het maximaal bewerken van een blok en cilinderkop kost duizenden euro's dan zou ik hier niet op besparen.
en een set throttle bodies met airbox en inlaat heb je voor een redelijke prijs.
meestal zie je precies andersom, eerst itb's en daarna pas grotere kleppen e.d.
Terwijl het inlaatkanaal thv de kleppen en de kleppen zelf de grootste weerstandsfactor vormen in het hele inlaattraject.
Een 3F inlaat op een 'standaard' G40 zorgt voor mindere prestaties volgens sommige duitse goeroes (inlaat = groter, lucht expandeert en remt af = niet wat je wil?) . Een 3F inlaat op een PY met een G60 lader zou dan juist wel weer nuttig kunnen zijn (inlaat = groter, lucht remt af, lader kan druk beter kwijt). De vraag is óf dat wel zo is, als de kleppen en inlaatkanalen nog steeds de grootste beperking zijn.
Iets met 'ketting' en 'zwakste schakel' komt in mij boven
Tunen houdt volgens mij in dat je beter álles een beetje kan verbeteren, dan al je tijd en geld te stoppen in één schakel van de keten.
@David; mooi plan, ben erg benieuwd welke aanpak je uiteindelijk kiest