Extra olie erin gooien gaat meer kwaad dan goed doen!
Olie moet gewoon op peil zijn: Tussen het onderste en bovenste streepje op de stok: Als het niveau daar tussen staat, dan mag het lampje niet gaan branden.
- Wat voor kwaliteit olie gebruik je? ( viscositeit, merk/type )
- Wanneer is de olie voor t laatst ververst?
- Is het soms na een sportief stukje rijden dat 't lampje gaat knipperen?
Normaliter is het vaak een elektrisch probleem ipv een daadwerkelijk oliedruk te kort.. maar wat Geert zegt: Don't blame us!
Voldoende oliedruk is bij alle motoren, en zeker bij de G40, van levensbelang voor het motorblok. Bij een te lage oliedruk kunnen de krukas en drijfstanglagers er binnen een minuut helemaal uitliggen ( met totaal-los schade aan je motor )... en de G-lader is ook olie-gesmeerd, dus naja: Je snapt m.
Bij twijfel: Plaats een oliedrukmeter. Van VDO zijn er betrouwbare drukmeters te koop,.. maar deze zijn niet heel goedkoop. (druk tot 10 bar, spoed M10x1). Je zult echter van een VDO metertje veel langer plezier hebben dan van een goedkoop Equiss prutsdingetje.
Overigens:
Bij een verlaagde polo, waarmee je NET ff wat harder de bocht door hoekt,.. is het helemaal niet raar dat de olie even lucht pakt... de olie klotst zo de hoek in, de pomp pakt lucht,.. zoemertje gaat,. en voor je het weet, ben je de bocht door, en is er weer oliedruk... Niets is ons vreemd. Zoek maar eens op klots schot