunno-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #28 Gepost op: do, 16 feb 2012, 19:10:04 »
zelfs wanneer ik in neutraal gasgeef draait hij niet regelmatig en gaat hij zo op en neer in toeren je voelt het niet echt maar ik hoor het wel.

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: geen stationair
« Reactie #29 Gepost op: do, 16 feb 2012, 19:51:59 »
tis opgelost!!!! (gat in de lucht gesprongen) . kheb met de fietspomp met een ballenopblaasstuk. de middenste 'sproeier' doorgeblazen. er spoot blots benzine en grut in mijn gezicht en nu draait hij beter als nooit tevoren. :p

met die nieuwe rotor en verdelerkap trekt hij enorm snel in toeren  -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-