Auteur Topic: Welke carbs?  (gelezen 645 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Welke carbs?
« Gepost op: za, 21 apr 2012, 17:29:32 »
Aangezien het er alle schijn van heeft dat de HA een lekke koppakking heeft en ik geen zin heb om geld in dat blok te steken wil ik hem graag wisselen met een HH met gevlakte kop, overmaat zuigers, 292 nokker en bewerkte kleppen. Deze heb ik nog liggen namelijk. Hoe bepaal ik hier de juiste maat carburateur voor? Ik kom namelijk niet helemaal uit de berekening daarvoor.

De keuze gaat tussen: 40 DCOE Webers of 36 DCNF Webers (Ik weet dat motorfiets carbs leuk zijn, maar dit is wat ik heb liggen en snel kan inbouwen en eigenlijk wil ik er niet meer geld in een tijdelijke daily pompen.  De boel wordt flink geknepen door de standaard uitlaat, maar ik heb nog een 2 soorten spaghetti liggen waar ik op verder wil borduren. 4-2-1 en 4-1. Wat zou bij bovenstaande set-up het best uitpakken?


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Welke carbs?
« Reactie #1 Gepost op: za, 21 apr 2012, 18:31:43 »
Sowieso de 40 wabbers, gezien de spec's van 't blok.
Maat venturi/sproeiers heb ik nog geen kaas van gegeten (tot nog toe alleen ervaring met cv-carb's)

Spaghetti is eigen keuze en de verschillen zijn niet zo heel erg groot, volgens mij.
Zelf zou ik de 4-1 proberen => toeren janken met dat ding.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Welke carbs?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 22 apr 2012, 08:29:55 »
De 40-ers hebben als het goed is al de juiste maat sproeiers ed erin zitten als het goed is. Dit setje zat namelijk ook ooit op het blok en heeft toen 110 pk gedraaid (echte- of verkooppeekaatjes dat laat ik even in het midden). De logische keuze zou dus ook het 40-er setje zijn, maar aangezien dit blok mij ook een leuke bestemming voor de DCNF's leken, de eerder gestelde vraag.

Ben nu even aan het kijken voor synchroontesters. Zo'n vierdelige klokkenwinkel lijkt mij wel wat, maar die werken allemaal middels onderdrukslangetjes en dat gaat niet werken op een Webers toch? Andere voorstellen? Ik neem aan dat de bikecarb boys met hetzelfde zitten of hoeven die dingen niet synchroon gesteld te worden?

Een paar jaar geleden had ik aardig wat info vergaard, maar een computercrash en een geheugen als een zeef komen dit soort plannen niet ten goede. En dan komt zo'n koppakkinglek rauw op je dak. Nog niet al te veel kunnen inlezen.  :)


Wat doen we met de ontsteking? Iemand een idee hoeveel voor BDP?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Welke carbs?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 22 apr 2012, 08:50:28 »
Synchroon stellen is voor alle meervoudige carb's een must.


Afstelling ontsteking: 1 graad minder dan pingelen -nana-
(met deze spec's voor mij gokwerk)
Wat is de compressieverhouding?

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Welke carbs?
« Reactie #4 Gepost op: zo, 22 apr 2012, 09:16:58 »
Dat is dus fijn, want dat is ook info die ik op mijn oude hd had staan. :( Kop is iig aardig gevlakt. En volgens de oude eigenaar was het verstelbare nokkenastandwiel geen leuke optie voor het finetunen, maar bittere noodzaak.

Die testers had ik ook gezien. Kwestie van elke kelk dus bij langs gaan. Want om hier nou een setje van 4 van samen te stellen :)

1 graad voor pingelen zegt ie.....  ;)


Oh ja: Webers wel of geen vaccuum vervroeging net zoals motorcarbs?
« Laatst bewerkt op: zo, 22 apr 2012, 09:20:07 door alfred »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Welke carbs?
« Reactie #5 Gepost op: zo, 22 apr 2012, 11:58:39 »
Venturi van 34 is de maxi op je zwabbers.ontsteking op 14 graden voor bdp.
Luchtrem sproeier een180.je hoofd sproeier een 140 om mee te beginnen.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Welke carbs?
« Reactie #6 Gepost op: zo, 22 apr 2012, 12:01:24 »
Ijs geen onderdruk op je ontsteking e

n je 4-2-1 spagetty nemen.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Welke carbs?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 23 apr 2012, 09:56:39 »
Helder. Bedankt. Hoop komend weekend de boel te wisselen. Wordt vervolgd!